Aké sú najnovšie trendy vo svete digitálneho marketingu? Čo funguje vo svete a čo funguje na Slovensku? Využívajú Slováci potenciál mobilov na 100 %?

Dňa 23. novembra 2016 sa v hoteli Double Tree by Hilton konal už 6. ročník konferencie o digitálnom marketingu pod názvom Digital Rulezz. Okrem odpovedí na vyššie uvedené otázky tu spíkri vystúpili aj s množstvom ďalších zaujímavých tém. Vybrala som pre vás to, čo ma zaujalo najviac.

Slovensko vs. zahraničie

Osobne ma zaujalo z konferencie viacero prednášok. Čo sa v nich však často opakovalo, bol fakt, že na Slovensku sa smartfóny využívajú stále oveľa menej ako v zahraničí. Paradoxne, už v druhej polovici roku 2013 počet používateľov smartfónov predbehol počet používateľov desktopu.

digital rulezz, daren and curtis

Zdroj obrázka: https://www.smartinsights.com/mobile-marketing/mobile-marketing-analytics/mobile-marketing-statistics/

Značky a ich content

Rovnako tak je podľa slov Andreja Valla z TNS Slovakia na Slovensku oveľa nižšia dôvera zákazníkov k značkám a obsahu, ktorý tvoria na sociálnych sieťach, než globálne vo svete.

Značkám a ich obsahu sa venoval aj zahraničný spíker Rickard Lawson. Upozornil na fakt, že kvôli médiám a sociálnym sieťam je svet zahltený informáciami a že viac ako reach by mala marketérov zaujímať hodnota a relevantnosť vecí, ktoré prinášajú svojim followerom.

Videá, videá, videá

Z úst viacerých rečníkov taktiež zaznela dôležitosť videocontentu. Potvrdil ju aj Andy Krasny z Facebook EMEA. Popularite videa pridáva fakt, že vizuálne obrazy človek vníma oveľa ľahšie a rýchlejšie ako textové a dokáže z nich dostať aj oveľa viac informácií.

andy krasny, daren and curtis, digital rulezz

Vieme, čo sprístupňujeme?

Josef Šlerka zo Socialbakers načrtol zaujímavú tému podloženú vlastným researchom. Vo svojej prednáške sa venoval porovnaniu relevantnosti zdrojov, z ktorých sprístupňujeme informácie a správy. Podľa jeho researchu preberá napríklad väčšina slovenských konšpiračných webov informácie z nemeckej stránky, ktorá už nemá svoj obsah podložený nijakým ďalším zdrojom. Upozornil taktiež na rozdielnosť newsfeedu a výsledkov vyhľadávania medzi ľuďmi, ktorí sprístupňovali a sledovali obsah pravicovo a ľavicovo zameraných webov. Rozdiel bol značný nielen na Facebooku, ale aj vo vyhľadávaniach na Google.

Digital Rulezz 2016 nebola len o prednáškach, faktoch a pracovných case studies. Vytvoriť príjemnú neformálnu časť programu pomohla aj možnosť vyskúšať si virtuálnu realitu, networking či večerná Digital Pie afterparty.

 

Zdroj foto: Facebook Rulezz.sk