Využívate Instagram vo svojom komunikačnom mixe? Potom máme pre vás dobré správy. Facebook v máji oznámil, že čoskoro sa stane realitou novinka Instagram Business. Ide o možnosť pre značky, ktoré doteraz museli na Instagrame vystupovať ako bežní používatelia, vyťažiť viac z potenciálu populárnej sociálnej siete. Keď sa počas júla táto funkcia objavila v USA, bolo otázkou času, kedy sa dostane k nám. Konečne je ten deň tu a slovenské značky môžu s najnovšou aktualizáciou prepínať do „biznis modu“.
Aké funkcie nám teda Instagram Business profily prinášajú?
Instagram insights
Insighty také, ako ich poznáme z Facebooku, museli značky z Instagramu získavať doposiaľ pomocou externých nástrojov. Od tejto chvíle sa niekoľkými kliknutiami dostanete k informáciám o dosahu vašich príspevkov, k demografickým údajom o vašich followeroch, vďaka čomu môžete váš obsah jednoducho prispôsobiť podľa toho, čo funguje.
Reklama priamo v aplikácií
Ak chcete inzerovať na Instagrame, môžete tak spraviť už takmer rok. Táto zmena vám však tvorbu inzercie výrazne uľahčí, keďže už nemusíte reklamu nastavovať v Správcovi reklám na Facebooku. Teraz môžete promovať príspevky priamo v aplikácii, to znamená nastavovať rozpočet a časové rozmedzie kampane, určovať publikum či pridávať call to action. Vďaka insightom môžete následne sledovať prehľadné výsledky, ktoré reklamy prinesú.
Možnosť priameho kontaktu
Zjednodušte vašim zákazníkom na Instagrame možnosť kontaktovať vás. Nová funkcia vám dáva možnosť pridať si do profilu business kontakt, kde môžete uviesť telefónne číslo, e-mail, adresu a ľudia sa k vám dostanú pomocou dvoch kliknutí.
Ako si nastaviť Business profil a prečo vôbec?
Ak chcete teda vyskúšať na vlastnom profile, ako funguje jeho biznisová verzia, je to veľmi jednoduché. V prvom rade sa uistite, že máte nainštalovanú najnovšiu verziu aplikácie. Pretože ide o novinku, Instagram vám zrejme sám ponúkne zmenu. Ak však nie, stačí, keď si kliknete na nastavenia vášho účtu, kde nájdete možnosť prepnúť na business profil. Následne vyplníte kontakt, prepojíte svoj profil s niektorou zo stránok, ktorú spravujete na Facebooku, a môžete začať objavovať a vylepšovať vašu komunikáciu.
Prečo by ste podľa nás mali na business profil mali prejsť aj vy? Okrem výhod, ktoré so sebou prinášajú nové funkcie spomenuté vyššie, nie je vylúčené, že Instagram vás do tejto zmeny skôr či neskôr aj tak dotlačí. Ak sa algoritmy z Facebooku, ktoré obmedzujú prirodzený dosah komerčných príspevkov, prenesú aj do prostredia Instagramu, bude pre vás lepšie mať možnosť zaplatiť si za to, aby sa váš obsah objavoval v preplnenom newsfeede vašich followerov.
Ak sa chcete o kvalitnej komunikácii na Instagrame dozvedieť viac, prípadne ju chcete prekonzultovať s profesionálmi, dohodnite si u nás stretnutie pri kávičke. Radi vás privítame a spoločne nájdeme spôsob, ako z Instagramu vyťažiť maximum pre vaše podnikanie.