Aké sú najnovšie trendy vo svete digitálneho marketingu? Čo funguje vo svete a čo funguje na Slovensku? Využívajú Slováci potenciál mobilov na 100 %?
Dňa 23. novembra 2016 sa v hoteli Double Tree by Hilton konal už 6. ročník konferencie o digitálnom marketingu pod názvom Digital Rulezz. Okrem odpovedí na vyššie uvedené otázky tu spíkri vystúpili aj s množstvom ďalších zaujímavých tém. Vybrala som pre vás to, čo ma zaujalo najviac.
Slovensko vs. zahraničie
Osobne ma zaujalo z konferencie viacero prednášok. Čo sa v nich však často opakovalo, bol fakt, že na Slovensku sa smartfóny využívajú stále oveľa menej ako v zahraničí. Paradoxne, už v druhej polovici roku 2013 počet používateľov smartfónov predbehol počet používateľov desktopu.
Značky a ich content
Rovnako tak je podľa slov Andreja Valla z TNS Slovakia na Slovensku oveľa nižšia dôvera zákazníkov k značkám a obsahu, ktorý tvoria na sociálnych sieťach, než globálne vo svete.
Značkám a ich obsahu sa venoval aj zahraničný spíker Rickard Lawson. Upozornil na fakt, že kvôli médiám a sociálnym sieťam je svet zahltený informáciami a že viac ako reach by mala marketérov zaujímať hodnota a relevantnosť vecí, ktoré prinášajú svojim followerom.
Videá, videá, videá
Z úst viacerých rečníkov taktiež zaznela dôležitosť videocontentu. Potvrdil ju aj Andy Krasny z Facebook EMEA. Popularite videa pridáva fakt, že vizuálne obrazy človek vníma oveľa ľahšie a rýchlejšie ako textové a dokáže z nich dostať aj oveľa viac informácií.
Vieme, čo sprístupňujeme?
Josef Šlerka zo Socialbakers načrtol zaujímavú tému podloženú vlastným researchom. Vo svojej prednáške sa venoval porovnaniu relevantnosti zdrojov, z ktorých sprístupňujeme informácie a správy. Podľa jeho researchu preberá napríklad väčšina slovenských konšpiračných webov informácie z nemeckej stránky, ktorá už nemá svoj obsah podložený nijakým ďalším zdrojom. Upozornil taktiež na rozdielnosť newsfeedu a výsledkov vyhľadávania medzi ľuďmi, ktorí sprístupňovali a sledovali obsah pravicovo a ľavicovo zameraných webov. Rozdiel bol značný nielen na Facebooku, ale aj vo vyhľadávaniach na Google.
Digital Rulezz 2016 nebola len o prednáškach, faktoch a pracovných case studies. Vytvoriť príjemnú neformálnu časť programu pomohla aj možnosť vyskúšať si virtuálnu realitu, networking či večerná Digital Pie afterparty.
Zdroj foto: Facebook Rulezz.sk