Aj keď to znie neuveriteľne, stále existuje veľa prevažne menších firiem a klientov, ktorí nepovažujú Facebook za vhodné reklamné médium pre ich kampane. Je to do istej miery ovplyvnené aj tým, ako sa samotný Facebook vníma. Často sa stretávam s názormi, že Facebook je len o zábave, zabíjaní času, fotkách a že to nie je to pravé miesto na vážny biznis. To však, samozrejme, nie je pravda.

Facebook nie je len o lajkoch, priateľoch či statusoch. Facebook je plnohodnotný marketingový kanál, ktorý už nie je len doplnkovým médiom, ale často patrí práve medzi najvýkonnejšie reklamné kanály.

Fakty nepustia

Facebook je celosvetovo druhá najnavštevovanejšia stránka na internete. Tou prvou je ešte stále Google a tretie miesto si privlastnil YouTube. Priemerný čas, ktorý strávia používatelia na Facebooku, presahuje celosvetovo 20 minút denne (niektoré zdroje tvrdia, že až 50 minút). Na Slovensku má najväčšia sociálna sieť takmer 2,5 milióna používateľov.

Ak by sme vychádzali zo svetových dát, tak z denne aktívnych používateľov, ktorých bolo v roku 2016 1,79 miliardy, až 56,5 % pristupovalo na Facebook prostredníctvom mobilnej aplikácie. Obdobnú situáciu môžeme predpokladať aj na našom trhu, to znamená, že polovica populácie môže prijímať reklamné posolstvo cez mobilné zariadenie.

reklama na facebooku, daren curtis, blog, miroslav gregor

Mobil, mobil, mobil…

Reklama prispôsobená mobilným zariadeniam zažíva v posledných rokoch veľmi prajné časy. Takmer každý z nás má smartfón s pripojením na internet. Tržby z mobilnej reklamy predstavovali v prvom polroku 2016 na Slovensku 52 miliónov eur (Zdroj: IABSLOVAKIA.sk). V porovnaní s prvým polrokom 2015 ide o 26 % nárast.

To znamená, že tržby z mobilnej reklamy rastú a budú rásť aj naďalej. Treba len pripomenúť, že najaktívnejšou demografickou skupinou sú používatelia vo veku 25 až 34 rokov. 50 % zo skupiny 18- až 24-ročných si po prebudení zapne Facebook a aktívnejšie sú ženy než muži.

Na Facebooku je aj vaša konkurencia

Ak nie je vaša firma aktívna na Facebooku, prenechávate svoju časť koláča konkurencii, a to úplne bez boja. A na tomto poli sa naozaj bojovať oplatí.

Ak to zhrnieme, na Facebooku sú vlastne všetci. Deti, mladí ľudia, podnikatelia aj vaša konkurencia. Nie je ničím neobvyklým naraziť aj na reklamy typu B2B. Rôzne on-line nástroje a CRM softvéry sú propagované práve na Facebooku, pretože zadávatelia reklamy dobre vedia, že aplikáciu Facebook majú nainštalovanú vo svojom smartfóne aj majitelia firiem.

reklama na facebooku, daren curtis, blog, miroslav gregor

Ciele, ktoré môžete reklamou na Facebooku dosiahnuť

Nikdy nie je neskoro

Toto okrídlené a univerzálne príslovie platí tiež pre rozhodnutie spustiť reklamu aj cez túto populárnu sociálnu sieť.

S vhodne zvolenou stratégiou trvá samotná príprava reklamy iba niekoľko hodín. Samozrejme, ak chcete plnohodnotnú a detailne premyslenú kampaň, jej príprava si bude vyžadovať viac času. Nadnesene sa dá povedať, že ak sa ráno rozhodnete spustiť kampaň na Facebooku, večer už môže vaša reklama bežať.

Ako býva v on-line svete zvykom, aj reklama na Facebooku je veľmi dobre merateľná, a ak je všetko v poriadku, výsledky možno badať už v prvých dňoch.

Facebooku sa rozhodne netreba báť, ale netreba ho ani preceňovať. Ako sa ukazuje, je to reklamný kanál súčasnosti a v budúcnosti bude jeho rola v ovplyvňovaní nákupného správania čoraz významnejšia.