Technológie idú dopredu stále rýchlejším tempom. Keby vám niekto pred pár rokmi povedal, že vám robot vytvorí objednávku cez internet alebo vám bude robiť vášho osobného asistenta a informovať vás o rôznych udalostiach vo svete, zrejme by ste mu iba ťažko uverili.

Messenger bot (chatbot) je naprogramovaná umelá inteligencia, s ktorou sa môžete porozprávať, objednať si prostredníctvom nej oblečenie či zistiť aktuálne správy zo sveta. Bota možno naprogramovať takmer na akýkoľvek účel. Niektoré dokážu len jednoducho odpovedať na otázky, iné s vami dokážu viesť plnohodnotný rozhovor, poradiť vám, zistiť pre vás informácie.

Facebook v roku 2016 oficiálne predstavil na konferencii F8 Messenger bota. Odvtedy si vo svete získal obrovskú popularitu, pretože v niektorých veciach dokáže vykonávať prácu ľudí, a to hlavne rýchlejšie a veľakrát ochotnejšie.

CNN – správy rýchlo a všade

Okolo nás neustále prúdi obrovské množstvo nových informácií a správ zo sveta. My si, pochopiteľne, musíme vyfiltrovať tie, ktoré nás zaujímajú a predstavujú pre nás prínos. Televízna spoločnosť CNN vytvorila chatbota, ktorý vám vyfiltruje len tie správy, ktoré vás zaujímajú. Bude vás nimi zásobovať počas celého dňa, a vy tak budete neustále v obraze aj bez toho, aby ste vyvinuli energiu na ich vyhľadávanie.

chatbot, facebook, messenger, blog, marketing, daren curtis

AndChill pre filmových nadšencov

Ak si neviete vybrať večerný film do postele alebo hľadáte niečo nové, chatbot AndChill vám rád poradí. Stačí, keď mu dáte pár informácií, ako napríklad kategóriu filmov, ktoré obľubujete, a hneď vám napíše, aký film by ste si mohli pozrieť. A nie iba jeden! Ponúkne vám niekoľko návrhov, ktoré by sa vám mohli páčiť. Z nich si stačí už len vybrať.

chatbot, facebook, messenger, blog, marketing, daren curtis

S Hello Jarvis nezabudnete na žiadnu dôležitú udalosť

Neviete si spomenúť na rôzne sviatky alebo dôležité udalosti v rodine? Zabúdate na rôzne mítingy počas dňa? Máte milión aktivít a neviete, ktorá má byť urobená skôr? Hello Jarvis dokáže vyriešiť váš problém. Stačí, keď mu napíšete, kedy máte nejakú udalosť a on vám ju s radosťou pripomenie. Jeho štýl komunikácie je síce veľmi jednoduchý, no na pripomínanie to bohato stačí.

chatbot, facebook, messenger, blog, marketing, daren curtis

1-800-FLOWERS – nakupovanie kvetov bez námahy

Cez chatboty môžete rýchlo a ľahko nakupovať. Messenger bot 1-800-FLOWERS je populárny nákupný asistent, ktorý vám pomôže objednať kvety. Vy ušetríte čas tým, že nemusíte otvárať web a prehľadávať celý e-shop. Objednávku vytvoríte pár klikmi cez Messenger. Chatbot ponúka výber kvetov z rôznych kategórií. Idete na rande? Je Deň matiek? Chystáte sa na oslavu narodenín vašej sestry? Chatbot vám odporučí tie najlepšie.

chatbot, facebook, messenger, blog, marketing, daren curtis

Na Slovensku bol prvý OverBot na registráciu domén

Messenger boty neobišli ani Slovensko. Prvá ich na Slovensku spustila spoločnosť Websupport. Jej OverBot vám pomôže vybrať doménu a zároveň si ju objednať. Celá konverzácia sa začína predstavením, následne si zvolíte, akú doménu by ste si chceli kúpiť a OverBot ju preverí. Teraz by ste si povedali, že bude nasledovať kúpa domény, no je tu jedna zaujímavá funkcia. S OverBotom si môžete dohodnúť aj cenu, ktorú ste ochotní zaplatiť. Po vzájomnom dohovore vám vytvorí objednávku.

chatbot, facebook, messenger, blog, marketing, daren curtis

chatbot, facebook, messenger, blog, marketing, daren curtis

Jano Jančich – učiteľ, ktorý si rád pokecá

Messenger boty sa dostali aj do televízneho priemyslu. TV JOJ bola prvá televízia na Slovensku, ktorá spustila vlastného chatbota. K seriálu Prázdniny bol vytvorený bot, ktorý v úlohe seriálovej postavy učiteľa Jana Jančicha odpovedá na vaše otázky a rád sa s vami porozpráva o svojom živote.

chatbot, facebook, messenger, blog, marketing, daren curtis

Ako vidíte, využitie botov je naozaj pestré. Môžete ich použiť na rôzne činnosti. Dokážu vám uľahčiť život v rozličných oblastiach, či je to zákaznícka podpora, pomoc s vytvorením objednávky, informácie o rôznych novinkách zo sveta, alebo pripomínanie udalostí. U nás si na ich masovejšie rozšírenie ešte počkáme hlavne preto, lebo ich produkcia nie je práve najlacnejšia.

Treba však sledovať pozitívne príklady zo zahraničia, aby sme boli pripravení, keď sa stanú bežnou súčasťou stratégie značiek aj u nás.