Podnikaniu sa venujem v podstate od svojich 17 rokov. Nie vždy išlo všetko ako po masle, objavili sa aj sklamania a tvrdšie pády. Namiesto zisku som vytváral dlhy. Dnes po 13 rokoch podnikania viem, že aj takéto obdobie bolo v mojom živote dôležité, aby som mohol vytvoriť úspešnú firmu, za ktorú sa daren pokladá.
Keď som začínal…
mal som viacero firiem a strmhlav som sa púšťal do mnohých aktivít. Naučil som sa však, že robiť 43 aktivít nepremyslene nie je správna cesta. Lepšie je, keď človek vykonáva menej aktivít premyslene. V tomto období som tiež zistil, že vďaka tomu, že robím to, čo ma baví, mám neskutočne veľa energie. Toto posolstvo sa snažím odovzdávať aj svojim klientom.
Esencia podnikania
Podnikanie je niečo ako alchýmia, je to súbor, kde sa zlieva kvantum rôznych aktivít. Podnikateľ musí riešiť financie, predaj, produkciu, HR atď. Rovnako nesmie zabúdať na marketing, pretože práve ten je jednou z najkľúčovejších aktivít v podnikaní. Nesie v sebe niekoľko desiatok tém, ktorým sa treba venovať. Na to, aby firma fungovala, ako má, nemusí byť podnikateľ marketingový génius. Stačí, aby sa v daných témach orientoval, pretože je logické, že na danú marketingovú prácu si potom najme špecialistov. Myslíte si, že nie? Vezmime si ako príklad auto. Na to, aby ste ho používali, nemusíte byť automechanici, stačí, že ho viete riadiť. Ak budete chcieť vymeniť olej, navštívite servis – odborníka. Práve preto sme pripravili štyri školenia, ktoré zahŕňajú marketingové témy, ktoré je potrebné riešiť takmer v každej firme.
Prečo som sa rozhodol vzdelávať a odovzdávať svoje skúsenosti?
Preto, lebo už zopár rokov podnikám a prešiel som si všelijakými obdobiami. Na začiatku mi často chýbali základné informácie. Keby som ich mal, uľahčili by mi cestu. Mať skvelý nápad tvorí len 10 % podnikania. Skutočne výnimočné je, keď svoj nápad dokážete aj správne zrealizovať.
Dnes máme za sebou už tri školenia, každé s plnou kapacitou. To je pozitívnym signálom toho, že ľudia si uvedomujú, aké dôležité je mať pri podnikaní dostatok vedomostí. Informácie, ktoré na seminároch poskytujem, predstavujú čisto praktické veci, ktoré som počas svojej podnikateľskej cesty zažil. Otvorene hovorím o veciach, ktoré nám nefungovali a ktoré pohltili neskutočne veľa peňazí. Verím, že na nástrahy je potrebné upozorniť. Účastníkom však hovorím aj to, ako sa im vyhýbať a robiť kroky, ktoré vedú k úspechu. Pre tento rok nás ešte jedno školenie čaká a pokračovať budeme aj počas roka 2017.
Ak sa chcete o jednotlivých školeniach a ich termínoch dozvedieť viac, či sa na niektoré prihlásiť, navštívte sekciu Školenia. Verím, že sa s niektorými z vás uvidím už čoskoro.