Fitness centrá sú vysoko konkurenčným segmentom a v čase pandémie aj negatívne zasiahnutým. O to viac je pre nich dôležité zvíťaziť nad svojimi konkurentmi v organických výsledkoch. Pozrime sa na to, ako sme Golem Clubu priniesli vyššiu organickú návštevnosť.

O klientovi

Golem Club je najväčšou sieťou fitness centier na Slovensku a momentálne ju tvorí celkovo 11 prevádzok. Ponúka množstvo kvalitných služieb od fitness, skupinové cvičenia, cez osobných trénerov, wellness, masáže až po plavecké bazény. Prevádzky Golem Club majú najmodernejšie vybavenie, klimatizované priestory, skúsených a profesionálnych trénerov s individuálnym prístupom ku každému klientovi.

Výsledky

  • Zlepšenie pozícii kľúčových slov v organickom vyhľadávaní v TOP 10.
  • Získanie prvých pozícii v organike na najdôležitejšie kľúčové slová (fitness centrum Bratislava, fitness trener Poprad, fitness Petržalka, …).
  • Založenie blogu a vybudovanie pravidelnej mesačnej niekoľko tisícovej návštevnosti z článkov.
  • Nárast organickej návštevnosti v jednom z hlavných mesiacov (september) o 85%.

So sieťou fitness centier Golem Club sme začali spoluprácu na SEO v marci 2020, teda v čase vypuknutia pandémie Covid-19 na Slovensku. Tá nám ovplyvnila návštevnosť hneď niekoľkokrát kvôli zavedeným lockdownom. Aj napriek nepriaznivej situácii sme sa rozhodli pracovať na SEO vylepšeniach, lebo sme vedeli, že hneď ako otvorí vláda fitness centrá, dopyt a návštevnosť sa zvýši. Golem Club musí byť na prvých miestach vo vyhľadávaní – to bol náš hlavný cieľ. Tak sa aj stalo a my si ukážeme ako sa nám to podarilo.

Výsledok SEO optimalizácie zobrazenia Golem Club na prvom mieste v organických výsledkoch vyhľadávania Google | daren&curtis

Výsledok zobrazenia Golem Club na prvom mieste v organických výsledkoch vyhľadávania Google na zadaný dopyt “fitness centrum Bratislava”. Na prvej strane sme sa objavili dokonca až 2x, čo je pri konkurenčných slovách málo pravdepodobné.

Vylepšenie webu

Prvým krokom bola pre nás hĺbková analýza webu, aby sme spoznali najväčšie nedostatky, odstránili ich a mohli začať pracovať na ich zlepšení. Išlo najmä o kontrolu funkčnosti stránok, hľadanie chýb, analýza meta tagov, alt tagov, nadpisov, overenie duplicít, celkového obsahu, interných, externých prelinkovaní a iných dôležitých prvkov SEO. Urobili sme tiež hĺbkovú analýzu kľúčových slov a pozícií, ktorú sme pravidelne aktualizovali, aby sme vedeli vyhodnocovať naše aktivity. 

Vyjadrenie Tomáš Hrubý, Head of Performance :

“S klientom sme si na úvod zanalyzovali stav webu a na základe toho pripravili zoznam najefektívnejších aktivít, ktoré mali viesť v zlepšovaní pozícií v organike. Vďaka otvorenej komunikácii a každomesačným poradám s klientom sa nám podarilo vytvárať pravidelný kvalitný obsah na webe, ktorý neskôr viedol k lepším výsledkom.”

Pri konkrétnych vylepšeniach webu sme sa zameriavali postupne na jednotlivé podstránky, podľa dôležitosti. Začali sme so službami, ako je fitness, wellness, bazény, jednotlivé skupinové cvičenia či prevádzky. Pri SEO aktivitách nerobíme optimalizácie len pre vyhľadávač, ale primárne pre ľudí. Pri navrhovaných zmenách sme sa snažili vcítiť do role potenciálnych zákazníkov, aby sme im priniesli čo najlepší zážitok a zjednodušili ako nákupný proces, tak aj rýchlu navigáciu k informáciám, ktoré hľadajú. Našim zámerom teda bolo, aby tieto vylepšenia tak okrem zlepšených pozícii v organike mohli zefektívniť aj nákupný proces a teda aj samotné predaje na stránke.

Ukážka podstránky Skupinové cvičenia na Golem Club | daren&curtis

Ukážka podstránky Skupinové cvičenia, ktorej pribudli, okrem iného, aj reasons why pre lepšiu užívateľskú skúsenosť.

Na základe nášho odporúčania sa založila aj blogová sekcia, kde sme navrhovali témy článkov podľa najhľadanejších fráz, ktoré ľudia vyhľadávajú v spojitosti s cvičením. Aby mali články väčšiu šancu preraziť v organike, potrebovali sme, aby ich písali autority v danej téme. Články písali samotní tréneri – odborníci na dané témy a my sme ich následne optimalizovali tak, aby boli na Google dohľadateľné na prvej strane. Nechýbali ani interné prelinkovania na konkrétne služby, aby sme web navzájom prepojili, uľahčili orientáciu na stránke návštevníkom a v konečnom dôsledku zlepšili SEO.

Ukážka nových článkov na blogu Golem Club | daren&curtis

Niekoľko navrhnutých a zrealizovaných článkov v témach, ktoré vyplynuli z analýzy kľúčových slov.

Pri niekoľkých podstránkach sme tiež navrhli využitie tzv. rich snippets, ktoré zlepšujú viditeľnosť vo výsledkoch vyhľadávania, čím zvyšujú mieru prekliku. V prípade Golem Clubu išlo o typ rich snippets – najčastejšie otázky a odpovede.

SEO optimalizácia Golem Club - pridanie rich snippets | daren&curtis

Ukážka FAQ Rich Snippet.

Výsledky SEO aktivít

Sledovanie iba organickej návštevnosti by nebol pri vyhodnocovaní aktivít najlepší krok, nakoľko nás počas trvania spolupráce zasiahol dvakrát lockdown, ktorý nám výsledky skreslil. Na grafe nižšie krásne vidíme, že po začiatku pandémie v marci 2020 a zavedenom prvom lockdowne výrazne klesol záujem o fitness centrá.  Po uvoľnení opatrení v roku 2021 sme už zaznamenali výrazný nárast návštevnosti z organiky.

Výsledky hľadanosti výrazu “fitness centrum” a jeho príbuzných variantov v roku 2020.

Výsledky hľadanosti výrazu “fitness centrum” a jeho príbuzných variantov v roku 2020.

Metrikou, ktorá nás veľmi zaujímala, bol vývoj pozícii kľúčových slov v organickom vyhľadávaní. Vďaka tomu sme aj v časoch lockdownov mohli vidieť reálny stav SEO a výsledky našich prác. Výsledky niektorých slov môžeme vidieť na obrázku nižšie, kde sa postupom času, ako sme implementovali zmeny, zlepšujú priemerné pozície na Google.

Výsledky SEO optimalizácie pre Golem Club | daren&curtis

Výsledky priemerných pozícií vo vyhľadávaní stránky Golem Club na vybrané kľúčové slová.

Na druhom obrázku je mnoho ďalších výrazov, ktorým sa nám podarilo v čase zlepšiť dohľadateľnosť v organickom vyhľadávaní Google.

Výsledky SEO optimalizácie pre Golem Club | daren&curtis

Ďalšie výsledky priemerných pozícií vo vyhľadávaní stránky Golem Club na vybrané kľúčové slová.

Organická návštevnosť blogu, ktorý sme založili práve na začiatku spolupráce, krásne rástla a články boli čítané. Venovali sme sa tu témam, ktoré biznisovo najviac súviseli s podnikaním klienta. Výsledky sa však nedostavili okamžite. Prvé väčšie výsledky sa môžu dostaviť po niekoľkých mesiacoch, čo platilo aj v tomto prípade.

Zvýšenie organickej návštevnosti | Výsledky SEO optimalizácie pre Golem Club | daren&curtis

Výsledky organickej návštevnosti blogu Golem od marca 2020 

A ako dopadla celková organická návštevnosť? Ako si môžete všimnúť na grafe nižšie, keď nebol lockdown, návštevnosť bola vyššia v porovnaní s predošlými obdobiami. Po zavedení lockdownu výrazne klesla. Keď si porovnáme jeden z najsilnejších mesiacov klienta (september), tak organická návštevnosť bola v roku 2021 o 85% vyššia ako predošlý rok. V porovnaní so septembrom 2019 (pred Covidom) ide o nárast 28%.  

Zvýšenie organickej návštevnosti | Výsledky SEO optimalizácie pre Golem Club | daren&curtis

Vývoj organickej návštevnosti stránky Golem Club v čase Covid pandémie.

Ak si to zhrnieme, tak nie len, že sa nám podarilo zlepšiť pozície stránky Golem Club na jednotlivé kľúčové slová, ale zvýšili sme aj návštevnosť novými článkami, ktoré nám priniesli sekundárne publikum. Títo ľudia by mohli mať záujem o cvičenie, zdravie a mohli by sa stať budúcimi zákazníkmi Golem. Vidíme, že najlepšie výsledky sa prejavili až v roku 2021, čo býva aj zvykom, nakoľko sa SEO výsledky dostavujú po niekoľkých mesiacoch až roku. Pozície v organike sa môžu neustále zlepšovať aj keď SEO aktivity úplne prerušíte. Treba byť len vytrvalý.

Na ďalšom obrázku môžeme vidieť, ako nám rástol počet sledovaných kľúčových slov na TOP 3 a TOP 10 pozíciách. Podarilo sa nám viacero kľúčových slov zlepšiť z horších pozícií na lepšie (ako sme videli vyššie).

Výsledky SEO optimalizácie | Vývoj umiestnení kľúčových slov na najvyšších pozíciách | daren&curtis

Výsledky zlepšenia organických pozícií v čase.

Ako vidíme na poslednom obrázku, zhrnuli sme počet kľúčových slov na TOP pozíciách v organických výsledkoch Google do prehľadnej tabuľky. Časom sa nám podarilo zvýšiť počet umiestnení na TOP 3 pozíciách o takmer 100% a ako sme videli vyššie, bolo to vďaka tým  kľúčovým slovám, ktoré mali pre Golem Club najvyššiu prioritu a relevantnosť.

Pri aplikovaní SEO na vašu stránku netreba zabúdať na to, že výsledky sa často dostavia až po niekoľkých mesiacoch. Preto treba byť trpezlivý, neustále pracovať a postupnými správnymi krokmi sa môžete stať najsilnejšou doménou oproti konkurencii. Lebo konkurencia nezaľáha a bude sa snažiť o to isté, čo aj vy. Pozrite si naše ďalšie referencie známych značiek, ktorým sme pomohli s marketingom. Ak potrebujete vylepšiť svoju situáciu na trhu a zlepšiť marketingové služby, neváhajte sa na nás obrátiť. 

Vyjadrenie klienta:

“V spolupráci s daren&curtis sa nám otvorili dvere do sveta online a performance marketingu, ktorý v Golem Clube, ako etablovanej značke na trhu chýbal. Oceňujem prehľadné reporty, ktoré boli vytvárané a dopĺňané podľa našich požiadaviek. V rámci SEO optimalizácie nášho webu sme vykonali viacero úprav podľa odporúčaní, ktoré sme dostali a podrobne vyhodnocovali. Za všetko hovorí vylepšenie pozícii v rámci organického vyhľadávania.” – Michal Šeminský Marketing Director, Golem Club.

 

Na článku pracovali:
Veronika Matúšková
Tomáš Hrubý