V tejto case study by sme sa s vami chceli podeliť o výsledky, ktoré sme dosiahli spoločne s naším klientom. Za obdobie jedného roka sa nám podarilo dostať jeho značku na pozíciu top of mind vo svojom síce špecifickom segmente, no s prekvapivo širokou cieľovou skupinou.
Klient
Spoločnosť Levelys už viac ako 5 rokov vyrába vlastný leveling systém, ktorý slúži na rýchle, bezpečné a jednoduché kladenie obkladov a dlažieb.
Celkové výsledky:
- Zvýšenie celkových tržieb e-shopu o 48 %.
- Nárast vyhľadávania značky Levelys o 86 %.
- Vytvorenie nového e-shopu na mieru.
- Zvýšenie konverzného pomeru e-shopu o 25 %.
- Zásah viac ako 333 000 ľudí prostredníctvom akvizičných facebookových reklám.
- Viac ako 5,7 milióna impresií z bannerových kampaní z Google Ads.
Čo bolo naším cieľom?
Klient bol nespokojný s vývojom jeho e-commerce. Urobili sme teda pre neho základný audit, v ktorom sme identifikovali nedostatky jeho dovtedajších online aktivít a e-shopu. Zistili sme, že nemal žiadnu premyslenejšiu online stratégiu. Vytvorili sme ju na základe modelu SEE-THINK-DO-CARE, ktorú sme spracovali na základe dát a prieskumu cieľovej skupiny v spolupráci s mediálnou agentúrou Mindshare. Cieľom celej stratégie bolo, aby klient začal byť vnímaný ako TOP leveling systém (najlepší systém na kladenie dlažieb) na Slovensku. Klient cítil, že zákazníci nedostatočne vnímajú jeho značku a často si ju zamieňajú s konkurenciou.
Vylepšenie analytiky k efektívnejšej optimalizácii
Na začiatku spolupráce sme v Google Analytics nastavili nové mikrokonverzie, aby sme videli správanie používateľov na webovej stránke. Na základe mikrokonverzií sme mohli lepšie a efektívnejšie vyhodnocovať a optimalizovať kampane.
Na efektívnejšiu prácu sme vytvorili v Google Data Studiu online real-time report, ktorý mal klient permanentne k dispozícii a mal možnosť neustále sledovať aktuálne dáta z kampaní. Nám report poskytoval prehľadnejšie dáta, na základe ktorých sme mohli lepšie vylaďovať kampane.
Budovanie brand awareness
V rámci fázy SEE sme cielili na široký okruh ľudí, ktorí vlastnia domy alebo byty. Využili sme na to akvizičné kampane na Facebooku a bannerové reklamy v Google Ads (GDN). V rámci Facebooku sme po nazbieraní dostatočného počtu dát nastavili optimalizáciu kampaní na konverzie, ktoré vyhľadávali ľudí, u ktorých je väčšia šanca, že nakúpia produkty Levelys.
V rámci GDN sme využívali dlhšiu dobu intent audience (cielili sme na ľudí, ktorí sa zaujímali o produkty, ktoré predáva Levelys). Kampane dosahovali veľmi dobré výsledky, prinášali na web kvalitnú návštevnosť, ktorá nielenže ostávala dlhšiu dobu na webovej stránke, ale aj nakupovala. Kampane výrazne pomáhali budovať povedomie o značke Levelys.
Neskôr sme sa rozhodli spustiť v rámci Google Ads Smart Display kampane, ktoré využívajú automatizované cielenie na základe machine learning. Na jeho spustenie sme však potrebovali niekoľko mesiacov zbierať dostatočný počet dát. Kampaň sa nám nakoniec podarilo spustiť a v porovnaní s ostatnými kampaňami performovala veľmi dobre.
GDN kampane vygenerovali za 12 mesiacov spolupráce viac ako 5,7 milióna zobrazení reklám. Facebookové akvizičné kampane zasiahli viac ako 333 000 ľudí.
V rámci fázy THINK sme spravili update doterajších searchových kampaní. Zmenili sme ich štruktúru a vylepšili texty. Kampane, ktoré dlhodobo zle performovali, sme vypli a zamerali sme sa na tie, ktoré efektívne prinášali objednávky. Pravidelne sme sa snažili testovať rôzne reklamné texty a nové kľúčové slová v kampaniach.
Do kampane sme zakomponovali aj remarketing, ktorý zo začiatku propagoval benefity značky a produktu. Neskôr sme do kampane zakomponovali aj referencie, ktoré odbúravajú prirodzené bariéry voči neznámym značkám. Poslúžili nám na to autentické príspevky na sociálnych sieťach, ktoré propagovali spokojných zákazníkov a ich výtvory. Kampaň s referenciami dosahovala najlepšie výsledky v rámci remarketingu. Cieľom týchto kampaní bolo zvyšovať povedomie o značke Levelys a pripomínať sa ľuďom, ktorí boli na webovej stránke a predstaviť im benefity produktu.
V kampani sme využili aj remarketingové bannery vo fáze DO, ktoré mali k tejto fáze prispôsobenú kreatívu aj cielenie. Cieľom tejto fázy bolo pretaviť potencionálneho záujemcu na zákazníka. Preto sme v rámci týchto kampaní cielili užšie na ľudí, ktorí sa viac zaujímali o produkty Levelys.
Vyladením prešla aj webová stránka
Neskôr sme sa s klientom zhodli na prerobení a zefektívnení jeho webovej stránky, ktorá v danom čase trpela mnohými technickými nedostatkami a problémami. Zároveň sme videli potenciál vo vylepšení UX/UI a posilnení komunikácie značky ako takej. Vytvorili sme nový web na základe aktuálnych UX/UI trendov, v ktorom sme sa zamerali na efektívnejšie odpromovanie benefitov e-shopu a produktu Levelys a zefektívnenie nákupného procesu. Zároveň sme sa zamerali na to, aby bolo jasné, že ide o vlastnú lokálnu značku. Web sme optimalizovali aj v rámci SEO onpage a snažili sme sa zabezpečiť, aby klient po výraznejšom redizajne nestratil organické pozície, čo sa nám aj podarilo.
Hneď po nasadení webu sme zaznamenali medzimesačný nárast tržieb o 144 %. Tento nárast nebol len chvíľkový a navýšené tržby sme zaznamenali aj nasledujúce mesiace.
Do kampaní sme neskôr zaradili aj shopping kampane v Google Ads a Heureku, ktoré veľmi dobre dopĺňajú viditeľnosť značky Levelys na internete. Aktuálne je Levelys takmer všade viditeľný, ak hľadáte leveling systém, prípadne podobný výraz daného výrobku na internete.
Od začiatku spolupráce sa zvýšil nárast vyhľadávania značky Levelys o 86 %, konverzný pomer e-shopu o 25 % a tržby z e-shopu o 48 %.
Kvalitná zákaznícka podpora
Celkovému performance a úspechu online kampane pomohla aj kvalitná zákaznícka podpora od klienta, ktorý bol takmer vždy pripravený poradiť zákazníkom ohľadom výberu leveling systému Levelys. Klient si zabezpečoval aj kvalitný comunnity management na sociálnych sieťach. Odpovedal takmer na každý komentár na Facebooku (aj na nepríjemné komentáre), čo pomáhalo zvyšovať pozitívny imidž a povedomie o značke Levelys.
Za viac ako rok spolupráce sme splnili cieľ, ktorý sme si s klientom stanovili a nebojíme sa tvrdiť, že Levelys je aktuálne vnímaný ako TOP leveling systém na slovenskom trhu. Potvrdzujú to aj odporúčania jeho zákazníkov.
V súčasnosti na základe týchto skúseností a výsledkov rozbiehame s klientom expanziu do Českej republiky.
Vyjadrenie klienta
S projektom LEVELYS sme začali v roku 2014. Za 4 roky práce sme nevedeli nájsť marketingovú agentúru, ktorá by si úspešne poradila s naším špecifickým produktom. Daren&curtis sme sledovali dlhšiu dobu a ich práce sa nám veľmi páčili. Nadviazali sme teda spoluprácu. Pripravili sme spolu novú marketingovú stratégiu, ktorá začala generovať oveľa lepšie čísla ako boli výsledky predchádzajúcich agentúr. Na základe tejto spokojnosti sme im dali spracovať aj nový eshop, ktorý od spustenia generoval ešte lepšie čísla. Teraz pokračujeme s Darenom ďalej, dokonca až za hranice Slovenska. Tešíme sa tejto z krásnej spolupráce a aj preto sme odporučili svojim známym prechod k Darenu. Tu vznikli tiež pekné projekty.
Michal Mihálik, CEO
Video case study
Túto case study si môžete pozrieť aj vo forme videa: