Minulý týždeň sa v európskej centrále Google v Dubline konala konferencia pre partnerské agentúry z celej Európy. Zišlo sa tam viac ako 310 Google Partners agentúr z 29 štátov.

google-centrala-3

google-centrala-4

Informácie pre váš biznis

Väčšina informácií, ktoré nám predstavitelia Google na konferencii prezradili boli “confidential” a boli smerované iba partnerským agentúram. Presne preto majú takéto informácie pre nás cenu zlata. Niečo vám však prezradiť môžeme a preto sa v tomto článku dozviete to, čo nás najviac inšpirovalo a ako sme sa v Dubline počas dvoch dní mali.

google-centrala-5Konferenciu prvý deň otvárali ľudia z vedenia Google. Prezentáciu začínal jeden z top managerov príhodou o tom, ako jeho 7 ročná dcéra vyhľadala na internete video ako nakresliť koňa a dokázala spraviť lepšiu kresbu ako on. Čo z toho vyplýva? Správanie hlavne mladších cieľových skupín sa neuveriteľne rýchlo mení. Všetko to, na čo sme boli zvyknutí, robia úplne inak. Využívanie najmodernejších technológií je pre nich samozrejmosť a nie “experience”.

Ako sme spomínali aj v minulom blogu, vyhľadávanie sa stáva viac komplexnejšie a mobilné. Vyhľadávanie cez mobilné zariadenia vzrástlo medziročne až o 60%. Nevyhľadáva sa konkrétny produkt, ale riešenie problému s ním spojeného. Napríklad namiesto: “Nike” sa viacej vyhľadáva fráza: “Ako najlepšie zabehnúť maratón v NY”. Využívajte content marketing na to, aby ste pomáhali svojím zákazníkom riešiť ich problémy a máte vyhraté. google-centrala-6

Inovácie na prvom mieste

Prečo Google rastie tak neuveriteľným tempom? Odpoveď je jednoduchá: Inovácie! Nové idey sú v Google na prvom mieste. Napríklad od momentu, kedy vznikla inžinierovi v hlave myšlienka, že vytvorí GoogleGlass do prvého prototypu prešlo iba 90 minút. Pri prijímaní nových ľudí sa Google spolieha na to, že sú odborníci v daných oblastiach, a preto majú veľkú zodpovednosť a voľnosť. Nemajú problém, keď služobne či vekovo mladší človek príde s nejakou prevratnou a odvážnou myšlienkou. Vždy to vyskúšajú. Zamestnávajte odborníkov a nechajte im voľnosť a zodpovednosť. Vás to odbremení a vašu firmu posunie neuveriteľne vpred. Najlepším zamestnancom nemusíte hovoriť čo majú robiť.

Miesto je dôležité

Všetci si myslia, že najlepšie projekty vznikajú vždy za pomoci nejakého zázraku, vyššej moci a skoro zásadne v garáži alebo na internáte (Apple, Facebook, a pod.). Pracovné miesto je nesmierne dôležité. Malo by byť inšpiratívne a prirodzené pre ľudí, ktorí v ňom budú pracovať. Nemusíte mať najlepšie a najmodernejšie kancelárie na Slovensku, aby ste mali najlepšiu firmu, stačí vám vytvoriť miesto, kde budú skvelé nápady vznikať “organicky”.

google-centrala-7

google-centrala-8

google-centrala-9

Dôraz na prácu a otvorenosť

Google sa dlho stránil vytvoriť vlastnú sociálnu sieť, no keď bol tlak zo strany Facebooku a iných sociálnych sietí priveľký, rozhodli sa nadizajnovať Google+. Vyčlenili na to skupinu 500 inžinierov, ktorí pracovali iba na tomto projekte. Po troch mesiacoch prišli s beta testovacou verziou novej sociálnej siete, ktorú pustili medzi testerov. Následne počas 100 dní každý deň prinášali nový update na základe feedbackov.

Po 6-tich mesiacoch bolo Google+ na svete. Nebojte sa hocikedy opýtať vašich zákazníkov na váš produkt. Aj keď je len na polovicu hotový. Dajú vám neoceniteľný a najlepší feedback, aký si môžete priať. Robíte ho predsa pre nich a nie pre seba.

google-centrala-10Vieme, čo sa bude diať v roku 2015

Na záver konferencie nám šefka Google Partners predstavila novinky, ktoré plánuje Google spustiť v roku 2015. Tieto informácie však nemôžeme pustiť von a môžeme len povedať, že sa teda v online marketingu budú diať veci! Pokiaľ chcete ostávať aj naďalej v spojení s najmodernejšími trendmi a inšpiráciami z oblasti marketingu, zapíšte sa do nášho newslettra priamo pod týmto článkom, alebo nás kontaktujte a dohodnite si stretnutie s našimi odborníkmi, ktorí vám pomôžu nájsť riešenie presne pre vašu firmu.

Pozrite si aj video z akcie