Ocenenia Clio Awards sú jedným z najväčších vyznamenaní v reklamnom priemysle s cenami vo všetkých odvetviach ako tlač, TV, rádio či digital. Oddýchnite si pri nami vybraných kreatívnych kampaniach, ktoré vám poskytnú inšpiráciu na celý týždeň.

IKEA: Cook This Page/Navar túto stranu

#easypeasy

Kampaň, ktorá by presvedčila aj naše babičky, aby si na chvíľu oddýchli od sviečkovice a rezňov a skúsili navariť niečo mimo ich komfortnej zóny.

IKEA poslala vedúcim svojich predajní po celej Kanade „interaktívne“ recepty, aby im ukázala, že príprava nových jedál môže byť zábavná a jednoduchá. Samozrejme, v Leo Burnett mysleli na všetko a recepty sú tlačené jedlým atramentom na papier na varenie. A to všetko s ingredienciami, ktoré kúpite v IKEI a už len doplníte na nakreslené miesta v tvare jednotlivých ingrediencií. Papier stačí už len zbaliť a šup do rúry!

Fearless Girl/Nebojácne dievča

#powerofwomen

Na tému rovnosti pohlaví upozorňuje ďalšia inšpiratívna kampaň, ktorá dosiahla za 12 týždňov neuveriteľných 4,6 miliardy impresií na Twitteri a 745 miliónov na Instagrame.

Socha „nebojácneho“ dievčatka bola umiestnená oproti známemu býkovi na Wall Street, aby upozornila na fond investujúci do firiem s vyšším počtom žien vo vedení. Najslávnejšie dievča v New Yorku má predstavovať silu žien, ktoré musia denne čeliť, ako vyjadril americký komik Stephen Colbert, množstvu takýchto „býkov“ (v prenesenom význame, pozn. red.). Socha však ostáva len jednou zo šiestich sôch žien v New Yorku. Dúfajme, že toto číslo bude stúpať. 😉

Google Home of The Whopper/Google „Domov Whopperu“

#innovation

Jedna z najinovatívnejších kampaní roka, ktorá prepadla domácnosti so zariadeniami Google Home, bola od začiatku odsúdená na kontroverziu.

Fráza „OK Google“ vyslovená pri akejkoľvek Google aplikácii vám umožní opýtať sa Googlu, aké bude počasie či mu prikázať, aby vám dal pripomienku. Spoločnosť DAVID ju však využila na invazívnu kampaň pre Burger King, konkrétne na ich najznámejší burger „The Whopper“. V praxi to znamenalo, že po odvysielaní reklamy, kde zamestnanec Burger Kingu vysloví túto frázu, vo všetkých domácnostiach so zariadeniami Google Home začali tieto zariadenia čítať wikipediový príspevok o spomínanom burgeri. To sa však Googlu nezdalo „OK“ a zablokoval fungovanie tejto reklamy. Burger King prekonal aj túto prekážku a vo večerných talkshow odprezentoval inú verziu, ktorá fungovala a spustila zariadenia v domácnostiach aj v televíznych šou. Reklama sa stretla aj s mnohými negatívnymi ohlasmi, napríklad na Youtube získala 10 000 označení „Nepáči sa mi“.

Porotcovia ocenili ešte mnoho ďalších pôsobivých kampaní. Ak chcete vidieť viac, kliknite priamo na stránku ocenení tu.