Reklamné kampane bežia na maximum, investujete množstvo peňazí do marketingových aktivít, no aj tak neprichádza želaný výsledok v podobe zvýšeného predaja. Pravdepodobne bude problém vo vašej webovej stránke.
Web tvorí pri online kampaniach 80 % úspechu. Môžete mať tú najlepšie vyladenú kampaň na svete, investovať do online aktivít obrovské množstvo peňazí, no ak nie je webová stránka správne optimalizovaná a urobená, prinesie minimum výsledkov. Každá webová stránka by mala byť prispôsobená vašej cieľovej skupine, no sú určité veci, ktoré sú MUST pri každom webe.
Mobil na prvom mieste
Mobil sa tlačí do popredia už niekoľko rokov, navyše v roku 2018 bude z pohľadu webu ešte dôležitejší. Google totiž zaviedol do obehu Mobile-First indexing, čo znamená, že webové stránky bude hodnotiť primárne z pohľadu mobilov (doteraz to bolo z pohľadu desktopov). Ak sa chcete dostať v organike na prvú pozíciu, určite optimalizujte váš web pre mobilné zariadenia.
Najdôležitejšie je mať svoju webovú stránku responzívnu a mobile friendly (skontrolovať si to môžete na tomto linku). Rozmýšľajte pri svojej webovej stránke, ako umiestniť buttony, obsah a call to action prvky z pohľadu mobilov, aby návštevník našiel jednoducho a presne to, čo potrebuje. Veľakrát sa stáva, že odosielací formulár, ktorý vám prináša dopyty, je umiestnený v mobilnej verzii na spodnej časti stránky, kde sa dostane minimum používateľov.
Veďte zákazníka k objednávke dobrým UX
Nie je nič horšie ako chaotická webová stránka, na ktorej neviete, kam kliknúť. Veľakrát je práve toto problém väčšiny online reklamných kampaní, ktoré neprinášajú žiadne výsledky.
Stránka obsahuje veľmi dlhú a chaotickú cestu k nákupu. Nikto z nás nemá rád, keď sa musí preklikávať cez tisíc linkov, aby si vôbec pridal výrobok do košíka. Zákazník by si mal vytvoriť objednávku do pár kliknutí. Každé kliknutie navyše vám znižuje počet objednávok.
Kategória sama osebe je kvalitný a hodnotný obsah. Keď vlastníte napríklad e-shop s alkoholom, bude vašich zákazníkov určite zaujímať, odkiaľ pochádza výrobok, čo obsahuje, aké má zloženie. Veľa e-shopov robí tú chybu, že pri svojich produktoch dá minimum informácií. Dôležité je prinášať návštevníkom originálny a kvalitný obsah, ktorý rieši ich problémy. Vyhnite sa generickým a prázdnym frázam, ktoré nikoho nezaujímajú.
Navyše, skóre kvality Adwords kampaní výrazne ovplyvňuje obsah na webovej stránke. Preto sa snažte mať na podstránkach, na ktorých inzerujete reklamu, naozaj hodnotný obsah a informácie, ktoré riešia problémy návštevníkov. Ak je podstránka, na ktorej inzerujete, zlá, bude skóre kvality nízke, a drahé budú teda i reklamy.
Druhým extrémom je, naopak, veľmi veľa obsahu. Návštevníkov zahltíte obrovským množstvom informácií, ktoré nebudú vedieť spracovať. Ľudia nečítajú okamžite všetok text na stránke, no zrýchlene si prezrú web a preštudujú si to, čo ich zaujme. Nezabúdajte preto používať aj call to action prvky a vyhnúť sa najčastejším chybám, ktoré sa pri nich robia.
Pomalé načítanie stránky vás stojí zákazníkov
Načítanie stránky je jednou z najdôležitejších vecí, ktoré ovplyvňuje výkonnosť marketingových kampaní. Stránky, ktoré sa načítavajú dlhšie ako 3 sekundy, strácajú obrovský počet potenciálnych zákazníkov.
Dôležitosť rýchleho načítania stránky nám môže ukázať CASE STUDY americkej agentúry BlueCorona, ktorá hovorí, že 47 % ľudí očakáva, že sa stránka načíta do 2 sekúnd, a 40 % dokonca odchádza zo stránky, keď načítavanie trvá dlhšie ako 3 sekundy. Takmer polovicu potenciálnych zákazníkov strácate preto, lebo stránka sa načítava dlhšie. (zdroj: (https://www.bluecorona.com/blog/website-speed-page-speed-affects-bottom-line))
Stránku môžete zrýchliť rôznymi spôsobmi. Optimalizujte veľkosť obrázkov na webe, zjednodušte kód, znížte počet pluginov alebo si zabezpečte rýchly hosting. Uvažovať môžete aj nad AMP, ktoré bleskovo zrýchli načítanie stránok v mobiloch.
O 13 % vyššie konverzie vďaka jednej drobnej zmene
Neexistuje žiadna stránka, ktorá je na 100 % ideálna pre používateľov. Sledujte správanie svojich návštevníkov na webe a prispôsobujte im svoju stránku. Výborným nástrojom na to je Hotjar (prípadne Smartlook), ktorý vám ukáže, kde vaši návštevníci klikajú, kde sa na stránke pohybujú a ako sa správajú.
U jedného nášho klienta sme vďaka Hotjar zistili, že návštevníci nechodia na spodnú časť webovej stránky, kde bola spomenutá veľmi dôležitá informácia v rámci jeho ponúkaných služieb. Tú sme posunuli na vrchnú časť stránky ku kontaktnému formuláru, aby ju videli ihneď po načítaní stránky. Táto zmena spôsobila nárast konverzií o 13 %.
Webová stránka má obrovský vplyv na výsledky online kampaní. Kvalitne spracovaný web, ktorý prinesie používateľom v prehľadnej a zrozumiteľnej forme presne to, čo hľadajú, udrží návštevníkov na webovej stránke omnoho dlhšie. Webová stránka je presne to, čo vám zarába, preto na nej určite netreba šetriť, pretože sa vám to môže neskôr vrátiť.
Mohlo by vás zaujímať: