Už niekoľko týždňov nám všetky nákupné centrá pripomínajú, že sa nezadržateľne blížia najkrajšie sviatky v roku. Áno, všetci sa tešíme na rodinu, na oddych od práce, na rozprávky a všetky dobroty mám a starých mám. My marketéri však vítame toto obdobie aj preto, lebo dostaneme príležitosť sledovať tie najlepšie vianočné reklamy, ktoré počas roka vzniknú.

Každý rok si firmy dávajú enormne záležať na vianočných kampaniach, televíznych spotoch, PFkách a podobne. Veľké spoločnosti sa pretekajú, ktorá príde s tou najkreatívnejšou, najzábavnejšou, najemotívnejšou alebo najzapamätateľnejšou reklamou. To je, pochopiteľne, skvelým zdrojom inšpirácie pre nás všetkých.

Vianočné reklamy majú naozaj tendenciu získať si divákov, pretože sú o emóciách, rovnako ako celé sviatky. Zostaviť rebríček najlepších vianočných reklám je objektívne nemožné, preto berte aj tento zoznam ako moje tipy na reklamy, ktoré by vám podľa mňa nemali ujsť. Ak máte svoje obľúbené, určite sa s nimi podeľte.

Štedrý deň 1914 – Sainsbury´s 2014

Britský obchodný reťazec sa vo vianočných reklamách vyžíva. Táto z roku 2014 našla inšpiráciu v udalostiach spred 100 rokov. Štedrý deň na bojovom poli v roku 1914, proti sebe britskí a nemeckí vojaci, keď tu niekto začne spievať Tichú noc. Zvyšok si už pozrite sami.

Muž na mesiaci – John Lewis 2015

Ak si pozriete ktorýkoľvek rebríček vianočných reklám, s veľkou pravdepodobnosťou tam bude mať svoje zastúpenie aj sieť obchodných domov John Lewis. A to naozaj zaslúžene. Každý rok prídu so zaujímavým vianočným výtvorom.

https://www.youtube.com/watch?v=wuz2ILq4UeA

Najkrajší darček – Heathrow Airport 2016

Toto je presne jedna z reklám, pri ktorej mám od začiatku dokonca na tvári taký ten priblblý úsmev. Neskutočne milé stvárnenie starých rodičov v podobe plyšových medvedíkov.

#MakeSomeoneHappy – Coca-Cola 2014

Coca-Cola by pokojne mohla so svojimi vianočnými kampaňami vytvoriť minimálne jeden takýto samostatný článok. Vybrať jedinú reklamu je pri Coca-Cole veľmi ťažké. Ja som vybral túto, pretože milujem tú pesničku a celkovo ma zaujala myšlienka, ktorú spot nesie. Spraviť niekoho šťastným nemusí byť vôbec zložité.

O tom, ako dokonale pracuje Coca-Cola s emóciami som vám napísal minule.

Značka napríklad doteraz používa spot starý viac ako 20 rokov, kde kamióny prechádzajú krajinou a rozsvecujú ju. Preklikajte sa ich kanálom a máte o zábavu postarané na dosť dlhý čas.

https://www.youtube.com/watch?v=B2_jyJC95c0

Čas ísť domov – Edeka 2015

Medzi vianočnými reklamami, ktoré zväčša pôsobia od začiatku do konca pozitívne, táto vyniká svojou pochmúrnou náladou. Starému pánovi všetky deti oznámia, že z rôznych dôvodov nemôžu alebo nestihnú prísť k nemu na Vianoce. Ten sa to však rozhodne vyriešiť po svojom. Pozrite si ako.

Pohroma na večierku – Harvey Nichols 2012

Tu sa nájde takmer každá žena. Vianočný večierok a vy nie ste jediná v krásnych červených šatách. Sieť obchodov s oblečením si na túto nepríjemnú situáciu posvietila a priniesla svojské riešenie. Vznikol z toho príjemný a zábavný výsledok.

Výber vianočného darčeka – Barclays 2012

James Corden ako hlas plyšového medvedíka sprevádza zmäteného pána zložitým procesom výberu vianočného darčeka pre deti. Hračky od výmyslu sveta sa pretekajú v tom, ktorá je najvhodnejšia. Víťaz je však prekvapivý. Alebo nie?

https://www.youtube.com/watch?v=wUo3r76KeBo

BONUS: Rozprávka na záver – Adidas 2012

Vianočná koleda od Charlesa Dickensa je román, ktorý bol spracovaný už veľakrát. No takúto verziu ste určite ešte nevideli. Adidas sa spojil so Snoop Doggom a vytvorili animovaný príbeh o Ebenezerovi Snoopovi, ktorý stratil ducha Vianoc. Nie je to síce tradičná reklama, ale mňa zaujala až tak, že ju sem musím zaradiť.

https://www.youtube.com/watch?v=w1bIl7tqi8o

Vianoce sú tu už o necelé tri týždne. Verím, že aj tieto reklamy vás naladia na tú správnu sviatočnú náladu a zároveň vás inšpirujú k nakopnutiu vašej kreativity. Práve Vianoce sú obdobím, keď značky prezentujú tie najlepšie kampane a reklamy. Ľudia sú totiž vnímavejší a kvalitne spracované posolstvo dokáže jednoduchšie priniesť vytúžený efekt. Je iba na vás, ako sa im prihovoríte.