Začiatkom apríla sa v pivnom meste České Budějovice konal prvý e-shop summit 2016. O tom, ako začal, som písal v prvej časti článku, ktorý nájdete na tomto odkaze. Druhý deň v kvalite rozhodne nezostával za tým prvým.

summit2

Úvodná prednáška druhého dňa pripadla Michalovi Krutišovi, ktorý výborne rozobral synergiu viacerých mediálnych kanálov, ako online tak offline. Odprezentovaná prípadová štúdia nákupného správania návštevníkov kvetinárskeho webu mi zobrala dych. Predaj kvetín na internete nie je dnes veru med lízať, ale riešenia a nápady, ktoré odzneli, boli veľmi rozumné, jednoduché a účinné. Rozhodne netreba v žiadnej sfére či už kvetinárskej alebo inej podceňovať proces STDC. Tento proces je kardinálny a je nutné ho dokonale zvládnuť, čo nám pán Krutiš ukázal.

Jan Ambrož opäť na scéne

Tentokrát s obsahovou stratégiou nielen pre e-shopy. Ak mi pri prednáške p. Třísku padla sánka, tak tentokrát moja sánka prerazila podlahu a zastavila sa na prízemí IGY Centra. Tak skvelo odprezentovaný návrh funkčnej obsahovej stratégie som ešte nevidel. Opäť proces STDC, persóny a customer touchpoint. Znovu musím parafrázovať myšlienku prednášky a to „obsah nie je médium ani forma, obsah rieši problém“.

kalianko

Blízke stretnutie. Žiadne Akty X, ale UX

Adam Fendrych trefne rozobral kontakt predajcov s nakupujúcimi prostredníctvom e-shopu a ich dizajnov a dokonca aj skrz produkt samotný. Bohužiaľ mravenčia práca, ktorá však dokáže z nezarábajúceho obchodu spraviť zlatú baňu. Pred ďalším obedom sme sa preniesli do roku 2020 a Filip Podstavec nám načrtol, čo môžeme v budúcnosti čakať od linkbuildingu. Opäť zaznelo množstvo skvelých informácií, no pre mňa ich bolo príliš, a tak môj blok ostal bohužiaľ prázdny – jednoducho už som od hladu nevnímal. Po obede prezentoval Michal Špaček, aké bezpečnostné nástrahy čakajú majiteľov e-shopov, aké cyber útoky im hrozia a samozrejme prišlo aj na konkrétnu ukážku. Až pri ukážke som si uvedomil, aké ľahké je stať sa obeťou cyber útoku a na druhej strane aké je ľahké podobným útokom predísť.

Ďalší spíker mi doslova vzal dych

Jakub Čižmár načrel do vôd e-mail marketingu a mne skoro zhorel blok od neustáleho a horúčkovitého zapisovania každého detailu. E-mail marketing v jeho podaní mi znel nie ako zlatá baňa, ale ako diamantová štôlňa! Perfektný nástroj na prácu s vlastnými zákazníkmi a nielen s tými aktívnymi. Resuscitácia databázy, zväčšovanie databázy a celkovo práca s e-mailovou databázou mi vďaka tejto prednáške mi prišla jednoduchá a zároveň nesmierne zložitá. Až sa mi hlava zatočila. Nuž, semiačko odhodlania vypracovať novú stratégieu pre našich klientov bolo zasiate. 

Po krátkej prestávke si vzal opraty summitu Jirka Chomát. Elegantný pán nám všetkým v sále ukázal, že prezentácia produktov a vlastného e-shopu je rovnako dôležitá, ako dobre viditeľná cena a jednoduchý nákupný košík. V hlave sa mi zrazu rozjasnila veľká kopa myšlienok a nápadov. Raz darmo, zákazník často nakúpi nie kvôli cene, ale kvôli dobrému pocitu zo samotného produktu či stránky.

12916190_961200767327373_1771450110167201580_o

Posledný rečník bol Pavel Ungr

Jeho poľom pôsobnosti je SEO a musím sa opakovať, jeho prednáška mala opäť hlavu a pätu. Témou bola správna indexácia webu a hlavne, ako na ňu. SEO je celkovo v rámci e-shopu niekedy dosť oriešok. Veľa predajcov vôbec SEO nerieši a dokonca ho považujú za zbytočné vyhadzovanie peňazí. Veľký to omyl. Pavel nám ukázal ako vyhľadávače (Seznam a Google) rozmýšľajú a ako použiť pár tipov a trikov k lepšej pozícii vo vyhľadávaní. Nebudem vás nudiť technickými pojmami ako robots.txt alebo sitemap.xml, ale ak máte v týchto veciach problém, má problém aj váš web.

Čo som si odniesol okrem zapísaného poznámkového bloku a pár reklamných predmetov?

Určite som si odniesol omnoho väčšiu chuť pracovať a zlepšovať kampane a weby našich klientov. Zistil som, že stále  je problém v nízkej vzdelanosti aj klientov, aj samotných marketingových pracovníkov. Už teraz sa teším na druhý ročník, ktorý avizoval duchovný otec celej akcie Jan Kalianko a kto vie? Možno tam už nebudeme sedieť iba ako diváci.