Čaute, volám sa Tomáš a porozprávam vám príbeh, ako som sa z neplatenej stáže pretransformoval na plnohodnotného člena tímu.

Pochádzam z obyčajnej rodiny s priemerným príjmom. Keď som chcel niekam ísť alebo si niečo kúpiť, musel som si na to zarobiť sám. To bol dôvod, prečo som začal brigádovať už v pätnástich. Medzi strednou školou a výškou som pracoval ako čašník/barista v jednej populárnej kaviarni na Obchodnej ulici v Bratislave. Čašníčenie ma však už nejaký ten trimester ubíjalo, preto som jednoducho odišiel aj napriek tomu, že som nemal nájdenú inú prácu.

Otvoril som Facebook, 2-krát skrollol a vyskočil na mňa blog, ktorý napísal kamoš Kuko pracujúci v akejsi reklamnej agentúre. Pamätám si z neho iba toto:

„Hľadám pod seba stážistu. Ak si murár, čašník, školník či prekladateľ a chceš vidieť, ako to funguje v reklame, napíš mi. Stáž je neplatená. Osvedčíš sa, vezmeme ťa do tímu.“

Prišiel som, zoznámil som sa s ľuďmi, ukázali mi, kde budem sedieť. Sadol som si a vtedy prišiel stážista číslo 2. Prvú úlohu, ktorú sme dostali, bolo vymyslieť názov pre novovznikajúcu spoločnosť. Kuko nám vysvetlil, čo všetko musíme zvážiť na základe briefu, ako máme pristupovať k tvorbe a koľko názvov máme reálne vymyslieť. Na vymyslenie 10 názvov sme mali ako stážisti týždeň.Nadchol som sa a rozhodol som sa sústrediť na to, aby bola robota vykonaná v rámci mojich možností čo najlepšie. Rozhodol som sa nebojovať s niekým o miesto, ale zaslúžiť si ho prácou. Stážista číslo 2 išiel na to presne opačne.

stáž

Projekt dopadol dobre. Prezentovali sme 8 názvov, z ktorých 3 boli moje, 4 Kukove a 1 bol stážistu číslo 2. Ďalší projekt, ktorý sme ako stážisti dostali, som si užíval, no druhý stážista už chodil na stáž iba sporadicky, až jedného dňa neprišiel vôbec. Vzdal to. Po mesiaci neplatenej stáže som sa dozvedel, že jeden z mojich 3 prezentovaných názvov sa predal. Jakub – majiteľ firmy – mi ponúkol jednorazovú finančnú odmenu za vymyslený a predaný názov a ďalšiu jednorazovú odmenu za poctivý prístup a čas strávený vo firme. Mal som chodiť na 2 – 3 dni v týždni, no ja som chodil na 5. Chcel som nasať čo najviac skúseností, vidieť, aké iné projekty sa robia a či by som vedel pomôcť. Následne sme sa dohodli, že budem copywriter junior a vymýšľať názvy pre firmy, ideové cesty na kampane pre klientov a písať texty na weby a do newsletterov. Dohodli sme sa aj na plate a ja som nastúpil na 80-hodinový úväzok.

stáž

Pointa? Ukáž, že chceš. Firmy dnes hľadajú ambicióznych ľudí. Niekedy je poctivý prístup a snaha oveľa viac ako vedomosti. Vedomosti vieš doplniť, no snaha a dobrý prístup je skutočná drina. Firma si ťa odsleduje, pomôže ti identifikovať silné stránky a rozvíjať sa v smere, ktorý ti ide a ktorý ťa baví.

Aj teraz hľadáme stážistu. Človeka na digitál, ktorý si chce zaslúžiť svoje miesto v našom tíme. PPC, SEO, WordPress, Strossle, Mailchimp, Affiliate a Social Media. S týmto ti pomôžeme a toto ťa naučíme. Ak máš chuť skúsiť to, určite nám napíš. 😉