Začiatkom apríla sa v pivnom meste České Budějovice konal prvý e-shop summit 2016.

logo-485x330-1

Keď sme si s našou backoffice manažérkou Kikou kupovali vstupenky, mal som malú dušičku. Pre mňa osobne to bol krok do veľkého neznáma. Samozrejme mám pár rôznych konferencií už za sebou, ale žiadna nebola ako táto. U nás v darene sa v rámci digitálu nevenujeme primárne e-shopom, ale pravidlá pre online predaj sú v princípe rovnaké.  Preto moje obavy boli na mieste, predsa len – čo sa koná po prvý krát, môže sa veľmi ľahko pokaziť. Postupne pribúdali rečníci, niektorí pre mňa neznámi a naopak aj známe mená ako Pavel Ungr alebo Jan Tichý. Pri pre mňa neznámych rečníkoch som bol troška nervózny, ale našťastie moje obavy vôbec neboli na mieste. Summit sa mohol pochváliť až nemeckou presnosťou, ktorú poctivo dodržovali aj samotní rečníci.

CfBcTRGXEAAJWoa

Hneď prvý deň začal zostra

Žiadne slovné hračky, ale tvrdé dáta. Prvá prednáška od Jana Mayera bola venovaná téme „Ako sa pozrieť na konkurenciu a ako im nazrieť do kariet“. Myšlienka, ktorá mi zarezonovala z tejto prednášky, by sa dala parafrázovať aj takto: „Ak predávate na internete, majte porovnateľné ceny s porovnateľnou konkurenciou“. Zaujímavý pohľad, ktorý je viac ako pravdivý, háčik je len v tom, že kopa e-shopov alebo predajcov na internete ani poriadne netuší, kto je ich konkurencia. A to je veľká chyba.

Druhá prednáška a ďalšia bomba

Adam Zbiejczuk nám ukázal ako sa vyhrabať zo situácie, keď váš brand awareness má 7% a k tomu si vás ešte mýlia s úplne iným odvetvím. Prípadová štúdia na tlakomery Hartmann mi zdvihla tlak v pozitívom zmysle slova. Na rade boli dve dámy, ktoré nám priblížili problematiku expanzie za hranice. Dobré informácie pre tých, ktorí reálne uvažujú, že posunú svoj biznis aj mimo hranice SR a ČR. Nasledoval Jakub Kašparů z Lynt.cz. Jeho téma mi bola veľmi blízka, keďže rozoberal PPC kampane, ich životný cyklus a najmä scripty na automatizáciu a získanie ďalších informácií o stave a celkovom výkone PPC kampane. Nedá sa mi neoceniť tieto informácie, ušetria kopu času, ktorý potom môžeme investovať na ďalšie aktivity.

12916189_961195307327919_2602933791055736553_o

Po obede Facebook

Po výbornom obede prišiel na pódium starší pán a jeho téma bola Facebook. Trošku som sa pousmial, keďže som zvyknutý, že Facebook je doména najmä pre mladých, ale sánka dolu šéfe. Pán Milan Tříska nám všetkým v sále – čo sa týka Facebooku- dal na frak! Ukázal nám totiž triky ako predávať Facebooku lacno a veľmi efektívne, ako získať kopu lajkov a organický dosah, o akom sa dá len snívať. Miestami som si búchal hlavu o náprotivné sedadlo, keď som si uvedomil, čo všetko sa dá použiť pre naše klientské facebookové kampane. Všetky palce hore! Po facebookovej kanonáde nasledovalo školenie od Jana Ambroža ohľadom legislatívy pre e-shopy. Poznámka: Nezávidím majiteľom e-shopov, na čo všetko musia myslieť. Posledný rečník dňa, Jan Tichý, odprezentoval päť typov reportov, na ktoré kopa marketingových pracovníkov nemyslí. Kohortová analýza v jeho podaní dávala veľký zmysel a musím podotknúť, že pre 90% e-commerce osadenstva je to takmer neznámy pojem. Škoda. Na druhej strane vykonať kohortovú analýzu zhltne neraz aj niekoľko dní.

Kedže konferencia bola dvojdňová a doslova nabitá informáciami, rozhodol som sa sa tento článok rozdeliť na dva, aby som vás rovno nezabil. Druhú polovicu článku zverejním na našom webe už o pár dní.