Newslettre a jednoduché e-mailové kampane sú v dnešnom e-mailovom marketingu takmer nevyhnutnosťou. Ich realizácia je spravidla jednoduchá. Ako som spomínal v prvom diele tohto seriálu, dnešné e-mailové systémy sú dostatočne kvalitné a základnú prácu s nimi zvládne určite každý.

automatizacia, daren curtis, daren and curtis, blog, newsletter, reklamna agentura, e-mail marketing

Zbierate a segmentujete databázu (ak chcete vedieť viac alebo si osviežiť vedomosti o zbieraní e-mailových kontaktov, prečítajte si tento článok ) a posielate pravidelne newslettre. Ak však chcete získať cez e-mailový marketing viac, nevyhnete sa automatizácii. Dnes začínajú spoločnosti používať automatizované e-mailové kampane, ktoré sa spúšťajú na základe akcií návštevníkov webu.

Prečo je to také skvelé? Pretože automatizované e-maily sú správne načasované, personalizované a vysokorelevantné voči adresátovi. Výsledkom je viac otvorených e-mailov, viac preklikov na web a viac konverzií.

Čo je to automatizácia?

V porovnaní s newslettrom alebo obyčajnou e-mailovou kampaňou, kde posielate jeden e-mail do celej databázy naraz, je automatizovaná kampaň nastavená vopred a rozosielaná jednotlivcom na základe uskutočnenia požadovanej akcie.

Napríklad zbierate dopyty pre váš seminár či školenie. Dopyty (e-mailové adresy) však nezbierate priamo, ale cez vašu webovú stránku, kde prezentujete ďalšie produkty alebo školenia. Používateľ sa zaregistruje a vy mu pošlete krátky uvítací e-mail. Ak ho otvorí, po niekoľkých dňoch mu pošlete e-mail, kde mu predstavíte vaše produkty alebo spomínané semináre. Neskôr, ak otvoril e-mail a preklikol sa na konkrétny produkt či seminár, mu môžete poslať ďalší e-mail s ponukou práve toho seminára alebo produktu, ktorý ho zaujíma. Výhodou je, že viete odsledovať, či sú vôbec tieto e-maily otvárané, a ak nie, môžete vykonať ďalšie akcie.

automatizacia, daren curtis, daren and curtis, blog, newsletter, e-mail marketing

Šetrí čas a peniaze

Bolo by stratou času manuálne vytvárať a rozposielať každý jeden takýto e-mail každému, kto sa zaregistruje. V tomto spočíva jedna z výhod automatizácie. Vytvoríte si všetko vopred, nastavíte scenáre, podmienky a potom len sledujete, či ide všetko tak, ako má.

Automatizácia funguje na princípe spúšťačov, takže neexistujú takmer žiadne obmedzenia. Môžete vytvoriť ľubovoľné množstvo e-mailov pre akékoľvek množstvo akcií.

Dobre nastavená automatizovaná e-mailová kampaň vie ušetriť množstvo práce a peňazí. Jej hlavným cieľom nie je prinútiť recipienta, aby okamžite nakúpil. Podľa prieskumu od marketo.com až 96 % návštevníkov webovej stránky nie je pripravených na okamžitý nákup (samozrejme, toto číslo ovplyvňuje viacero faktorov – napríklad to, či prišli cez kampaň, cez aké zariadenie prehliadajú web, cena produktu, povaha produktu alebo či už boli v minulosti na vašom webe a vykonali konverziu).

Sledujte vášho zákazníka

Návšteva webu dáva šancu, že zákazníci majú o niečo záujem. Najlepšou a najefektívnejšou cestou je presvedčiť návštevníka, aby sa na stránke zaregistroval. Od tohto momentu sa môže spustiť automatizovaná kampaň, ktorá bude pravdepodobne vysokoúčinná.

Nezabúdajte aj na skutočnosť, že automatizovanú kampaň môžete spustiť aj na existujúcu databázu, napríklad vo forme upsellu (ponúknete zákazníkovi pridružený typ tovaru alebo vylepšenie produktu, ktorý si už kúpil). Možností je neúrekom. Záleží na povahe produktu a na cieľoch, ktoré chcete automatizáciou dosiahnuť.

E-mailový marketing netreba vôbec podceňovať. Stále patrí medzi nástroje, ktoré pri správnom použití a využití vedia generovať predaje alebo iné sledované konverzie.

Ak sa chcete uistiť, či máte dobre nastavenú e-mailovú stratégiu, alebo potrebuje pomôcť pri jej nastavení, pokojne nás kontaktujte. Radi vám pomôžeme.