Je iné predávať ponožky za 5 eur a iné byty v centre Bratislavy za desaťtisíce eur. Kedy možno považovať kampaň pre developerský projekt za úspešnú? Pozrite sa, ako sme premysleli marketingovú stratégiu pre klienta z developerského prostredia a akú kreatívu a formáty sme si zvolili naprieč všetkými fázami kampane.

O klientovi

Discovery Residence ponúka štýlové bývanie s množstvom dispozičných, rozmerových aj cenových alternatív. Byty sú situované v širšom centre Bratislavy v mestskej časti Ružinov. Vytvárajú vhodné podmienky pre mladé rodiny s deťmi i jednotlivcov.

Zadanie

Mladá developerská spoločnosť REMAC Properties spolu s realitnou agentúrou Reins nás prizvala do tendra na komplexné zastrešenie reklamnej a marketingovej komunikácie pre nový developerský projekt Discovery Residence, ktorý sa nám podarilo vyhrať. Našou úlohou bolo zastrešiť všetky marketingové aktivity pre klienta od korporátnej identity cez vizualizácie od architektov až po webový dizajn a programovanie webovej stránky, ale i zadefinovanie vizuálneho štýlu showroomu, konkrétne branding priestorov, brožúra o projekte, predajné a brandové roll-upy. Našou úlohou bolo zabezpečiť aj výrobu 3D modelu ako ukážkového modelu budovy, ktorý bol zhotovený na mieru v pomere 1 : 160 oproti reálnej budove Discovery Residence. Tieto kroky ako vytvorenie novej značky, príprava efektívnej biznisovej webovej stránky a funkčného showroomu viedli k najdôležitejšiemu zadaniu – vytvoriť kampaň, ktorej cieľom je predaj bytov.

Ako sme pristupovali k stratégii

Celú stratégiu sme postavili na koncepte SEE – THINK – DO – CARE, kde každá fáza komunikovala potenciálnemu zákazníkovi niečo iné. Na začiatku spustenia celej kampane sme kládli najväčší dôraz na fázu SEE s cieľom zvýšiť brand awareness a získať dostatočné množstvo používateľov do neskorších fáz THINK a DO. Na tieto dve fázy sme sa začali viac zameriavať po mesiaci od spustenia kampane, keď bol už vybudovaný základný brand awareness Discovery Residence. Fázy THINK a DO mali primárne za cieľ spraviť z návštevníka záujemcu o byt v pripravovanom rezidenčnom projekte.

Brand Awareness

Na Facebooku a Instagrame sme využili takmer všetky dostupné formáty. Klasické facebookové newsfeedové bannery sme doplnili Carouselom, ktorý komunikoval benefity projektu Discovery Residence. Ten dosahoval najlepšiu mieru prekliku (CTR) zo všetkých použitých formátov.

„Kreativita nepozná hranice“ – presne tohto motta sme sa držali počas celého fungovania kampane. Snažili sme sa vždy vymyslieť originálne a kreatívne odprezentovanie projektu. Priestory bytov sme potenciálnym zákazníkom odprezentovali pomocou 360° bannera, ktorý za krátky čas zasiahol až 63-tisíc ľudí z primárnej cieľovej skupiny.

 

Kampaň sme neskôr okorenili aj canvasom, ktorý mal za cieľ taktiež kreatívne odprezentovať celý projekt Discovery Residence. Tento formát si pozrelo, respektíve si do konca preskrolovalo vo svojom mobile až 31-tisíc ľudí, ktorí sa nachádzali v Bratislave a blízkom okolí a mohli byť potenciálnymi kupcami bytov.

Na Instagrame sme sa primárne zamerali na videobanner, ktorý pomáhal budovať povedomie celého projektu a dosahoval najlepšie výsledky zo všetkých instagramových formátov, ktoré sme využili.

V rámci Youtube sme na potenciálnych zákazníkov zacielili imidžové video, ktoré prezentovalo výhody a benefity lokality projektu Discovery Residence. Následne sa ľuďom, ktorí toto video videli, zobrazovali ďalšie kratšie (bumper) videá, ktoré mali za úlohu zvýšiť povedomie o značke a pravidelne sa pripomínať potenciálnym zákazníkom.

Pozrite si celú kampaň aj ukážkami kreatívy v sekcii referencie na našom webe.

Remarketingová fáza

Keďže je rozhodovací proces pri kúpe bytu prirodzene dlhší ako napríklad pri kúpe nových topánok alebo aj notebooku, pravidelne sme sa návštevníkom webu Discovery pripomínali. Neukazovali sme sa však úplne všetkým, ktorí navštívili web, ale len tým, ktorí si reálne prezerali byty, ich ceny, prípadne sa iným spôsobom viac angažovali na webovej stránke Discovery Residence, a teda prejavili dostatočný záujem, aby sa oplatilo remarketovať ich.

Nastavili sme častejšie zobrazovanie reklám pre návštevníkov, ktorí si prezerali byty, zaujímali sa o prehliadku showroomu, prípadne chceli získať kontaktné informácie. U týchto návštevníkov je väčšia šanca odoslania kontaktného formulára, prípadne telefonického kontaktovania.

Searchová reklama

Keďže reklama vo vyhľadávaní zameraná na kľúčové slová je v realitách pomerne drahá, necielili sme masovo a akvizične, ale orientovali sme sa na získanie najrelevantnejších návštevníkov, s ktorými sme potom mohli pracovať v remarketingovej fáze. Celú kampaň sme sústredili len na vyhľadávacie dopyty zamerané na typy bytov (2-izbové, 3-izbové a 4-izbové), nehnuteľnosti a byty na predaj v Ružinove a Bratislave.

Aké boli výsledky?

Kampaň sme spustili na začiatku apríla. Do konca júla prišlo na webovú stránku 18 300 ľudí, ktorí priemerne strávili na webovej stránke viac ako 3 a pol minúty. 8 200 používateľov si prezeralo aj konkrétne byty, čo tvorí 45 % z celkovej návštevnosti.

Za dané obdobie bolo odoslaných 144 kontaktných formulárov, čo predstavuje priemerne 36 odoslaných formulárov za mesiac. Dopytov bolo však omnoho viac, keďže potenciálni zákazníci si nedohadovali stretnutia s maklérmi len prostredníctvom kontaktných formulárov, ale často tak robili aj telefonicky, čo sa nedalo odmerať so 100 % presnosťou (spočítať sa dali len kliknutia na telefónne čísla, nie reálne uskutočnené telefonáty).

Stanovený cieľ prvej fázy kampane sa nám vďaka vysokej efektivite podarilo splniť na 143 %.

Kampaň Discovery je síce len na začiatku, no aj za tento krátky čas ju hodnotíme ako veľmi úspešnú. Veľkým plusom bolo aj to, že klient bol počas jej fungovania otvorený väčšine našich kreatívnych návrhov, ktoré sme do kampane aplikovali a následne testovali. Aj to prispelo k tomu, že kampaň svojou úspešnosťou naplnila očakávania klienta.

Ak si chcete pozrieť aj naše ďalšie referencie, mrknite na náš web www.darencurtis.sk/referencie