Máme pre vás 10 užitočných tipov, ktoré vám pomôžu zvýšiť predaje s využitím sociálnych sietí. Existujú jednoduché spôsoby, s ktorými dokážete priamo alebo nepriamo nakopnúť váš biznis a vyťažiť zo sociálnych sietí maximum, ktoré vám tento priestor ponúka. 

1. Na začiatok potrebujete plán

Na začiatku je potrebné ujasniť si ciele, ktoré chcete dosiahnuť na sociálnych sieťach. Je váš primárny cieľ predaj? Budovanie brandu? Prípadne oboje? Na základe cieľov potom budete vedieť lepšie nastaviť kampane a definovať aktivity, ktoré budete vykonávať. 

Nezabudnite si aj dôkladne rozsegmentovať svoju cieľovú skupinu, aby ste vedeli, na koho a kde máte na sociálnych sieťach cieliť reklamu. Ako funguje nastavenie a zacielenie reklám na Facebooku a Instagrame sa môžete dozvedieť viac v našom ďalšom článku.

Pri práci so sociálnymi sieťami majte na zreteli, že s nimi treba pracovať rafinovanejšie a nebrať ich len ako hardsellový nástroj. Popri kampaniach je nemenej dôležitý aj obsah publikovaný do feedov. Tu by malo byť vaším hlavným cieľom budovanie komunity. Podstatné pritom ale nie je číslo počtu fanúšikov a followerov, ktoré vám svieti v profile, ale naopak kvalita obsahu a miera interakcie, ktorú dokážete podnietiť. Pracujte na tom, aby mal divák pozitívnu interakciu a skúsenosť so značkou, pretože vracajúci sa zákazník je vždy lacnejší, ako získanie nového.  

2. Vyberte si tie správne platformy

Často býva túžbou marketingového oddelenia prítomnosť značky na každej existujúcej sociálnej sieti. Logika hovorí, čím viac, tým lepšie. Táto stratégia však platí len vtedy, ak dokážete vyprodukovať dostatok kvalitného a jedinečného obsahu pre každú z týchto sociálnych sietí.  Marketingový rozpočet to nie vždy umožňuje, preto si strategicky vyberte len pár sociálnych sietí a venujte sa im naplno. 

Výber by mal byť podmienený povahou značky, resp. produktu/služby i prítomnosťou cieľovej skupiny. Nebojte sa experimentovať aj s netradičnými platformami pre reklamu, ktoré sa v súčasnosti tešia veľkej obľube. Napríklad nová hviezda medzi sociálnymi sieťami Tik Tok alebo naopak stálica v našich smartfónoch Messenger. Nezabudnite však zvoliť vhodnú, ideálne natívnu formu reklamy, aby ste nevyvolali opačnú emóciu.

messenger botmessenger bot

3. Testujte, optimalizujte a adaptujte

Nebojte sa testovať. Testovanie je najlepšia cesta, ako zefektívniť výkonnosť vašich kampaní na sociálnych sieťach. Testovať môžete texty v reklamách, grafiku, zacielenie kampaní, prípadne zameranie kampaní.

Pomocou testovania môžete postupne zisťovať, čo funguje a čomu sa v budúcnosti vyhýbať. Najhoršie, čo môžete spraviť je zapnúť kampane a nechať ich bežať svojím vlastným životom. 

4. Čo oko nevidí, to zákazník nekúpi

Sociálne siete sú dnes bezpochyby jedným z najobľúbenejších reklamných kanálov. S tým súvisí aj enormný počet inzerentov a obsahu, ktorý na nich denne pribúda. Ak sa v tejto spleti nechcete stratiť, je dôležité vystúpiť z radu obyčajných generických príspevkov. Pokiaľ nemáte unikátny obsah, zaujmite formou. Dajte si záležať na krásnych vizuáloch, dynamických videách, na vlastnej produkcii či kreatívnych formátoch. Ak vo svojich radoch nemáte šikovných kreatívcov a grafikov, outsourcujte tvorbu obsahu na kreatívne agentúry.

5. Uľahčite ľuďom nákup 

Zjednodušte ľuďom prístup k vašim produktom a informáciám o vašich službách. Môžete napríklad označovať produkty v príspevkoch, prípadne si nahrať do Facebooku a Instagramu vaše produkty z e-shopu a uľahčiť tak ľuďom hľadanie produktov, ktoré ponúkate. 

facebook shopping

Facebook dokonca spúšťa nakupovanie priamo v rozhraní Instagramu a Facebooku. Objednávku si už nebudete musieť vyklikávať v e-shope, ale vytvoríte a zaplatíte ju priamo na sociálnych sieťach. Momentálne je táto služba dostupná len v USA, no čoskoro príde určite aj ku nám.

6. Dbajte na konzistentnosť

Marketing na sociálnych sieťach si vyžaduje dávku trpezlivosti, odhodlania a vytrvalosti. Ak neplánujete sponzorovať príspevky 500 eurami na každý post, nečakajte zázraky cez noc. Úspech sa dostaví, ak budete konzistentní v komunikácii a rovnako nepodceníte ani kvalitný customer servis. Ľudia si potom rýchlo zvyknú, že môžu s vašou značkou pohodlne interagovať aj na sociálnych sieťach a za predpokladu pozitívnej skúsenosti to budú radi zdieľať aj medzi svojich známych. Ak sa nevzdáte príliš rýchlo, čísla vo vašich štatistikách budú postupne rásť smerom nahor.

7. Buďte autentickí

Éra skostnatelých statusov, fotiek z fotobanky a odpovedí typu „váš podnet preveríme“ je dávno za nami. Dnes ľudia očakávajú od značky autenticitu. Venujte dostatočnú pozornosť tvorbe obsahu. Ukážte váš produkt či službu v skutočnom svetle. Predávate tenisky? Namiesto fotky na bielom pozadí ich nafoťte na skutočných ľuďoch. Tepujete koberce? Namiesto postu s veľkým nápisom zľava ukážte fotky pred a po využití vašich služieb. Predávate mäso z bio chovu? Natočte video, aký šťavnatý steak si z neho ľudia vedia pripraviť. Autentickí buďte aj pri customer servise. Venujte individuálnu pozornosť každému podnetu a transparentne ho vyriešte. Pozrite sa, ako to robíme my.

8. Využívajte remarketing

Viac ako 95 % návštevníkov webu nevykoná objednávku alebo dopyt okamžite. Využívajte preto remarketing. Pomocou remarketingových kampaní dokážete cieliť na ľudí, ktorí boli na vašej webovej stránke a tým sa im môžete pripomínať prostredníctvom bannerov konkrétnych produktov, ktoré si prezerali v eshope. 

remarketing facebook

Je o 70 % vyššia šanca, že návštevníci uprednostnia vás pred konkurenciu, ak sa im budete pripomínať pomocou remarketingu.

Je jedno, či ste B2B firma alebo firma zameraná na koncových zákazníkov, remarketing na sociálnych sieťach patrí ku kľúčovým aktivitám na zvýšenie predajov vašej firmy.

9. Automatizáciou si ušetríte čas

V dnešnej dobe sa už veľa vecí a úkonov dá automatizovať. Výnimkou nie sú ani sociálne siete. Napríklad na Facebooku alebo Instagrame nemusíte vytvárať príspevky a grafiku ku každému produktu zvlášť, ale môžete využiť automatizáciu pomocou feedov. Vďaka nim si viete na spomínané sociálne siete importovať produkty z vášho e-shopu, ktoré sa budú automaticky aktualizovať v kampaniach na základe dostupnosti v e-shope. 

Využiť môžete aj rôzne tooly, ktoré vám ušetria hodiny práce na sociálnych sieťach. Ten môžete využiť efektívnejšie niekde inde. Medzi tooly, ktoré odporúčame sú napríklad Boosterberg na automatizáciu boostovania príspevkov na Facebooku a Instagrame, prípadne Zoomsphere, ktorý vás odbremení od plánovania a publikovania príspevov a zjednoduší aj community management či monitoring zmienok o značke.

predaj socialne siete

10. Nepodceňujte B2B cieľovú skupinu

Mnohí sa domnievajú, že pre B2B sféru nie sú sociálne siete vhodným nástrojom. Opak je ale pravdou, stačí sa len zamyslieť, kde sa vaši potenciálni klienti nachádzajú. Je vaším odvetvím napríklad IT alebo bankovníctvo? Manažéri z tejto oblasti dú denne aktívni na LinkedIne. Ponúkate tovar pre prevádzky v beauty segmente? Ich majiteľov s veľkou pravdepodobnosťou nájdete na Instagrame. Nech je váš produkt určený pre kohokoľvek, títo ľudia takmer určite majú Facebook a vďaka rozšíreným možnostiam cielenia ich ľahko zasiahnete so svojím reklamným posolstvom.

B2B linkedin

Bonusový tip: zamerajte sa na sezónnosť

Podlieha váš produkt alebo služba sezónnosti? Myslite na to pri plánovaní rozpočtu na kampane. Pred príchodom hlavnej sezóny začnite postupne zvyšovať objem aktivít a budgetu. Nebojte sa v rámci sezóny minúť oveľa viac peňazí a kampane poriadne napumpovať.  Naopak, mimo sezóny je odporúčané budget a aktivity utlmiť.

Je toho na vás priveľa a potrebovali by ste špecialistu, ktorý by vám s marketingom na sociálnych sieťach pomohol? Neváhajte sa na nás obrátiť.