Od decembra 2015 sa v Google vyhľadávaní objavovali namiesto troch reklamných výsledkov štyri a navyše bez celého pravého stĺpca. Na prvý pohľad možno bezvýznamná, avšak z pohľadu online marketingu určite veľká zmena.
Zrušenie reklamných výsledkov na pravej strane je logický krok z dôvodu nižšieho záujmu klikania na tieto reklamy. Nevýhodou pravého stĺpca bol aj fakt, že texty reklamných výsledkov boli často rozbité a pôsobili dosť nesúrodo. Nižšia miera klikania nebola teda ničím neočakávaným a prekvapivým.
Ukážka platených odkazov po novom – bez pravého stĺpca a až so štyrmi platenými odkazmi:
Aby sme sa príliš netešili z toho, že Google pridal štvrtý reklamný výsledok, treba pripomenúť, že tento sa bude zobrazovať iba pri vysokokomerčných odvetviach, ako bankovníctvo (pozrite obrázok) alebo e-commerce sféra (zdroj: earchengineland.com). Google tvrdí, že týmto krokom chce skvalitniť svoje služby v rámci reklamných výsledkov vo vyhľadávaní. Tento krok bude určite nápomocný práve v spomínaných sférach, kde sú už teraz ceny za kliknutie veľmi vysoké (viac ako jedno euro).
Štyri reklamné odkazy budú logicky zaberať viac miesta v prehliadači, čím sa zvýši vizibilita reklamných odkazov a organické výsledky sa budú musieť viac uskromniť. Ako tieto úpravy zasiahnu do SEO, sa uvidí až po úplnej implementácii spomínaných zmien.
Je jasné, že Google chce týmito zmenami dosiahnuť, aby sa PPC reklama stala lákavejšou a viditeľnejšou, než bola doteraz.
Pri mobilných zariadeniach sa nič nemení. Naďalej zostáva novinka z roka 2015, teda zobrazenie troch reklamných príspevkov namiesto dvoch. Samozrejme, cez celý displej zariadenia.