Je dosť pravdepodobné, že ste už začuli vetu: „Do Facebooku sa neoplatí investovať, ten je už mŕtvy.“ I keď mnohí v súčasnosti preferujeme viac Instagram, podľa seba nemôžeme súdiť zvyšok sveta. Pozreli sme sa preto na toto tvrdenie z marketingového pohľadu a využili sme tie najexaktnejšie argumenty – dáta.
Nie, Facebook rozhodne nie je na druhej koľaji
Spoločnosť Hootsuite (ktorú môžete poznať podľa jej produktu – social media plánovača obsahu) koncom minulého roka zverejnila štatistiky o Facebooku v celosvetovom meradle. Popravde, ani jedna jediná z nich nenasvedčuje tomu, že by táto modrá sociálna sieť zomierala. Poďme sa spoločne pozrieť na tie najzaujímavejšie z nich.
Všeobecné čísla
Facebook v roku 2020 oslávil 16. narodeniny. Je treťou najnavštevovanejšou webovou stránkou na svete, hneď po Google a Youtube. Aplikácia Facebooku je zas treťou najsťahovanejšou aplikáciou v App Store, Facebook Messenger appka je hneď za ňou na štvrtom mieste.
Používatelia
Spolu so sociálnou sieťou starnú aj jej používatelia. V skutočnosti sú to práve seniori, ktorí sú najrýchlejšie rastúcou skupinou používateľov. Ak je teda táto veková skupina vašou cieľovkou, zvážte tento fakt pri výbere reklamných kanálov. Dôležité je tiež dodať, že toto číslo neplatí iba pre populáciu za veľkou mlákou. Z USA alebo Kanady je len 10,1 % používateľov Facebooku.
Aktivita používateľov
Až 74 % používateľov prichádza na Facebook denne, z toho 51 % sa prihlasuje niekoľkokrát za deň. Ľudia na Facebooku strávia v priemere 38 minút denne. Čo na ňom robia? 52 % si číta spravodajské informácie, 15 % nakupuje (obidve čísla platia pre USA), 1,4 miliardy používa facebookové skupiny a 300 miliónov si pozerá Facebook stories (platí celosvetovo). Áno, 300 miliónov ľudí si denne pozerá tie stories, o ktorých každý hovoril, že nemajú žiadnu budúcnosť. Pre porovnanie, Instagram stories denne pozerá 500 miliónov ľudí. Priemerný používateľ Facebooku olajkuje 13 príspevkov mesačne.
Facebook pre biznis a reklamy
Podľa údajov až 90 miliónov drobných podnikateľov (small business) využíva Facebook. Nie všetci využívajú aj platenú reklamu (len 24,6 %). Ostatní si vystačia s organickým zásahom, skupinami a Messengerom. Priemerná zmena v náraste fanúšikov pre Pages je 0,13 %. To nám napovedá, že naháňanie fanúšikov je dnes už behom na dlhé trate a najmä, že tento beh v porovnaní s inými cieľmi nie je až taký dôležitý. Cena reklamy na Facebooku po dlhom období nárastu konečne klesla. V štvrtom kvartáli 2019 to bolo o 4 %. Priemerný používateľ klikne za mesiac na 11 reklám. 94 % výnosov reklám Facebooku prichádza z mobilných telefónov. To je zásadný fakt, ktorý by vám mal napovedať, že na túto sociálnu sieť sa oplatí tvoriť mobile-first obsah.
A ešte pár metrík na záver
Priemerná hodnota engagement rate (počíta sa ako celkový engagement deleno dosah krát 100, pozn. redaktora) na príspevok je 3,6 %. Pri videu je to až 6,13 %. To môže byť vaším benchmarkom pri vyhodnocovaní úspešnosti vášho obsahu. Priemerný organický zásah na príspevok je len 5,5 %. To znamená, že bez platenej reklamy uvidí váš príspevok len 5,5 % fanúšikov vašej stránky a toto číslo stále klesá (minulý rok to bolo 7,7 %).
Veríme, že vám tieto aktuálne insighty pomohli vyvrátiť názor, že Facebook je mŕtvy a že sa už neoplatí doň investovať čas a peniaze. Tiež vás dobre nasmerujú pri tvorbe ideálneho obsahu pre vašu značku a pri následnom vyhodnocovaní jeho úspešnosti. Pokiaľ vás zaujímajú štatistiky obsahu pre Instagram, pozrite si náš článok Ako vytvoriť úspešný post na Instagram. No a pokiaľ popri budovaní svojej značky vôbec nemáte na sociálne siete čas, ozvite sa nám. Radi to za vás prevezmeme. 🙂
10 najdôležitejších metrík sme pre vás pripravili aj do praktickej infografiky, ktorú si môžete stiahnuť TU.