Ako sa UGC odlišuje od tradičného reklamného obsahu?

Zrejme už tušíte, že ide o digitálny obsah, ktorý je vytváraný bežným používateľom. UGC sa v posledných rokoch rozšíril najmä na platformách ako TikTok, Instagram či YouTube a jeho čaro je práve v tom, že si na prvý pohľad často ani nevšimnete, že ide o obsah vytvorený za účelom propagácie. Podľa prieskumu amerického magazínu Adweek má oproti obsahu tvorenému značkami UGC väčší vplyv až na 85% ľudí.

UGC môže mať rôzne formy od recenzie cez blogy až po trendové videá s nenásilným umiestnením produktu. Od klasického brandového obsahu sa odlišuje najmä svojou autenticitou a pridaným ľudským faktorom, nehovoriac o tom, že je cenovo výhodnejší ako zorganizovanie náročnejšej produkcie. Vďaka svojmu prirodzenému charakteru je UGC obsah, s ktorým sa publikum vie ľahko stotožniť, pričom efektívne komunikuje benefity značky, produktu či služby.

Obsah od UGC tvorcov sa nevylučuje s obsahom priamo od značky, práve naopak – dokonale sa dopĺňa. Preto aj v darene ponúkame možnosť doplniť vašu komunikáciu o kvalitný UGC obsah. V rámci paušálu máte teda okrem služieb našich profesionálnych content creatorov a videomakerov prístup aj k databáze overených UGC tvorcov. Ako si vybrať toho správneho? O to sa tiež postaráme.

Aké výhody prináša UGC pre vašu značku?

Autenticita je v komunikácii kľúčom k srdciam vašich zákazníkov. Preto aj v darene ponúkame možnosť obohatiť vašu komunikáciu o UGC od kvalitných tvorcov. Čo tým môže vaša značka získať?

Prílev rôznorodého autentického obsahu

Zapojením UGC obsahu do vášho komunikačného mixu získate nové formy prirodzeného obsahu za priaznivú cenu a bez akejkoľvek námahy na vašej strane. Každý UGC tvorca má svoj štýl tvorby a my vám pomôžeme nájsť vždy tých správnych pre vás.

Zvýšenie konverzií a budovanie základne zákazníkov

Podľa štúdií až 64% ľudí pred nákupom vyhľadáva recenzie. UGC videá využívajú osobnú skúsenosť tvorcu, čo vytvára sociálny dôkaz (“social proof”), ktorým dokážu ovplyvniť rozhodovací proces zákazníka. Tieto videá môžete použiť v organickom obsahu ako aj v platených kampaniach, na základe čoho budú prispôsobené vašim cieľom.

Väčšiu dôveru vašich zákazníkov 

Počuť recenziu od iného zákazníka či vidieť, ako produkt niekto používa má oveľa väčší vplyv na správanie zákazníka ako obsah bez ľudského faktora či zábery z fotobanky. Kým pekný značkový obsah pomáha budovať váš image, autentický UGC obsah buduje dôveru – oba druhy obsahu majú v komunikácii svoju rolu.

Ako nájsť kvalitných UGC tvorcov?

Tvorca UGC nemusí byť nutne influencer s veľkým počtom sledovateľov. Kľúčové vlastnosti každého, kto chce byť UGC tvorcom sú kreativita, autenticita, technická zdatnosť a spoľahlivosť. V darene vyberáme tvorcov, ktorí rozumejú potrebám značky, jej publiku a majú zručnosti v tvorbe pútavého obsahu.

Ako vyberáme tých správnych UGC tvorcov? Pozrite si naše kritériá:

  • Skúsenosti s tvorbou obsahu – tvorca nemusí mať kvantum sledovateľov, dôležité je, aby sa vedel preukázať kvalitnými výstupmi, ktoré už v minulosti robil.
  • Kreativita – je dôležité, aby tvorca vedel variovať a prispôsobiť svoj obsah značke a jej cieľom.
  • Autenticita – musí vedieť dobre a prirodzene vyzdvihnúť silné stránky produktu či značky.
  • Zodpovednosť a spoľahlivosť – dobrý UGC tvorca splní zadanie v termíne a odovzdá kompletné výstupy tak, ako bolo dohodnuté.
  • Vzťah k produktu či značke – nie je to nutnosťou, ale veľkým plusom je, keď má tvorca k značke už pred spoluprácou pozitívny vzťah aj ako užívateľ.

Tvorca, ktorý spĺňa všetky tieto parametre dokáže vytvoriť atraktívny obsah, s ktorým sa vie publikum stotožniť a tým pádom aj podporuje interakciu a prepojenie so značkou. Výsledok potom môže vyzerať napríklad aj takto:

 

Vyberanie dobrého UGC tvorcu nemusí byť náročné – v daren&curtis pokryjeme tento proces za vás. Z našej databázy skúsených a overených UGC tvorcov vyberieme tých, ktorí dokonale pasujú k vašej značke a vytvoria pre vás originálny, autentický content šitý na mieru.

Pozrite si ďalšie ukážky našej spolupráce s UGC tvorcami:

 

Zdroje:
https://www.adsmurai.com/en/articles/everything-you-should-know-about-user-generated-content-ugc
https://blog.hootsuite.com/user-generated-content-ugc/
https://buffer.com/resources/what-is-user-generated-content/