Veľmi by som chcel veriť tomu, že sme sa už dostali do doby, keď všetky firmy a podnikatelia chápu význam content marketingu, jeho vplyv na budovanie značky a v konečnom dôsledku aj predaje. Bohužiaľ, stále sa však stretávam s klientmi, ktorí si myslia, že „nejaké písanie článkov“ nemá pre nich zmysel. Tento článok je však určený tej opačnej skupine, ľuďom, ktorí chápu súvislosti spojené s content marketingom, no zatiaľ nevedia, ako majú začať.

Ak ste sa rozhodli rozšíriť komunikačný mix vašej značky o content marketing, urobili ste skvelú vec. Väčšina firiem začína svoju contentovú stratégiu tým najznámejším formátom – blogom. Články nie sú také náročné na produkciu ako napríklad video či príprava e-booku. Keď ste s tvorbou obsahu iba v začiatkoch, je to pre vás ideálna cesta.

Aké vlastnosti by však mali mať vaše články, aby splnili svoj účel? Aby ich ľudia radi čítali, aby sa vracali na váš web, budovali si s vami vzťah a neskôr sa stali vašimi zákazníkmi? Mám pre vás niekoľko základných rád, ktoré poskytujem aj klientom na mojom školení Budujte značku na sociálnych sieťach. Je pochopiteľné, že nedokážete pokryť všetky súčasne v jednom článku, ale pomôžu vám pri príprave obsahovej stratégie a viete si ľahko spätne skontrolovať, ktoré parametre nový článok spĺňa.

blog, content marketing, daren curtis, marketing

Užitočnosť

Články, ktoré ponúkate ľuďom, by mali mať pre nich nejakú hodnotu. Po dočítaní by si z nich mali niečo vziať, čosi sa dozvedieť. Nechcete predsa pôsobiť ako bulvár, keď si na konci článku poviete: A čo teraz? Verím, že v každom segmente podnikania sa nájde téma, ktorá sa dá spracovať do jednoducho pochopiteľného a užitočného obsahu. Máte železiarstvo? Napíšte o tom, aké vrtáky sa hodia na rôzne druhy materiálov. Máte e-shop s biopotravinami? Vytvárajte recepty, ktoré obsahujú vaše produkty. Predávate nábytok? Venujte sa interiérovému dizajnu, farbám, doplnkom a podobne.

Vzdelávanie

Je veľa podnikateľov, ktorí pracujú vo veľmi špecifickom a odbornom segmente. Majú teda pocit, že ľudia ich práci nerozumejú. V tom je práve výzva naučiť sa opísať to, čo robíte, ľudskou rečou. Vzdelávajte svojich návštevníkov, ukazujte im, čo v praxi robíte, kde všade sa váš produkt využíva, posúvajte časť svojho know-how. Robte to vytrvalo a uvidíte, že so zákazníkom, ktorý sa už veľa dozvedel na vašom blogu, sa vám bude omnoho jednoduchšie ďalej komunikovať a budovať vzťah.

Education GIF - Find & Share on GIPHY

Originalita

Toto je alfa a omega každého blogu, či už ide o firemný, alebo aj o súkromný. To, čo ponúkate čitateľom, musí byť najmä originálne a vaše. Otvoriť si zahraničný portál, nájsť zaujímavý článok, preložiť ho a na koniec pridať link na zdroj je veľmi jednoduché. No zároveň to pôsobí amatérsky, nedôveryhodne, neeticky. Nehľadajte skratky. Je úplne v poriadku inšpirovať sa inde a pátrať po informáciách. Využívajte však viacero zdrojov, selektujte informácie, dajte si záležať na ich hodnote, a najmä im pridajte váš vlastný vklad, názor či postoj. To, ako to robíte vy.

Dôveryhodnosť

Toto pomerne úzko súvisí s predchádzajúcim bodom. Ak máte preložený, prebratý alebo neoriginálny obsah, iba ťažko môže pôsobiť dôveryhodne. Dbajte na to, aby z článkov bolo cítiť vás a vašu značku. Aby bolo ľuďom jasné, že viete, o čom píšete, že ste absolútni odborníci vo svojej práci. Tí sa vám, pochopiteľne, odvďačia tým, že sa pre nich stanete prvou voľbou v rámci konkurencie, že si vaše články radi prečítajú, že k vám prídu nakúpiť, pretože vedia, že sa na vás môžu spoľahnúť a dôverovať vám.

blog, content marketing, daren curtis, marketing

Dobrá čitateľnosť

Tento bod je skôr otázkou technickej stránky blogu. Existujú isté zásady, pri dodržaní ktorých sa budú ľuďom vaše články čítať ľahšie. Odporúča sa napríklad písať radšej krátke vety a dávať si pozor na časté používanie súvetí. Vyhnite sa žargónu, ktorý by ľudia nemuseli chápať, a správa, ktorú chcete odovzdať, by sa tak k adresátovi nedostala.

Dodržiavajte aj optimálnu dĺžku odsekov. Tie by nemali prekročiť päť riadkov na desktope, pretože v mobile sa z nich razom stane desať a čitateľ má hneď plný displej textu. Určite je tiež dôležité používať aj obrázky, ktoré ponúkajú priestor na prestávku v čítaní, uloženie informácií a prípravu na ďalší text.

Zdieľateľnosť

Ak zodpovedne splníte niektoré prechádzajúcich, s veľkou pravdepodobnosťou docielite aj to, že ľudia budú vaše články zdieľať medzi svojich priateľov na sociálnych sieťach, čo vám, pochopiteľne, prinesie ďalších návštevníkov webu, ďalších fanúšikov a potenciálnych zákazníkov či klientov. Myslite na to, aby bol váš obsah taký dobrý, že ho ľudia budú šíriť za vás.

blog, content marketing, daren curtis, marketing

Prínos content marketingu nebude okamžite viditeľný na vašich číslach. Nie je to investícia, ktorá sa vám vráti obratom. Je to dlhodobý proces, ktorý je nevyhnutne spojený s budovaním vašej značky. Robte obsah úprimne, dlhodobo a relevantne pre vašu cieľovú skupinu. Snažte sa dať mu niektoré z uvedených vlastností a budete mať dôležitý základ pre budúci úspech.

Ak potrebujete pomôcť alebo poradiť s niečím, čo sa týka content marketingu, kliknite na banner pod článkom a určite sa to ku mne dostane 🙂