Aká je ideálna dĺžka textu, počet emojis či samotný formát príspevku na Instagram, aby fungoval čo najlepšie? Nemusíte hádať, máme dáta, ktoré vám pri rozhodovaní sa pomôžu.

Platforma Quintly venujúca sa analýze sociálnych sietí uskutočnila v septembri tohto roku veľkú štúdiu skúmajúcu 5,4 milióna instagramových postov. Tie boli publikované na viac ako 34-tisíc business profiloch v mesiacoch január až jún 2019. Výsledné dáta nám teda poskytujú aktuálne platné a cenné insighty v tom, čo profilom značiek na Instagrame dobre funguje. Poďme sa pozrieť na najužitočnejšie zistenia, ktoré vyskúmali.

Video vládne sociálnym sieťam, či?

Je to možno prekvapivé, ale Instagramu stále kraľujú statické obrázky a nie video (v zmysle pomeru výskytu) a to aj napriek tomu, že video je už niekoľko rokov top 1 online formát. Prečo? Vysvetlenie je veľmi jednoduché: je jednoduchšie vytvoriť kvalitný a pekný statický obrázok alebo fotografiu než video.

instagram

Zdroj obrázku:  https://www.socialmediatoday.com

Je to však trošku škoda, lebo statické obrázky vykazujú najmenšiu mieru engagementu. Podľa štúdie už len carousely (galérie) vyvolajú o jednu pätinu viac engagementu a videá vykazujú až o polovicu viac interakcií ako obrázky.

instagram

Zdroj obrázku: https://www.socialmediatoday.com

Jedna veta do statusu úplne stačí

Zabudnite na dlhé copy. Instagram bol od svojich prvopočiatkov jednou veľkou galériou pekných fotiek. Dnes je tomu rovnako, len pribudli videá. Ak je teda vašou stratégiou vyčerpávajúce nekonečne dlhé copy v statuse, radšej ju prehodnoťte. Túto chybu robí viacero značiek (písanie príliš dlhých statusov, tzv. caption), i keď štúdia potvrdzuje, že ľuďom sa zrejme čítať nechce.

instagram

Zdroj obrázku: https://www.socialmediatoday.com

Najviac interakcií vyvolali príspevky, ktorých dĺžka statusu bola len niekde medzi 1 až 50 znakmi. Pre veľké účty (s followermi v rozmedzí 1 až 10 miliónov) je dokonca najlepším variantom príspevok bez akéhokoľvek textového popisu.

instagram

Zdroj obrázku: https://www.socialmediatoday.com

Sú emojis detinské alebo do vašich príspevkov patria?

Čo myslíte, koľko emojis používali sledované profily značiek vo svojich postoch najčastejšie?

instagram

Zdroj obrázku: https://www.socialmediatoday.com

Nula. Viac ako polovica príspevkov neobsahovala žiadne emoji. Poviete si, to dá rozum, ako značka predsa chceme vystupovať seriózne. Je to však správny prístup?

instagram

Zdroj obrázku:  https://www.socialmediatoday.com

Reprezentatívna vzorka viac ako piatich miliónov postov hovorí jasnou rečou: čím viac emojis, tým viac interakcií. Možno by ste teda pri písaní najbližšieho statusu mohli zvážiť, či neprihodíte aspoň jedného smajlíka. 😉

Hashtagová alchýmia

A, samozrejme, na záver sa nemôžeme vyhnúť spomenutiu najdôležitejšieho elementu – hashtagom. Asi tušíte, že použitím hashtagov na Instagrame pomôžete šíreniu svojho contentu do sveta (na rozdiel od Facebooku; prosím, vykašlite sa už na hashtagy na Facebooku). Tušíte správne. Koľko ich teda máte použiť, aby ste dosiahli najlepšie výsledky? Ja to rada vysvetľujem na príklade: Veľmi chcete vyhrať v tombole. Za jediný váš lístok si môžete zobrať od jedného až po 30 žetónov, je to len na vás. Koľko si zoberiete? Predsa 30, pretože chcete maximalizovať svoje šance na výhru. Podobne aj pri instagramovom poste pokojne využite všetkých 30 hashtagov (maximálny počet na príspevok), aby ste zvýšili reach aj engagement postu. Štúdia túto stratégiu potvrdzuje. Predovšetkým menšie profily využívajú hashtagov viac, kým väčším profilom ich postačí o čosi menej alebo dokonca žiadne.

instagram

Zdroj obrázku: https://www.socialmediatoday.com

Prečo pri veľkých profiloch nefunguje rovnaká hashtagová stratégia ako pri malých, nie je celkom presne známe. Teórie sú, že veľa hashtagov môže ich publiku pripadať ako neautentické alebo algoritmus Instagramu pristupuje k týmto profilom odlišne. Ak vám teda pri profilovom obrázku v kolónke followers nesvieti číslo zakončené na M, určite niekoľko hashtagov k vášmu príspevku pridajte.

Toto boli najzaujímavejšie insighty najčerstvejšej štúdie. Určite ich skúste využiť vo vašej stratégii na Instagrame, kým sa podmienky tejto obľúbenej ružovej sociálnej siete opäť nezmenia. 🙂

Zdroje štúdie:

https://www.quintly.com/blog/instagram-study-2019

https://www.socialmediatoday.com/news/where-should-you-place-your-instagram-hashtags-in-the-caption-or-in-the-f/562009/