1. GEO je nové SEO

Pre bežného užívateľa sa generatívne AI postupne stáva doplnkom k vyhľadávačom, plus ho vidíme použité už aj pri bežnom “googlení” vo forme prehľadov. ChatGPT denne spracuje okolo miliardy rôznych vyhľadávaní. Cieľom GEO je zviditeľniť váš web vo vyhľadávačoch poháňaných AI, ako sú ChatGPT, Gemini či Google AI prehľadoch. Kľúčom je obsah, ktorý je kontextovo relevantný, priamo odpovedá na otázky a ponúka jedinečnú hodnotu ako riešenie problémov používateľov.

Naša Performance a SEO špecialistka Martina Doričová považuje AI za kľúčový doplnok k optimalizácii webov. „Využívanie generatívneho AI pre klientov znamená lepšiu viditeľnosť vo vyhľadávačoch, rýchlejšie prispôsobovanie sa novým trendom a efektívne zvyšovanie organickej návštevnosti. Zároveň AI pomáha urýchľovať tvorbu obsahu, čo nielen šetrí čas a zdroje, ale zaručuje aj jeho vysokú kvalitu a aktuálnosť,” vysvetľuje.

2. ChatGPT emóciám nerozumie

Aj keď je AI výborným pomocníkom, nenahradí kvalitný copywriting. Emócia je palivom dobrej a zapamätateľnej reklamy, paradoxom dnešnej doby však je, že pri väčšine reklám pociťujeme neutrálnu emóciu (zdroj). Písanie pre algoritmy nemá byť teda prioritou. Generatívne vyhľadávače tiež hodnotia obsah podľa jeho skutočnej hodnoty pre čitateľa. To robí copywriting v roku 2025 ešte dôležitejším.


Emócie budujú značky, ale pri väčšine reklám ľudia necítia nič (zdroj)

Copywriterka a ideamakerka Barbora Šutková vysvetľuje, prečo je copywriting v online prostredí stále dôležitý: „Obsahovú kvalitu textov sa naozaj teraz neoplatí zanedbávať. Ak text obsahuje plno kľúčových slov, ale žiadnu hodnotu, čitateľ je sklamaný nielen z obsahu samotného, ale aj z vyhľadávača, ktorý mu ho odporučil. Takýto obsah sa bude vo vyhľadávaní strácať v mrakoch ďalších stránok plných “vaty”. Vyčnievať budú tie texty, ktoré čitateľovi prinesú odpovede na jeho otázky.

Kým AI je dobrým pomocníkom na písanie, jej úlohou je dopĺňať kreatívne nápady, nie ich nahrádzať. Hodnotný obsah, ktorý osloví cieľovú skupinu a vyvolá želanú emóciu, si stále vyžaduje starostlivý prístup.

3. Kedy sa ľudia presýtia AI vizuálmi?

AI nástroje menia tvorbu obsahu – od textov po vizuály – a neustále sa zdokonaľujú. „Doteraz existovali nejaké nástroje, ale už teraz sa dá sledovať príchod nových a ešte lepších či výkonnejších toolov. Pre tvorcu animácií alebo videí to bude oveľa jednoduchšie a myslím si, že aj dostupnejšie. Zároveň predpokladám, že stále viac vizuálov sa bude promptiť (generovať). Tvorcovia si budú musieť dávať pozor, aby ich výstupy nepôsobili až príliš umelo. Bude potrebné nájsť správny balans, aby vizuály pôsobili ešte uveriteľne vzhľadom na takmer nekonečné možnosti AI,” hovorí Michal Salva, kreatívny riaditeľ daren&curtis.


AI nástroje ponúkajú široké možnosti a ich používanie sa rýchlo stáva bežnou súčasťou tvorby.

Zároveň varuje pred presýtením publika AI obsahom v budúcnosti: „Pevne verím, že sa ľudia AI-čkom tvorených vizuálov čoskoro “prejedia” a niekedy v blízkej budúcnosti, možno už v roku 2026, sa vráti trend skutočného craftu ako ilustrácia, kresba, maľba, reálna fotka, prípadne iné techniky, ktoré si vyžadujú vyhrnúť rukávy a trochu si aj “zašpiniť” ruky. Myslím si, že v najbližších rokoch bude trend mať aj nedokonalé vizuály s pridanou hodnotou “handmade” alebo “humanmade”.”

4. Algoritmy sa menia – áno, stále

Úspešný online marketing by mal zahŕňať kombináciu rozličných formátov obsahu na platformách ako Instagram, Facebook a TikTok. Tie fungujú podľa vlastných pravidiel. Krátke videoformáty im vládnu naďalej, avšak posledné mesiace nám Meta algoritmy ukazujú silu kvalitnej statiky. Uloženia a zdieľania sú najvzácnejšou menou Instagramu, kým na TikToku sú ňou dopozerania a reposty. To dokazuje, aké dôležité je vytvárať obsah, ktorý rezonuje s publikom.

Jednoduché pridanie CTA ako „zdieľaj tento príspevok“ už nestačí, pretože algoritmy stále viac analyzujú správanie používateľov a personalizujú odporúčaný obsah. V roku 2025 bude teda kľúčom pre “hacknutie” algoritmu to, ako dobre poznáte svoje publikum a ako kvalitnú hodnotu mu ponúkate. Vaša stratégia by mala byť postavená na relevantnom a autentickom obsahu, ktorý skutočne osloví. To potvrdzujú aj dáta od Euromonitor, podľa ktorých až 42% zákazníkov nakúpilo cez livestream, kde im produkt bol priamo odporučený a odprezentovaný.

5. Je ešte dôležité mať pekný Instagram feed?

V rokoch 2023 a 2024 sme videli vlny veľmi autentického, ba až “škaredého” obsahu zaplaviť sociálne siete. Kým autenticita zostáva kľúčom k dôvere a zapojeniu publika, v roku 2025 si rozhodne netreba mýliť pojmy “autentický” a “nekvalitný” content.

„Škaredé videá “z ruky” idú opäť trochu do úzadia – také videá už robí každý a diváci vedia oceniť craft a prepracovanie videa,” hovorí social media špecialistka Michaela Valčuhová. Následne ešte dodáva tipy, ako svoj content osviežiť: „Netreba sa báť experimentovania, humoru a oslovovania rôznych publík. Ľudia tiež v poslednej dobe radi na sieťach vidia reálnych zamestnancov alebo bežných ľudí ako “ambasádorov” značiek,” dodáva.

 

“Diváci vedia oceniť craft a prepracovanie videa,” hovorí social media špecialistka Michaela Valčuhová.

6. Autenticita – trend, ktorý nikdy nebol

Buzzword „autenticita“ je často skloňovaný, no neraz nepochopený. „Autenticita nie sú „škaredé“ reelska, mikro-influenceri, ani obsah o vašich zamestnancoch. To všetko môžu, ale nemusia byť príznaky autenticity. Byť autentický nie je trend, je to vedomé rozhodnutie a nezaručuje úspech ani sympatie,” vysvetľuje strategický riaditeľ Adam Meszároš.

„Autenticita je otvorenosť, úprimnosť, transparentnosť. Pri otázke „ako budeme viac autentickí?“ by sme sa teda nemali zameriavať na to, čo sa verejnosti páči, ale držať sa hodnôt, ktoré zdieľame so svetom a zákazníkmi. Znamená to hovoriť aj o svojich nedostatkoch, o výzvach, ktorým čelíme. Autentické značky trendy udávajú namiesto ich nasledovania. Majú svojich milovníkov, aj svojich nepriateľov, aj svoje “copy-cats”,” pokračuje a zároveň dodáva, že ak značka nie je pripravená byť autentická, stačí, keď bude výstižná vzhľadom na svoj produkt a cieľovú skupinu. Prvým krokom k autenticite sú totiž jasne stanovené hodnoty.

Ak si z tohto článku odnesiete jednu vec, nech to je to, že trendy a inovácie majú slúžiť v prospech budovania vašej identity, nie byť využívané na jej úkor. Na tom aj v daren&curtis zakladáme naše spolupráce – vy poznáte hodnoty svojho brandu a my vieme, ako ich premietnuť do vašej komunikácie.

Zdroje:
https://www.kolsquare.com/en/blog/how-to-master-the-tiktok-algorithm

Understanding the Instagram Algorithm in 2025

What is generative engine optimization (GEO)?