S nástupom nových trendov mení v súčasnosti množstvo veľkých značiek a spoločností svoje logo a vizuálnu identitu. Pri každom väčšom redizajne značky podobného formátu, ako to bolo napr. v prípade Google alebo Instagramu, sa aj množstvo menších firiem zamyslí nad rovnakými otázkami: Prečo meniť svoje logo? Kedy a ako ho upraviť či zmeniť? Nie je to zbytočný risk? Odpovede nájdete v tomto článku.

old-versus-new-ig-logos

Dobré logo hovorí za vás

Čo o vás hovorí vaše logo? Už prvý letmý pohľad na logo profiluje vašu spoločnosť a zanecháva v ľuďoch dojem. Pôsobíte vďaka logu moderne a inovatívne alebo, naopak, amatérsky či staromódne? Vhodné logo má niekoľko hlavných benefitov, ktorými prispieva danej značke. Medzi hlavné z nich patria:

1) Logo je základnou časťou vašej identity – Dobré logo je vizuálnou reprezentáciou hodnôt spoločnosti a jej produktov, služieb či dokonca pocitu, ktorý sa so značkou spája. Nejde o to, aby to jeden obrázok vyjadril doslovne, logo musí byť však dostatočne jednoduché na to, aby ho ľudia pochopili. Napr. logo Nike. Jednoduchý symbol, ktorý však svojím tvarom pripomína pohyb a rýchlosť.
2) Vytvára pocit dôvery – Ľudia sa rozhodujú na základe pocitov, ktoré zo značky majú. A rovnako tak na základe vizuálu. Skúste si spomenúť na posledné zlé logo, ktoré ste videli. Čo ste si o tej spoločnosti pomysleli?
3) Pomáha odlíšiť sa od konkurencie – Je vaše logo zapamätateľné alebo vyzerá genericky až nudne? Skôr než si odpoviete, zamyslite sa, prípadne poscrollujte na chvíľu Google.

shutterstock_370389383-700x537

Kedy je čas na redizajn?

Ako prísť na to, kedy je čas na redizajn svojho loga a vizuálnej komunikácie? Pozrite sa na niekoľko tipov, vďaka ktorým sa môžete rozhodnúť skôr.

1) Logo vyzerá neaktuálne
Máte vy alebo vaši zákazníci po zhliadnutí loga pocit, akoby cestovali v čase? To, že má vaša spoločnosť či značka za sebou dlhú históriu, nemusí pripomínať dizajn loga, ktorý vyzerá (alebo je) ako navrhnutý z roku 1980. Menia sa ľudia, trendy, technológie aj dizajn.

2) Zmenili ste zámer podnikania, no logo ostalo pôvodné
Žijeme rýchlo. Značky a spoločnosti sú nútené často meniť svoj pôvodný zámer, rozširovať svoj biznis či stanovovať si iné ciele. Aj preto už nemusí po čase pôvodné logo zodpovedať a dobre reprezentovať značku.

3) Logo už nesedí s brandingom
Vaša spoločnosť sa nemusela meniť, stačí, ak ste po čase zmenili štýl komunikácie a prezentácie značky ako celku. Aj keď sa vám logo môže stále páčiť, je v tomto prípade viac ako vhodné zvážiť jeho úpravu či zmenu. Logo je priamym odrazom značky, a preto by sa tieto dve časti nemali líšiť.

guinness-logo-n

Niekedy stačí aj refresh

Ak vaša značka patrí medzi známejšie alebo ak máte pocit, že celková zmena loga by viac uškodila, ako pomohla, nemusíte ho meniť úplne. Refresh v rámci súčasných trendov volili viaceré značky, napr. Airbnb, Guinness, Google, Instagram… A hoci sa ani jedna z týchto zmien nezaobišla bez negatívnych ohlasov, v konečnom dôsledku tento krok všetkým firmám zabezpečil to, že stále pôsobia aktuálne a moderne. Pozrite si aj, ako 30 najväčších svetových značiek zmenilo svoje logá kliknutím sem.
A ako je na tom vaše logo? Získajte profesionálny feedback od našich kreatívcov. Nič za to nedáte. 🙂