Sociálna sieť oznámila, že začiatkom októbra poskytne možnosti propagácie a sprístupní reklamu aj u nás na Slovensku. A tak sa aj stalo. Slovenský Instagram ožil reklamou. Prinášame vám krátky článok s naším pohľadom a niekoľkými tipmi, či je reklama na Instagrame určená práve pre vašu značku a podnikanie.
1. Instagram a jeho špecifická cieľová skupina
Primárnu časť cieľovej skupiny tvoria mladí 15-30 roční ľudia, pomerne dobre známi aj ako generácia Y alebo Millenials. Sú to ľudia, ktorí ešte študujú, sú čerství absolventi alebo mladí pracujúci. Zaraďujeme ich medzi “early adopters”, čiže majú potenciál byť medzi prvými pri osvojovaní si nových trendov, technológií či aplikácií.
Vo svete má Instagram dokopy približne 400 miliónov užívateľov, ktorí share-ujú viac ako 60 miliónov fotiek každý deň a je jednou z top svetových platforiem pre mobilné reklamy. Takto vyzerajú celosvetové štatistiky podľa proutsocial.com:
https://sproutsocial.com
Na Slovensku je viac ako 200.000 Instagramových userov. Primárnym zdrojom informácií je pre nich internet a nevedia si bez svojho smartphonu predstaviť život.
Sú to ľudia, ktorí milujú sociálne siete a cestovanie a vo svojom živote potrebujú zážitky, ktoré s radosťou zdieľajú so svojimi priateľmi.
Tým, že sú v neustálom pohybe sa ich život točí okolo zaujímavého obsahu. Fičia si na online videách a milujú pekné fotografie a štýlové produkty, za ktoré sú ochotní si priplatiť viac. Takto vnímame cieľovú skupinu, ktorá si ulieta na Instagrame či už aktívne – postovaním a zdieľaním fotografií – alebo len pasívne prezeraním obsahu a nasledovaním zaujímavých ľudí a značiek.
2. Krásne a štýlové fotky na prvom mieste
Dokážete priniesť sociálnej sieti zaujímavý obsah pre vašu cieľovú skupinu? Zaujímavé fotky a obsah, ktorý je lákavý na prvý pohľad, je základným predpokladom úspešnej propagácie na Instagrame. Táto sociálna sieť totiž viac ako akékoľvek iné médium stavia práve na fotkách. Ak chcete mať naozaj slušné CTR (click-through-rate) a celkovo zaujímavú interakciu vašich kampaní, odporúčame, aby vaše sponzorované posty vyzerali prirodzene a zaradili sa tak medzi ostatné organické posty sociálnej siete.
3. Selfies vašej značke pristane
Ďalšie nepísané pravidlo Instagramu znie, že by vaša značka mala milovať selfies. Ak sa váš brand bude spájať s ľudmi priamo na fotkách, iba tak môžete využiť plný potenciál tejto sociálnej siete na propagáciu a hlavne na súťaže. Top značky majú svojich nasledovníkov, ktorí sú zároveň ambasádormi značiek. Prezentujú sa spolu s nimi, fotia sa s nimi a sú neoddeliteľnou súčasťou ich života. Také sú lovebrandy na Instagrame.
4. Základné formy reklamy na Instagrame
Carousel reklama
Tento druh reklamy využíva sériu obrázkov, vďaka ktorým môžete publiku odovzdať príbeh, zobraziť produkty v rôznych situáciách a prípadne využiť celé sériu vizuálov vašej kampane. Prirodzený story-telling a prípadné rúško tajomstva, ktoré sa vysvetlí až na poslednom frame, vám môžu pomôcť zaujať vašu cieľovú skupinu a podnietiť ich k akcii – prekliku na váš web. Táto forma reklamy sa často využíva aj ako multiprodukt reklama, na ktorej zobrazíte napríklad novú jesennú kolekciu alebo top produkty vášho portfólia. Ak chcete vidieť ako využívajú propagáciu na Instagrame veľké značky, pozrite si nasledovné video tu.
Video reklama
Využitie obrazu a zvuku v jednom reklamnom formáte bolo vždy na vyššej úrovni medzi formátmi reklamy a inak tomu nebude ani v tomto prípade. Nehovoriac o tom, že zo štatistík vyplýva, že cieľovka využívajúca Instagram videá jednoducho miluje. K dispozícii budeme mať 30-sekundový reklamný videospot.
Obrázková reklama
Jedna fotka dokáže povedať viac, ako by ste čakali. Správny výber fotografie a produktu vo vhodne zvolenej kreatíve dokáže inšpirovať ľudí a propagovať váš produkt či službu aj bez zbytočných textov.
Pár tipov na záver
Toľko k úvodným info o Instagrame. Ak sa vám forma propagácie na Instagrame hodí do vašich online aktivít a sedí k vašej cieľovej skupine a produktu, tak neváhajte a pustite sa do toho! Vyskúšajte reklamu na Instagrame sami alebo si nechajte poradiť od odborníkov. Inšpiráciou na záver vám môžu byť top reklamné kampane na instagrame za rok 2014. My sa už spustenia Instagram reklamy nevieme dočkať a začali sme pracovať na príprave kampane pre jedného z našich klientov. O výsledkoch vás budeme informovať v našej case study už čoskoro!