Rozhodli ste sa využiť bannerovú reklamu? V tomto článku si predstavíme najviac používané rozmery pre Google Ads bannery, ale prejdeme si aj to, ako vytvoriť responzívne bannery, ktoré v GDN (Google Display Network) zaujmú a oslovia potenciálnych zákazníkov. Tieto bannery si následne v závere porovnáme so statickými a poradíme vám, ako ich pripraviť čo najlepšie.
Pred samotnou tvorbou bannerov ale nezabudnite na jednu veľmi dôležitú vec, ktorou je CTA prvok. CTA je skratka „Call to action“, čo v preklade znamená výzva na akciu. Každý banner by mal obsahovať takýto prvok, pokiaľ to je možné a vhodné v rámci kampane. V praxi sa s nimi stretávame najčastejšie vo forme „využi jedinečnú príležitosť“ alebo „zarezervuj si teraz“. Tento malý prvok slúži na to, aby postrčil ľudí kliknúť na banner.
Skúste sa teraz pozrieť na obrázok nižšie a uhádnuť aký CTA prvok sa tam nachádza. Ak ste si pomysleli, že to bude button v pravo dole s textom „Dopriať si viac“, tak gratulujeme, odpovedali ste správne! 😊 (v banneri sa okrem neho však nachádza viac CTA prvkov).
(Ukážka statického banneru pre kampaň Kia Ceed)
Statické bannery
Tieto bannery sú špecifické tým, že každý z nich má svoj vlastný statický rozmer, ktorý sa nemení. Tým, že banner nie je responzívny a teda sa neprispôsobuje obrazovke, tak je potrebné vopred pripraviť všetky veľkosti, v ktorých sa bude váš GDN banner zobrazovať. Vybrali sme tie najpoužívanejšie, ktoré vám budú stačiť pre správne fungovanie kampane. Poďme si ich teda ukázať a vysvetliť kam sa umiestňujú.
5 najpoužívanejších statických bannerov
300 x 250 – Medium Rectangle
Tento rozmer je jeden z najviac používaných a výkonných rozmerov v rámci bannerovej reklamy na Google. Často sa s ním môžeme stretnúť na stránke, kde napríklad oddeľuje text alebo sa zobrazuje na kraji obrazovky medzi ostatným obsahom stránky.
336 x 280 – Large Rectangle
Jedná sa o „väčšiu verziu“ predchádzajúceho banneru. V praxi sa však využíva viac menšia verzia ako táto, no pokiaľ máte viac obsahu, ktorý sa vám nepodarilo do nej vložiť, tak tento rozmer bude pre vás ideálnym riešením.
970 x 90 – Super Leaderboard
S týmto formátom sa stretáme pomerne často, pretože sa zobrazuje hlavne v hornej časti obrazovky. Vzhľadom na jeho rozmery a polohu umiestnenia môžete očakávať veľmi dobré výsledky, čo sa týka kliknutí na banner.
300 x 600 – Large Skycraper
Výhodou bannerov s týmto rozmerom je to, že zaberajú veľkú časť obrazovky a ľahko s nimi prilákate pozornosť. Často sa využívajú aj pri video formátoch reklamy, pretože vtedy najviac využijú potenciál ich rozmerov.
320 x 100 – Large Mobile
Tieto rozmery sú určené hlavne pre bannery na mobilné zariadenia. Banner svojou výškou zaberie dostatočné množstvo na ploche užívateľa pre upútanie pozornosti.
Responzívne bannery
Responzívne bannery sa momentálne tešia veľkej obľube, pretože v prípade ich využitia nepotrebujete mať vytvorené bannery rôznych rozmerov, ale stačí vám len pripraviť si obrázky a pútavé texty. Následne ich musíte nahrať do Google Ads a softvér z nich vytvorí rôzne kombinácie, z ktorých vyhodnotí tie najlepšie a publikuje ich.
Aké podklady potrebujete pre tvorbu responzívnych bannerov?
- Dlhý nadpis
- Krátky nadpis
- Popis
- Obrázky – obdĺžnikový tvar (1200 x 628 px) a štvorec (1200 x 1200 px)
- Logo
Pre správne fungovanie kampane je potrebné pridať aspoň 3-5 obrázkov (avšak takéto bannerové reklamy viete vytvoriť aj s menším počtom obrázkov). Čo sa týka rozmerov, tak pre obdĺžnikový tvar odporúčame využiť veľkosť 1200 x 628 px, pre štvorec 1200 x 1200 px a logo minimálne s rozmermi 128 x 128 px.
Tu by sme vás však radi upozornili, aby ste si dávali pozor na obrázky, ktoré nahráte. Ideálne je, aby boli bez textu a dodržiavali vyššie spomenuté rozmery. Taktiež si vopred definujte cieľ vašej kampane a tomu prispôsobte aj reklamné texty. Snažte sa byť struční a hlavne výstižní. V online priestore máte pár sekúnd na to aby ste zákazníka zaujali, preto si dajte na príprave kampane naozaj záležať.
Statické vs responzívne bannery
Mohli by sme si myslieť, že nám určite lepšie výsledky prinesie reklama so statickými bannermi, pretože budeme mať nakreslený každý jeden rozmer, tak aby sa vždy zobrazoval korektne, no nie je tomu úplne tak. Síce sa pri responzívnych banneroch občas môže stať, že Google vytvorí reklamu, ktorá nie je ideálna čo sa týka vzhľadu no v praxi sa nám aj tak viac osvedčili responzívne bannery. Tie sa vedia veľakrát lepšie prispôsobiť rozmermi svojmu prostrediu a dosahujú tak lepšiu výkonnosť.
Môžete však aj využiť kombináciu statických a responzívnych bannerov. Následne si viete sami porovnať, ktoré typy pre vás fungujú lepšie a prinášajú vám lepšie výsledky.