Nedávno Facebook oznámil, že po januárovom beta teste postupne spustí reklamu priamo v Messengeri, konkrétne na domovskej obrazovke mobilnej aplikácie. Messengeru tak pribudla okrem možnosti zasielania platieb, minihier alebo možnosti chatovania s botmi ďalšia funkcia.

Nepremárnená šanca

Využiť Messenger ako reklamný priestor je od samotného Facebooku celkom logický krok. Aplikáciu využíva viac ako miliarda ľudí po celom svete, preto monetizácia aplikácie zrejme nikoho neprekvapuje.

Reklamy sa budú zobrazovať na domovskej stránke aplikácie. Po kliknutí na reklamu existujú dve možnosti, kam vás zavedie. Buď sa prekliknete priamo na webovú stránku, alebo vás prekliknutie zavedie do chatovacieho okna s príslušnou Facebook Page, kde môžete komunikovať so samotnou značkou.

Jeden kanál je riziko

Ďalším dôvodom, prečo sa Facebook rozhodol spustiť reklamu v Messengeri, je fakt, že 85 % zisku z reklamy pochádza práve z mobilných zariadení (podľa theguardian.com). Práve tento rok sa očakáva kulminácia zisku z reklamy. Či už ide o špekulácie, alebo nie, realitou je, že Facebook sa snaží rozdeliť si príjmy z reklamy medzi viaceré kanály, čím si zníži riziko prepadu.

daren curtis, messenger, facebook, blog, reklamna agentura

Nedá sa vypnúť, iba skryť

Aké budú reakcie požívateľov aplikácie na reklamu, ktorú budú vidieť stále pri otvorení aplikácie? To je otázka, ktorou je určite nutné sa zaoberať. Pri tvorbe kreatívy je dôležité brať do úvahy fakt, že takáto reklama bude mať pravdepodobne vysokú frekvenciu zobrazovania, preto nemôže pôsobiť násilne. Samotnú reklamu nebudete môcť vypnúť, ale iba skryť.

Umiestnenia a ciele

Umiestnenie reklamy v Messengeri spúšťa Facebook postupne. Vytvárať reklamy pre Messenger je možné v Power Editore a, samozrejme, v Ads Manageri. Messenger je zahrnutý v automatickom umiestnení a nedá sa použiť ako samostatné umiestnenie. Ide v prvom rade o doplnkové umiestnenie. Momentálne je možné použiť ako marketingový cieľ „Traffic“ a „Conversion“. V pláne je aj cieľ „App installs“.

daren curtis, messenger, facebook, blog, reklamna agentura

Formáty

Reklama v Messengeri je mierne odlišná od tej, na akú sme na Facebooku zvyknutí. V prostredí Messengeru je menej priestoru na text. Call-to-Action tlačidlo zaberá asi o tretinu viac miesta. Momentálne sú k dispozícii dva formáty. Jeden banner (single Image Ads) alebo rotujúci formát (Carousel ads). Video ešte nie je podporované.

WhatsApp naďalej bez reklamy

Spustením reklamy v Messengeri sa aplikácia zaradila medzi monetizované produkty spolu so samotným Facebookom a Instagramom. WhatsApp zatiaľ stále zostáva bez reklamy, i keď je iba otázkou času, kedy sa reklama objaví aj tam. Na začiatok Facebook určite počká na úspešnosť Messengerovej reklamy.

daren curtis, messenger, facebook, blog, reklamna agentura

Reklama v Messengeri je určite výzvou pre zadávateľov reklamy aj pre marketérov. Už teraz je jasné, že vďaka svojmu umiestneniu bude nutné prispôsobovať copytext a kreatívu tak, aby reklama nebola „otravná“ a nemala skôr negatívny efekt. Ak chcete vedieť, ako využiť reklamu v Messengeri na svoje podnikanie, pokojne nás kontaktujte. Radi vám pomôžeme.