Týždeň najlepších reklamných prác z celého sveta, dva dni venované súťaži Young Lions, inšpiratívne prednášky od svetových kreatívcov a značiek, neopísateľná kreatívna atmosféra… to všetko sa nám spája so slnečným Cannes, odkiaľ sme sa vrátili pred pár dňami.

Ako majú filmy Oscarov, tak majú reklamy Cannes Lions. Teda hovorí sa to tak a ja tomu po týždni strávenom na 64. ročníku verím. Dni plné prednášok, workshopov a diskusií s najväčšími menami reklamného, marketingového, ale aj šoubiznisového sveta sa večer striedali s odovzdávaním cien za najlepšie práce v rôznych kategóriách. Aké dojmy sme si z toho celého odniesli?

Young Lions

Do Cannes sme sa, ako asi z našich sietí viete, dostali vďaka výhre v národnom kole súťaže mladých kreatívcov do 30 rokov v kategórii Dizajn. Spolu s ďalšími šiestimi víťaznými dvojicami sme sa teda vybrali reprezentovať Slovensko.

Zadanie v našej kategórii bolo vytvoriť vizuálnu cestu, ktorá by zjednotila komunikáciu organizácie UN Women. Tá patrí pod OSN a venuje sa zrovnoprávňovaniu žien a mužov v spoločnosti.

To, ako sme sa so zadaním „popasovali“, sme povedali aj v krátkom rozhovore pre Stratégie. Vám ako prvým ukážeme náš finálny výstup.

cannes lions, young lions, daren curtis, reklamna agentura, blog

Na vypracovanie sme mali 12 hodín čistého času, od briefu po odovzdanie prešlo dokopy 30 hodín (ale museli sme aj spať 🙂 ). Už asi viete, že sme, bohužiaľ, nezískali ani jedno z troch oceňovaných miest. Podarilo sa to však našim slovenským kolegom v kategórii Film, ktorým ešte raz gratulujeme. 🙂

cannes lions, young lions, daren curtis, reklamna agentura, blog

Takto vyzeral priestor pre súťažiacich Young Lion-istov. Malá kója, krajina vedľa krajiny. Všade sa pohybovali ľudia, takže pokoj na prácu sme určite nemali. Za našimi chrbtami sa odohrávali pomerne hlučné workshopy. Priestory na súťaženie sme mohli kedykoľvek počas dňa opustiť napríklad kvôli obedu alebo brainstormingu na pláži. Dôležité bolo iba to, aby sme finálny výstup odovzdali včas.

Hor sa vzdelávať!

V pondelok po odovzdaní práce sme sa mohli teda naplno začať venovať samotnému festivalu a prednáškam. Festival sa konal v priestoroch Palais des Festivals, ktorý hostil aj medzinárodný filmový festival v Cannes. Vnútri sa nachádzali na niekoľkých poschodiach obrovské priestory. Hlavné prednášky sa vždy konali v najväčších kinosálach Lumiere a Debussy. Pri najslávnejších menách a najlákavejších častiach programu bolo potrebné pripraviť sa na pomerne veľké rady. Väčšinou sme sa do sály dostali, ale istý čas sme si museli postáť.

https://www.instagram.com/p/BVrYS2NA3Pm/?taken-by=tonydubravec

Hneď prvou bola diskusia asi najslávnejšieho vlogera Caseyho Neistata s prezidentom CNN Jeffom Zuckerom. Viedla ju Global Marketing Director z Youtube Lucinda Barlow. Casey je pre mňa veľmi inšpiratívna osobnosť, ktorá určite má mladým ľuďom čo povedať. Chcel som sem pridať jeho vlog z Cannes, ale zrejme žiadny nespravil, preto aspoň jeden odkaz od Caseyho z marca tohto roka.

Scott Galloway je človek, o ktorom som ani netušil, že existuje. Veľká chyba. Je to profesor na New York University, kde vyučuje digitálny marketing a brand strategy. Jeho prednáška s názvom Winners and Losers in Digital 2017 hovorila o veľkej štvorke technologických firiem – o Facebooku, Google, Apple a Amazone.

Výborne prepojil veľké množstvo užitočných dát s dynamickým, a najmä vtipným prejavom, čo potvrdzuje aj obrázok nižšie. Určite si nájdite jeho prednášky na YouTube. Sú plné skvelých informácií. Pre mňa jeden z highlightov celého týždňa.

cannes lions, young lions, daren curtis, reklamna agentura, blog

Spoločnosť Burger King získala tento rok ocenenie Best Marketer 2017, teda najlepší marketingový klient roka. Ich prezentácia bola prepojením skvelej šou s ich najlepšími kampaňami a radami, ako byť pre agentúru čo najlepším partnerom a spoločne dosiahnuť najlepšie výsledky. Verím, že práve túto prednášku by malo vidieť čo najviac firiem a dúfam, že sa objaví niekde na internete. Pre pochopenie toho, že „agentúra nie je automat, do ktorého vhodíte peniaze a vypadne vám kreatívny produkt“.

https://www.instagram.com/p/BVuD-hDlpi_/?taken-by=darenandcurtis

Cenou za celoživotné dielo by sa dal nazvať Lion of St. Mark. Tento rok ním bol ocenený David Droga, zakladateľ najlepšej nezávislej agentúry roka Droga5. Kreatívec, ktorý sa z Austrálie cez Singapur a Londýn dostal až do New Yorku, kde v roku 2006 založil vlastnú agentúru.

Svojho prvého Leva získal už ako 19-ročný a dodnes ich má na konte 191. Jeden človek. Neuveriteľný príbeh.

https://www.instagram.com/p/BVr3zDdgV04/?taken-by=salvamichal

V piatok bol tiež súčasťou programu. V rozhovore ho spovedal Philip Thomas, CEO celého festivalu Cannes Lions. Bol to prierez celou jeho kariérou spolu s ukážkami jeho prác. Zároveň to bola zrejme jediná prednáška, na ktorú bol taký dlhý rad, že organizátori nám „poradili“, aby sme si ju pozreli iba v sále, ktorá premietala dianie v Lumiere, pretože dovnútra by sme sa pravdepodobne nezmestili.

Bolo by nemožné opísať všetky zaujímavé časti 8-dňového programu. Sú to desiatky a stovky rôznych mien vo všetkých kategóriách, ktoré sú spojené s kreativitou. Nie sú to len ľudia z reklamy, ale aj z nadácií, neziskoviek, zástupcovia značiek alebo športových súťaží, ako je NFL či NBA, ale aj osobnosti šoubiznisu (A$AP Rocky, Wyclef Jean, Halle Berry, Steven Gerrard…). Nesmierne pestré zloženie, ktoré nám ukazuje, že kreativita je nevyhnutnou súčasťou našej spoločnosti.

Pláže a iné zábavky

Cannes Lions nebol však iba o dianí v hlavnom paláci. Festival sprevádzalo veľa sprievodných podujatí. Večierky, diskusie, súťaže, výstavy.

Instagram mal napríklad výstavu, ktorú každý deň počas týždňa menil podľa témy. Od jedla cez umenie, autá až po luxury. Zrazu Instagram ožil. Skvelé! 🙂

cannes lions, young lions, daren curtis, reklamna agentura, blog

cannes lions, young lions, daren curtis, reklamna agentura, blog

https://www.instagram.com/p/BVmuQiSlmxW/?taken-by=darenandcurtis

Množstvo firiem disponovalo svojou pláž, kde mali vlastný program a veľakrát drinky či jedlo zadarmo. Večer sa konali súkromné aj verejné párty. YouTube, Pinterest, Twitter, Oracle, ale aj Facebook.

cannes lions, young lions, daren curtis, reklamna agentura, blog

cannes lions, young lions, daren curtis, reklamna agentura, blog

Snapchat si napríklad postavil vlastné „Snapchat Eye“ priamo pred palácom. Zadarmo pre všetkých, aj pre verejnosť.

cannes lions, young lions, daren curtis, reklamna agentura, blog

Úprimne, skombinovať skvelé prednášky s dávkou zábavy nie je jednoduché. Treba však povedať, že to určite patrí medzi príjemnejšie starosti v živote. 🙂

Odovzdávanie cien

Každý večer sa Lumiere sála v Palais des Festivals, ku ktorej viedol krásny červený koberec, naplnila nielen zvedavcami, ako sme boli my, ktorí chceli vidieť to najlepšie, čo vo svete vzniká. Prím hrali práve nominovaní a oceňovaní. Za celý týždeň sme videli skvelé práce, ktoré veľakrát vyrážali dych. Tiež sme držali palce aj slovenským nomináciám.

Ak ste zvedaví na to najlepšie z tohto ročníka, môžete prísť vo štvrtok 29. júna o 19.00 do Urban Space na Námestí SNP v Bratislave, kde sa koná Večer s reklamou.

https://www.instagram.com/p/BVxEYqRFph7/?taken-by=darenandcurtis

Cannes Lions bol pre mňa a verím, že hovorím aj za Miša, veľmi silný zážitok, na ktorý budem spomínať až do momentu, kým sa mi nepodarí sa tam vrátiť. 🙂

cannes lions, young lions, daren curtis, reklamna agentura, blog