Tvoríte alebo chcete tvoriť obsah na svoje sociálne siete, no neviete ako na to? Akým témam sa venovať a kedy je vhodné obsah publikovať? Radi vám poradíme.
Základom je rozmanitosť a plánovanie
Často sa stretávame s tým, že firmy chcú tvoriť obsah, teda content a majú pár tém, pár nápadov, čo vypublikovať, no v ich práci so sociálnymi sieťami nie je žiadny systém. A ešte častejšie sa stretávame s prípadmi, kedy je publikovaný obsah ako „cez kopirák“, keď ho porovnáme s konkurenciou. Prípadne majú firmy vytipovaných pár druhov príspevkov, ktoré na svojich profiloch neustále opakujú.
Určite tušíte, že to nie je ideálna situácia. Ale samozrejme, snaha byť aktívny sa určite cení. Len sa treba zamyslieť nad tým, či sa náš monotónny obsah v záplave príspevkov na sociálnych sieťach nestratí.
Zároveň si dnešný algoritmus cení pravidelnosť pridávania príspevkov a tiež ich čo najväčšie množstvo (samozrejme, netreba užívateľov spamovať 😊).
Práve v tomto bode vstupuje do hry social media content kalendár, ktorý si vždy odporúčame vytvoriť. Dodá vám prehľad, umožní príspevky rozmiestniť počas týždňov a mesiacov tak, aby obsah pôsobil čo najrozmanitejšie a taktiež existujú na takéto kalendáre skvelé nástroje, ktoré content vypublikujú na sociálne siete za vás. Šetria tak váš čas a energiu, ktorú môžete venovať rastu svojho biznisu.
Jedným z obľúbených nástrojov na plánovanie a publikovanie social media contentu je napr. Zoomsphere (zdroj: Zoomsphere).
Aký obsah tvoriť?
Samotný content vždy záleží od zamerania vášho biznisu. Iné je, keď obsah tvorí developer a iné, keď ho tvorí predajca oblečenia či kozmetiky. Ideálne je do svojho contentu pravidelne začleňovať svoje konkurenčné výhody, firemné novinky, produkty či služby a písať posty štýlom, ktorý odpovedá vašej cieľovej skupine. Ak je váš biznis zameraný napr. na účtovníctvo a dane, určite budete komunikovať iným tónom ako predajca športových potrieb.
Základné témy obsahu sa často celkom rýchlo vyčerpajú. V tomto bode sa väčšina firiem zasekne a už sa ďalšiemu brainstormingu ohľadom tém na sociálne siete nevenuje a opakuje znovu tie isté.
Odporúčame sa tomuto stereotypu vyhnúť a zamyslieť sa nad ďalšími témami. Ak napr. predávate udržateľnú módu, venujte sa téme udržateľnosti hlbšie, zdieľajte s užívateľmi novinky zo sveta týkajúce sa tejto témy. Ak je váš biznis v oblasti IT, môžete sa venovať témam spojeným s kyberkriminalitou a celkovo zabezpečením dát. Využívajte možnosti sociálnych sietí naplno – získavajte od užívateľov drahocenné informácie napr. prostredníctvom ankiet. Pýtajte sa, čo ich v rámci vášho segmentu trápi, čo by ocenili.
Pomôžeme vám posunúť váš obsah na sociálnych sieťach na vyššiu úroveň
V daren&curtis sa vždy snažíme myslieť na to, aby naši klienti boli o krok napred pred konkurenciou. Súčasťou našej práce je i vytváranie rôznych pomôcok, ako si veci uľahčiť. A tak vznikla i myšlienka nášho marketingového kalendáru, vďaka ktorému sa vám váš social media content kalendár bude vypĺňať jedna radosť.
Prečo náš marketingový kalendár využiť?
- Kalendár obsahuje všetky dôležité dátumy roka, ktoré vám pomôžu pri tvorbe obsahu
- Nemusíte tieto dátumy hľadať na rôznych weboch, všetky ich nájdete v jednom PDF
- Vami vytvorený obsah na základe kalendáru bude jednoznačne rozmanitejší než obsah konkurencie
- Kalendár vás môže inšpirovať k hľadaniu ďalších tém alebo k nájdeniu vlastnej témy, ktorej sa ako firma chcete venovať (môžete nájsť i nové nápady v rámci CSR aktivít)
- S kalendárom ušetríte čas brainstormingu k sociálnym médiám a môžete venovať viac času hlavným cieľom vašej firmy
- V kalendári nájdete dátumy odkazujúce na milé a veselé udalosti, ale aj na tie vážnejšie
Ukážka prvého mesiaca roku 2022 nášho marketingového kalendára.
Náš kalendár vám najmä pomôže s dvomi vyššie spomenutými dôležitými bodmi – rozmanitosťou a plánovaním. S radosťou vám ho zašleme na váš e-mail, stačí ho zadať nižšie. Stiahnite si náš marketingový kalendár na rok 2022 a majte všetky dôležité dátumy pod palcom.
Zadajte e-mail a stiahnite si marketingový kalendár:
Ak by ste si však na tvorbu kreatívnejšieho obsahu netrúfali, neváhajte sa nám ozvať. Náš social media tím vám rád pomôže, a to nielen s vytváraním samotných postov, ale aj s ich publikovaním a správnym cielením v rámci reklamy.
Začínate so sociálnymi sieťami od nuly? Prečítajte si náš starší článok Ako na správu sociálnych sietí vašej značky.