Stalo sa Vám niekedy, že ste našli dokonalý obrázok, ktorý by bol ideálny ako nová profilová, či titulná fotka no po nahratí ste zistili, že je úplne rozmazaný a vôbec sa tam nehodí? Alebo ste chceli publikovať príspevok, no nevedeli ste aké by mali byť rozmery priloženého obrázku?
S týmto problémom sa stretáva mnoho ľudí a je to presne kvôli tomu, že každý obrázok, ktorý publikujete alebo si nastavíte ako profilovú fotku by mal dodržiavať určité pravidlá a rozmery, ktoré zabezpečia kvalitné zobrazenie. Ostrosť publikovaných obrázkov vie ovplyvniť okrem rozmerov aj ich formát.
Aký je teda správny formát?
Na to aby sme mali kvalitný obrázok ho potrebujeme dodať vo vhodnom formáte. Odporúčame pridávať obrázky hlavne vo formáte PNG, pretože tak sa dosiahne vyššia kvalita zobrazenia a texty budú čitateľnejšie.
Keď už vieme aký formát potrebujeme môžeme si prejsť jednotlivé typy obrázkov a ich odporúčané rozmery.
Facebook rozmery
Profilová fotka na Facebooku
Odporúčané rozmery: 180 x 180 px
Pri profilovej fotke na Facebooku je dôležité si uvedomiť, že síce rozmery sú v tvare štvorca, ale zobrazovať sa bude všade v tvare kruhu. Preto je potrebné sústrediť hlavnú myšlienku alebo logo priamo na stred fotografie.
Titulná fotka na Facebooku
Odporúčané rozmery: 851 x 315 px
Správny rozmer titulnej fotky na Facebooku je veľmi dôležitý, pretože jej úlohou je návštevníka rýchlo informovať aký typ obsahu môže na danej stránke očakávať. Platí tu rovnaké pravidlo centrovania dôležitých informácií na stred ako pri profilovej fotke, pretože rozmery titulnej fotky sa prispôsobujú obrazovkám a teda menia tak svoje rozmery podľa potreby. Citeľný rozdiel je hlavne pri mobilných zariadeniach, čo si môžete všimnúť v nižšie priloženom obrázku, pretože tam sa zobrazuje titulná fotka s rozlíšením 640 x 360 px. Dôležité je tu podotknúť, že titulná fotka má aj minimálny potrebný rozmer aby ju bolo možné publikovať a to 400 x 150 pixelov.
Príspevok na Facebooku
Odporúčané rozmery:
Bežný príspevok (do štvorca): 1080 x 1080 px
Príspevok s odkazom (do obdĺžnika): 1200 x 630 px
Príspevky môžeme na Facebook pridávať v rôznych rozmeroch v závislosti od toho čo v nich komunikujeme. Najčastejšie sa však využívajú obrázky s pomerom strán 1:1. Pretože fotografie takéhoto typu sa zobrazujú správne na každom zariadení a priložený text sa pri nich nestratí. Zároveň príspevky, či bannery so štvorcovým formátom zaberajú viac plochy vo feede, takže s nimi efektívnejšie oslovíte vaše publikum.
Facebook story
Odporúčané rozmery: 1080 x 1920
Do stories sa odporúča pridávať fotky v pomere strán 9:16, lebo vtedy najviac vyniknú z dôvodu zaplnenia celej plochy zobrazenia. Pokiaľ máte fotografiu na šírku, tak tá sa moc neodporúča pridávať do stories, pretože zaberá minimum miesta a vzniká tak veľká prázdna plocha okolo.
Instagram rozmery
Profilová fotka na Instagrame
Odporúčané rozmery: 320 x 320 px
Profilová fotka na Instagrame sa síce zobrazuje v rozlíšení 110 x 110 pixelov, ale rozmer fotky musí byť aspoň 320 x 320 px. Platí tu to isté ako pri Facebooku, že fotka sa zobrazuje v kruhu a je teda potrebné sústrediť všetky dôležité informácie do stredu aby boli jasne viditeľné.
Príspevok na Instagrame
Odporúčané rozmery:
Landscape (na šírku): 1080 x 566 px
Portrét (na výšku): 180 x 1350 px
Square (štvorec): 1080 x 1080 px
Čo sa týka rozmeru fotky na Instagrame tak tu poznáme 3 typy príspevkov, podobne ako pri Facebooku. Rozdiel tu nastáva vtedy ak sa rozhodnete pridať viacero fotiek naraz. Vtedy rozmer prvej fotky určí rozmer aj ostatných fotiek. Ak teda nastavíte prvú fotografiu orientovanú na výšku a ďalšie fotografie budú orientované na šírku tak budú automaticky orezané podľa rozmerov prvej fotky čo vo finálnom výsledku nebude vyzerať dobre.
Instagram story
Odporúčané rozmery: 1080 x 1920
Pri pridávaní stories na Instagrame je to rovnaké ako pri Facebooku. Okrem bežného pomeru 9:16 môžete využiť aj štvorcový formát s pomerom strán 1:1. Odporúčame si prepojiť vašu Facebookovú stránku s profilom na Instagrame a tým pádom, môžete stories, ktoré nahráte na Instagram jedným kliknutím prezdieľať aj na vašom Facebookovom profile. V nastaveniach si viete zapnúť túto možnosť aj automaticky. Je to užitočná funkcia vďaka ktorej vždy máte istotu, že príbeh sa zobrazí na oboch vašich sociálnych sieťach.
Rozmery reklamných bannerov na sociálnych sieťach
Pri tvorbe reklám je dôležité mať správne navrhnutý rozmer banneru podľa toho kam ho chceme umiestniť. Nižšie na obrázku si môžeme pozrieť ako sa prispôsobuje reklamný banner nakreslený v pomere 1:1.
Ako si môžete všimnúť Facebook nám vždy vypíše potrebné rozmery a ukáže ako sa bude reklama zobrazovať. Takto si viete jednoducho overiť, či je grafika navrhnutá správne alebo je potrebné niečo upraviť.
Tip na článok: Pri správe vašich sociálnych sietí je veľmi dôležité mať vytvorený content plán. Pokiaľ ho ešte nemáte vytvorený určite si prečítajte blog o našej pomôcke, ktorá vám pomôže pri vytváraní rozmanitého obsahu.
Síce správne rozmery neznamenajú hneď úspech, no definujú ako vás budú zákazníci vnímať. Ak sa im zobrazí vaša reklama, ktorá nie je správne prispôsobená alebo je orezaná tak, že niektoré jej časti textu nevidno tak to vyvolá u ľudí pocit neprofesionality, ktorý si následne prepoja s vašou značkou. To isté platí aj pri vašej profilovej a titulnej fotke, ale aj pri príspevkoch, ktoré publikujete. Taktiež pri nesprávnych rozmeroch sa môže stať, že vám Facebook nedovolí spustiť reklamu. Vždy si preto skontrolujte správnosť rozmerov a formát fotografií, ktoré publikujete.
Alebo je tu druhá možnosť nechať to na špecialistov.
Autor: Andrej Stroka