To, že reklama je úplne všade okolo nás, netreba vysvetľovať už ani našim starým mamám. Všetci to vieme a všetci sme si na to viac či menej zvykli. Reklamám – televíznym, rádiovým, outdoorovým, internetovým – už nevenujem žiadnu väčšiu pozornosť. To je výzva pre marketérov, aby prichádzali stále s novými spôsobmi, ako k nám dostať takú reklamu, ktorá skutočne ovplyvní naše nákupné správanie.
Éra „smart“ reklamy?
Klasickú reklamu v televízii pozná každý. Preruší film alebo reláciu a v priebehu pár minút nás zasiahne niekoľko reklamných posolstiev. Mnohí považujeme televíznu reklamu prinajmenšom za otravnú. S príchodom smart TV zariadení prestala určitá časť populácie sledovať klasickú televíziu a radšej si vyberá programy na internete, kde má výrazne menej reklamy. Vďaka smart zariadeniam môžeme hrať hry alebo prijímať informácie z rôznych aplikácií. Štatistiky hovoria, že už viac ako 50 % európskych domácností má pripojenú televíziu na internet.
Multiscreen
Video sa dlhodobo považuje za jeden z najefektívnejších prostriedkov na zvýšenie rozpoznateľnosti značky a zvýšenie predaja. Je veľmi rozšírené naprieč celým internetom a stolné počítače či laptopy sú len malou časťou celej siete, kde sa videoreklama zobrazuje. Dnes sa používateľ rozhoduje, čo chce vidieť, kedy a kde. Mediálny obsah si vie roztriediť a sledovať v zariadení, ktoré mu vyhovuje alebo ktoré má práve k dispozícii. S multiscreenovou stratégiou sa však reklama dostane do každého zariadenia, marketéri teda vedia zasiahnuť reklamou zvolené publikum v každom zariadení.
Ako na „smart“ reklamu?
Ako sa však dá umiestniť reklama do týchto zariadení? Najväčší výrobcovia Samsung a LG majú v smart TV nainštalovaných niekoľko vlastných aplikácií. Tie mapujú vašu aktivitu a zbierajú informácie o tom, čo sledujete, aké hry hráte na herných konzolách, ako používate svoj Smart TV. Vďaka tomu vznikla platforma SmartX, prostredníctvom ktorej sa môže ku každému dostať reklama ušitá na mieru práve jemu.
Pre prácu s týmito informáciami sa využíva technológia „smartclip“, ktorá dáva marketérom možnosť zasiahnuť reklamou všetky na internet pripojené zariadenia od všetkých top výrobcov (LG, Samsung, Toshiba, Philips). Smartclip je multiscreen videoreklamná platforma, ktorá umožňuje vkladať reklamu do viac ako 250 aplikácií. Skrz túto platformu majú marketéri v princípe prístup na každý kanál a screen. Zároveň poskytuje veľmi lákavé čísla. Každý mesiac zaznamená 750 miliónov impresií, miera vzhliadnutia reklamných videí tu predstavuje priemerne 84 %.
Bojovať proti reklame síce môžeme, no z dlhodobého hľadiska je to zbytočné. Filozof by povedal, že reklama je ako voda, pretože svoju cestičku si vždy nájde. Buďme teda aspoň radi, že k nám príde reklama, ku ktorej máme blízko.
V ďalšej časti článku si predstavíme kanál, ktorý všetci dobre poznáme a najlepšie nám pomôže pochopiť fungovanie multiscreen stratégie – YouTube.