V minulej časti sme si povedali, čo mnohí už vieme. Televízia ako klasické médium pomaly stráca dych. Dôkazom toho je aj nástup kanála YouTube, ktorý si každým rokom odhrýza stále väčšiu časť z koláča, ktorý donedávna patril televíziám.
YouTube kráča s dobou
Digitálne vysielanie nie je len názov pre nové šírenie signálu, ale je to nová platforma, kde práve YouTube naberá na sile. Čoraz väčšia časť populácie využíva SMART TV zariadenia na streamovanie obľúbených YouTube kanálov. Dôvod je prozaický – ľudia si pustia, čo chcú a kedy chcú. Žiadne výrazné prerušovanie programu nerelevantnou reklamou.
Tu sa najčastejšie stretávame s multiscreen faktorom. YouTube vo forme aplikácie máme v smartfónoch, v smart televízoroch a sledujeme ho stále aj v počítačoch. Rovnaký obsah teda môže byť distribuovaný cez rôzne zariadenia.
Ako sa prejavuje multiscreen
Ľudia sú až 5-krát náchylnejší uprednostniť online vysielanie pred klasickou televíziou. Dve tretiny divákov si cez reklamu berú do rúk mobil alebo tablet a prezerajú si iný obsah, a dokonca 92 % používateľov pozerá doma YouTube v mobilnom zariadení.
Od roku 2013 sa podiel televízneho obsahu (televíznej reklamy na YouTube) zvýšil takmer o 230 % a viac ako polovica používateľov sleduje YouTube práve na SMART TV. Formát reklamy sa teda nemení, iné je iba jeho umiestnenie. Významným faktorom je, samozrejme, aj cena, reklama na YouTube je výrazne lacnejšia ako v televízii.
Dôležité sú čísla
- 51 % používateľov pozerá YouTube v rámci oddychu a 38 % kvôli zábave.
- 48 % mamičiek pozerá YouTube so svojimi deťmi.
- 25 % používateľov sa delí o obsah YouTube so svojou rodinou.
- Takmer 50 % používateľov si produkt prezrie na YouTube (referencie, použiteľnosť), skôr ako sa rozhodnú pre jeho kúpu.
- Predaj s TrueView reklamy je o 150 % vyšší než z reklamy na TV.
Netreba zabúdať, že predaj cez YouTube reklamy je dosledovateľný až na konkrétneho používateľa, ale sledovanie predajov vďaka TV reklame je zložitejšie a nepresnejšie.
Aké sú možnosti u nás?
Ak by ste chceli spúšťať tento typ reklamy, je potrebné mať prístup na oficiálnu SmartX platformu skrz Smartclip. Najbližšie zastúpenie je však zatiaľ až v nemeckom Mníchove.
Ak chcete zahrnúť do svojej online stratégie reklamu na YouTube alebo v rámci Google Display siete, radi vám s tým pomôžeme. Stačí si u nás dohodnúť stretnutie pri kávičke.