Počas predposledného októbrového víkendu sa uskutočnil štvrtý ročník konferencie Marketing Festival. Miesto konania sa zmenilo z minuloročného Brna na Ostravu. Tým sa navýšil aj počet účastníkov, ktorí sa stretli v Hale Gong bývalej fabriky Dolní Vítkovice, na konečných 1500. My z daren&curtis sme nechýbali a máme pre vás niekoľko postrehov. Aké dojmy v nás teda zanechalo najvýznamnejšie marketingové podujatie v stredoeurópskom regióne?

ostrava, marketing festival

Svetu vládnu dáta

Ako povedal Ondro: „Kto dnes nepracuje s dátami, je dinosaurus“. Dáta nám pomáhajú zlepšovať sa v tom, čo robíme, a následne klientom v pochopení našej práce. Online svet je plný rôznych dát, ktoré musíme sledovať, analyzovať, spracovávať a následne reportovať. To je odkaz nielen tejto konferencie, ale aj celkového trendu v súčasnom marketingu.

Tuna zachránil piatok

Príbeh slávneho psa z reklamy na Kofolu poznáme asi všetci. Žije v San Franciscu, volá sa Tuna a už pred tým, ako sa stal tvárou kampane Fofola, mal na Instagrame viac ako milión followerov.

Auto kampane, Michal Pastier, nehovoril primárne o nej, ale skôr o tom, ako veľmi ovplyvňuje výsledok kampane príbeh hlavnej postavy. Predstavil nám príklady zvieracích postáv z Japonska. Naučili sme sa o Haru Urara, koňovi, ktorý sa preslávil tým, že nikdy nevyhral žiadne dostihy. Nebolo to však dôvodom, na to aby sa vzdal kariéry. Práve naopak, postava koňa získala slávu ako nikdy sa nevzdávajúci bojovník. Pretože ľudia majú radšej porazených, ktorí sa nevzdajú, a nie večných víťazov.

„You´re making my brain hurt“

Tak znel názov najlepšej sobotnej prednášky podľa nášho Mira. Na pódiu sa predstavil kanaďan Michael Aagaard z Unbounce. Rozprával o tom, čo všetci vieme, no častokrát to nevieme aplikovať do praxe. V jednoduchosti je krása a preto by sme mali našim zákazníkom čo najjednoduchšie vysvetliť, že túžia práve po našom produkte. Nechceme predsa, aby ich z nás „bolel mozog“. Prednáška zaujímavá nielen obsahom, ale aj prednesom.

michael aagaard, ostrava, marketing festival

Zostal čas aj na zábavu

Čo by to bol za výlet, keby sme si nenašli čas aj na primeranú dávku zábavy. Non-stop prevádzka pod našim hotelom nám ani nedávala inú možnosť. Najskôr vo štvrtok pár pív, aby sme sa zabývali, v piatok, aby sme poriadne nasali atmosféru nočnej Ostravy. A tá atmosféra stojí naozaj za to. Len keby to vstávanie po akcii do pol šiestej nebolo tak ťažké. Rovnaké príznaky bolo badať na 90% účastníkov.

Marketing Festival sa nevyhol malým nedostatkom, ale mal aj skutočne veľmi silné stránky. Určite si z neho každý odniesol to svoje. My sa určite radi vrátime aj o rok.

Oficiálne aftervideo z Marketing Festival 2016