O nevyhnutnosti sociálnych sietí pri vytváraní vzťahov so zákazníkmi či dôležitosti využívania nástrojov, ktoré sociálne siete ponúkajú, sa napísalo už veľa. Viaceré články sa často primárne zameriavajú na mainstreamové sociálne siete. Čo však napríklad taký LinkedIn?
Na zahraničnej sfére marketingového sveta sa však čoraz viac stretávame s názorom, že i sociálne siete, ktorých prvotný účel zasahuje skôr do oblasti HR, môžu poskytnúť zaujímavé možnosti. LinkedIn, ktorému sa budem venovať v dnešnom článku, bol navrhnutý ako networkingová platforma pre ľudí hľadajúcich si a ponúkajúcich prácu. Jeho využitie pre B2B marketing vtedy znelo ako marketingové sci-fi. Vďaka tomu, že sa na jednom mieste nachádzajú milióny profesionálov s vlastným biznisom, je to dnes realita. Neil Patel, americký autor a jeden z top 10 marketérov sveta podľa magazínu Forbes, zostavil sedem jednoduchých bodov, ktoré treba prekonať na ceste k úspešnému B2B.
Zamerajte sa na vzhľad vášho firemného účtu
Hoci sa to môže zdať ako banalita, Neil verí, že práve prvý dojem, a teda prvý pohľad na váš profil dokáže povedať, či je váš biznis úspešný, alebo nie. Jednoducho povedané, správna profilová fotka napríklad s vaším logom, výstižný a zaujímavý opis, pravidelné pridávanie feedov so správnym zameraním na tvoj trh vedú k úspešnému LinkedIn účtu.
Viete, že existuje showcase?
LinkedIn pred pár rokmi vytvoril pre svojich používateľov, ktorí chcú aktívne využívať B2B, showcase pages na generovanie leadov. Showcase pages sa tak stali skvelým nástrojom na vyhľadávanie a targetovanie skupín. V jednoduchosti to znamená, že vytvorením showcase page dokáže podnik priamo zamerať svoju pozornosť na audience, ktorá ho zaujíma. Celý návod, ako vytvoriť showcase page, môžete nájsť priamo na LinkedIne.
Pokročte vo vyhľadávaní
Ako vyhľadávate ľudí na LinkedIne? Viete o tom, že viac ako polovica používateľov LinkedInu používa iba nástroj Search? Pritom máte toľko možností. LinkedIn totižto zadarmo ponúka možnosť hľadať presne zacielenú skupinu ľudí cez Advance search. Môžete si presne zacieliť, akú oblasť hľadáte, ovládaný jazyk, ale i také aspekty, ako sú non-profit organizácie.
Ukladajte a upgradujte
Prečo? Pretože vďaka ukladaniu informácií budete mať viac času. Nielenže vám ukladanie ušetrí čas, ale umožní vám nastaviť si upozornenia pri každom vyhľadávanom subjekte, a tak viete, či sa náhodou na druhej strane nezmenilo niečo vo váš prospech. Túto možnosť však budete mať iba s upgrade verziou.
Nájdite si tú vašu skupinu
Všade na svete je možné nájsť skupiny ľudí, ktorí sa venujú rovnakým veciam ako váš biznis. Ich vyhľadávanie cez LinkedIn vám umožní nielen zorientovať sa vo svete trendov a noviniek vo vašej sfére, ale je to tiež skvelá príležitosť, ako nadviazať vzťahy s ľuďmi z okolia s vaším zameraním.
Založte si skupiny
Predošlý bod poukazoval na možnosť vyhľadávať na LinkedIne skupiny ľudí, a následne tak lepšie targetovať svoju cieľovku. Pre lead však môže byť ešte lepšie (vlastne najlepšie) vytváranie alebo vytvorenie vlastnej skupiny či skupín, do ktorých sa automaticky pridajú všetci vaši konkurenti s rovnakým zameraním, a vy tak „vládnete“ LinkedInu vo vašej oblasti.
Publikujte
Písanie článkov na LinkedIne je podľa Social media examiner jedným z kľúčových bodov, ako nadväzovať spoluprácu a budovať brand. Vďaka Justinovi Maresovi a jeho prieskumu najpoužívanejších slov na LinkedIne dnes vieme, ktoré slová alebo témy je najlepšie spomenúť, aby ste sa objavili vo vyhľadávaní. A keď neviete, o čom písať? Jednoducho nájdite populárne články, ktoré sa týkajú vášho odboru, a pri vyhľadávaní nezabudnite pridať LinkedIn search.
Zdroj: www.socialmediaexaminer.com
LinkedIn nemusí tvoriť základ vašej marketingovej stratégie a pravdepodobne ani nebude, ale môže byť dobrým odrazovým mostíkom do iných oblastí vášho záujmu a otvoriť vám dvere do možno nepoznaného sveta networkingu. A prvý krok? Pridajte si daren do connections.