Či už online kampane aktívne využívate alebo ste verní offline marketingu, digitálne lokálne kampane sú novinkou roku 2021, ktorá je vhodná pre každú firmu s kamennou predajňou. Už i zarytí offline predajcovia počas minulého roku zistili, že online predaj i marketing má naozaj zmysel. Google v tomto roku navyše priniesol novinku, ktorá prepája online a offline prostredie.
Čo sú to digitálne lokálne kampane a ako fungujú?
Lokálne či miestne kampane sú kampaňami v Google Ads (online reklamná platforma, vďaka ktorej sa zobrazujú reklamy vo vyhľadávaní na Google, na rôznych webových stránkach, ktoré sú partnermi Google či na Youtube) a umožňujú zobrazovať sa zákazníkom, ktorí sa nachádzajú v bezprostrednej blízkosti vašej predajne či viacerých predajní, chystajú sa do okolia predajne alebo Google rozpozná, že majú záujem o produkty alebo o predajňu, akou je tá vaša. Sú to tzv. Smart kampane, ktoré fungujú pomocou strojového učenia. Google na základe vlastných algoritmov určí, komu reklamu zobrazí s cieľom získať tzv. konverziu – konverzia je akciou, ktorú od potenciálneho zákazníka požadujeme. Pri lokálnych kampaniach sa tak jedná najmä o návštevu predajne, ku ktorej vedú kliknutia na uskutočnenie hovoru či kliknutia na získanie trasy do vašej predajne. Tieto konverzie sa sledujú a následne je možné vidieť, ako drahé tieto konverzie pre inzerenta sú.
Jednoduché zhrnutie týchto kampaní si môžete pozrieť i v nasledujúcom videu.
Pre koho sú digitálne lokálne kampane vhodné?
Stručne zhrnuté, lokálne kampane sú vhodné pre obchody, reštaurácie a pohostinstvá, pobočky firiem, servisy či akékoľvek iné spoločnosti, pre ktoré má význam cieliť reklamu lokálne a potrebujú či chcú, aby ich potenciálni zákazníci navštívili osobne. Iným typom využitia tejto kampane je i využitie v rámci služieb, ktoré sa vykonávajú v určitej lokalite – lokálne kampane tak využije napr. aj servisná firma, ktorá opravuje zariadenia v rámci celej Bratislavy.
Existuje len zopár firiem, pre ktoré tento typ kampane nemá význam, pre drvivú väčšinu môže byť len prospešná, či už z hľadiska získavania návštev, ale i budovania povedomia o prevádzke či značke.
Čo je možné inzerovať v digitálnych lokálnych kampaniach?
Propagovať je možné samotnú prevádzku, avšak i produkty či služby, ktoré na prevádzke ponúkame. To, či budú vaše podklady ladené na propagáciu prevádzky či produktu, záleží na vás a na type vašej prevádzky. Ďalej je možné v rámci týchto kampaní odpromovať aktuálne akcie, sezónne výpredaje, otvorenie novej pobočky či odpromovať celú vašu značku.
Radi vám s týmto rozhodnutím pomôžeme, aby boli vaše lokálne kampane čo najefektívnejšie. Pripravíme pre vás kreatívne riešenie, ktorým sa odlíšite od konkurencie.
Čo treba splniť pred spustením digitálnej lokálnej kampane?
Využívať účet Google Moja firma , ktorý je riadne vyplnený a obsahuje všetky dôležité údaje – od adresy, cez otváracie hodiny až po aktuálne opatrenia a navyše obsahuje aj napr. fotografie z prevádzky.
Ďalej je obrovskou výhodou, ak máte dáta o histórii návštevnosti vašej prevádzky, aká časť zákazníkov u vás nakúpi a aká je veľkosť priemerného nákupu. Tieto hodnoty sú veľmi užitočné a dôležité pre PPC špecialistu pri nastavovaní kampane.
Na spustenie lokálnej kampane je tiež nutné dodať nasledujúce podklady:
- Krátky text
- Pútavý obrázok
- Video
- Logo predajne/spoločnosti
- Lokalita prevádzky (je už súčasťou Google Moja firma)
- Zvolený rozpočet
- URL vášho webu
- Produktový informačný kanál (ak sa rozhodnete v reklame propagovať svoje produkty)
S vytvorením efektívnych podkladov vám s radosťou pomôžeme.
Kde sa reklamy digitálnych lokálnych kampaní zobrazujú a ako vyzerajú?
Skvelé je, že lokálne kampane pokrývajú celý ekosystém Google – vaša reklama sa bude zobrazovať vo vyhľadávaní na Google, v mapách Google, na Youtube a zobraziť sa môže aj vo forme banneru na rôznych weboch.
Reklama bude vyzerať nasledovne:
Reklama vo vyhľadávaní
Ukážka reklamy vo vyhľadávaní na Google. Reklama sa takto zobrazí po zadaní kľúčového slova užívateľom. (Zdroj obrázku: Google)
Reklama v mapách Google
Ukážka reklamy v mapách Google. Vaša prevádzka medzi ostatnými vynikne, pretože jej pin point bude obsahovať i logo. (Zdroj obrázku: Google)
Reklama na Youtube
Ukážka reklamy na Youtube. Zobrazí sa video spolu s informáciou, že sa v užívateľovom okolí nachádza prevádzka. (Zdroj obrázku: Google)
Reklama v obsahovej sieti
Ukážka reklamy v obsahovej sieti, teda na rôznych webových stránkach partnerov Google. Zobrazí sa obrázok alebo produkty z informačného kanála, ktorý je v kampani začlenený. (Zdroj obrázku: Google)
Aké máme skúsenosti s digitálnymi lokálnymi kampaňami v daren&curtis?
Kampane testujeme vo viacerých účtoch, jedným z nich je napr. účet klienta Alain Delon, kde boli výsledky za prvý týždeň od spustenia kampane nasledovné:
Ukážka výsledkov lokálnej kampane u klienta. (Zdroj obrázku: Účet klienta)
Kampaň za prvý týždeň priniesla 3 kliknutia na telefonát a 34 kliknutí na načítanie trasy do pobočky. Cena za konverziu sa tak ustálila na 1,66 €. Na ukážke ďalej vidíme, že reklama sa napr. zobrazovala najmä na mobiloch (takmer v 68 % prípadov), klikali na ňu najmä užívatelia, ktorí ju videli cez svoje mobilné telefóny a taktiež podľa grafu vpravo dole vidíme, kedy sa zobrazovala počas týždňa najčastejšie.
Na čo ešte pri digitálnych lokálnych kampaniach myslieť?
Okrem vyššie spomenutých bodov treba ešte myslieť na nasledovné:
- Každá Smart kampaň, a teda i lokálna kampaň, ktorá funguje na princípe strojového učenia, potrebuje určitý čas na zbieranie dát. Preto platí všeobecné odporúčanie otestovať túto kampaň aspoň 30 dní nepretržite.
- Tieto kampane fungujú najlepšie v oblastiach s hustým osídlením.
- Je nutné mať dobre premyslené, čo kampaňou chceme dosiahnuť a čo chceme potenciálnym zákazníkom odkomunikovať.
Lokálne kampane sú skvelý nástroj, ktorý nám umožňuje zachytiť našich aktuálnych zákazníkov a pripomenúť sa im akciou či novinkami, ale i zaujať potenciálnych zákazníkov, ktorí o našej prevádzke doposiaľ nevedeli.
Ak vás tento typ kampaní zaujal, neváhajte sa nám ozvať, radi vám s ich nastavením a správou pomôžeme.
Mohlo by vás zaujímať:
Autor: Klaudia Daňková