Podľa dlhodobých štatistík sú reklamu blokujúce softvéry ako AdBlock najobľúbenejšie rozšírenia inštalované do prehliadača Chrome. Asi nie je potrebné rozpisovať, na čo slúži toto rozšírenie a prečo si získalo takú popularitu. Blokovanie reklamy na internete predstavuje už niekoľko rokov celkom vážny problém nielen pre samotných inzerentov, ale aj pre samotný Google. Teraz však prišiel Google s novinkou. Internetový prehliadač Chrome bude po novom od 15. februára blokovať určité reklamy sám.

Nový štandard

Na prvý pohľad to môže vyzerať ako duplicitné riešenie problémov s otravnou reklamou, ale nie je to tak. Je pravda, že reklám je na internete z roka na rok čoraz viac a, bohužiaľ, mnohé z nich sú buď nekvalitné, alebo dokonca otravné. Google ako reakciu na zvyšujúci sa objem otravnej reklamy zavádza štandard zvaný „Better ads standards“. V skratke je to snaha Googlu doručovať recipientom čo najkvalitnejšiu a najrelevantnejšiu reklamu.

Nový štandard a dôraz na kvalitu

Dnes je nainštalovaných viac ako 615 miliónov zariadení na blokovanie reklamy. Podľa posledných prieskumov však 77 % používateľov Googlu, ktorí používajú reklamu blokujúce rozšírenie, je ochotných pozrieť si rozumné reklamné formáty. Čiže vraciame sa k jadru celého problému, a tým je nízka kvalita samotnej reklamy. Preto reklamu poskytujúci giganti a najväčší zadávatelia reklamy spojili sily a vznikla tak inštitúcia s názvom „Coalition for better Ads“. Cieľom tejto inštitúcie je vytvoriť nový štandard neobťažujúcej reklamy. Touto cestou sa Google (spolu s Facebookom) snaží, aby zadávatelia reklamy dbali viac na kvalitu samotných reklamných kampaní.

Filter otravnej reklamy

V prvom rade samotný filter v Chrome nebude blokovač reklamy, ale bude fungovať ako skutočný filter. Jeho cieľom bude zachovať príjmy z reklamy, zároveň reklamu skutočne doručiť a, samozrejme, zjednodušiť používateľom život. Tento filter bude plošne spustený cez aktualizáciu prehliadača Chrome od 15. februára. Nebude potrebné žiadne manuálne nastavenie, filter by sa mal spustiť automaticky každému.

Čo všetko sa bude filtrovať

Ktoré formáty bude teda Chrome filtrovať? Na desktopoch budú blokované vyskakovacie reklamy, automaticky prehrávané videá so zvukom, reklamné stránky blokujúce vstup na web (prestitial), reklamy s odpočítavaním a veľké statické formáty, ktoré zaberajú určitú časť obrazovky (large sticky ads).

Zdroj: www.betterads.org

V mobilných zariadeniach budú filtrované blikajúce a animované reklamy, celoobrazovkové formáty a formáty, ktoré zaberajú viac ako 30 % obrazovky.

Zdroj: www.betterads.org

Google sa snaží zachrániť online reklamu

Je nutné pripomenúť, že Google chce udržať svoj biznis v rámci online reklamy. Problém s blokovaním reklamy je čoraz väčší, a preto Google dúfa, že ním poskytované riešenie uspokojí väčšinu používateľov, ktorí si tak nebudú chcieť nainštalovať blokovač reklamy.

Určite je potrebné pripomenúť, že Google zároveň zavádza aj nové hodnotenia pre weby, kde sa vyskytuje nekvalitná reklama. Vytvoril tak nástroj s názvom „Ad experience report“, kde si môžeme overiť, aké majú konkrétne weby hodnotenia.

Podobné kroky od Googlu by mohli prinútiť samotných zadávateľov reklamy a majiteľov webov, kde sa reklama zobrazuje, aby sa zamysleli nad kvalitou a obsahom samotnej reklamy