Instastories už dávno nie sú len zábavkou násťročných používateľov Instagramu, ale stali sa fenoménom, ktorého potenciál objavili aj značky. Šikovní marketéri posúvajú hranice, aby využili svojich 24 hodín čo najlepšie.

Instagram konečne zažíva svoj rozmach aj na Slovensku. Do značnej miery sa o to pričinili práve Instastories – formát, pri ktorom zverejnená fotka alebo krátke video nenávratne zmizne presne o 24 hodín od ich uverejnenia. Výnimkou sú stories, ktoré si vďaka novej funkcii môžete „zvýrazniť“ a pridať do profilu natrvalo. Možno sa pýtate, či má vôbec zmysel investovať do tvorby instastories čas a energiu, keď je na druhý deň po nich. Podľa nás to určite zmysel má a povieme vám prečo.

Instastories vám môžu skvele poslúžiť na to, aby vaši followeri nazreli do zákulisia vášho biznisu. Nebojte sa ukázať, čo všetko sa skrýva za tvorbou toho dokonalého príspevku, ktorý pridáte na svoj profil.

Vynikajúcim príkladom je bratislavská gastro prevádzka @fachbratislava, ktorá vám vo svojich storkách ukáže, odkiaľ pochádzajú suroviny, z ktorých následne vznikajú chutné a krásne vyzerajúce zdravé jedlá, ktoré pridávajú do svojho profilu.

instastories

Alebo vám vždy ukážu, čo chutné si pre vás pripravili v menu na ďalší deň, a neustále sa tak pripomínajú svojim zákazníkom.

instastories

Ďalším príkladom dobrého využitia instastories je fitnescentrum @fitworld_bratislava, ktoré berie svoje instastories naozaj poctivo. Dennodenne v nich ukazuje videá z tréningov aj aktuálny rozvrh cvičení na ďalší deň. Je to skvelý spôsob motivácie aj získavania nových zákazníkov.

instastories

Cez stories môžete ukázať aj zábery z pracovného života vašej firmy – narodeniny zamestnancov, fotenie kampane alebo priblíženie firemnej kultúry tak, ako to robíme my v @darenandcurtis, v @o2slovakia či v @jasomfunradio. Jednoducho všetko, čo je aktuálne, nie príliš vhodné priamo na profil, ale napriek tomu to môže byť podľa vás pre ľudí atraktívne.

instastories

Ak si poviete, že nemáte čo zo zákulisia ukázať alebo to nie je také príťažlivé, zamerajte sa na iné témy. Napríklad potravinový reťazec Tesco publikuje na svojom medzinárodnom profile @tescofood jednoduché minirecepty.

instastories

Na Slovensku si uvedomujú prítomnosť svojej cieľovky na Instagrame a aktívne využívajú stories potravinové reťazce @lidlsk a @yeme_plnochutne_potraviny. Dozviete sa v nich, aké novinky či akciové produkty u nich aktuálne nájdete.

instastories

Stále ste na pochybách, či sú instastories pre vás to pravé orechové? Tak sa s nami pozrite ešte na nasledujúci graf, ktorý ukazuje vývoj počtu aktívnych používateľov Instagramu (mesačne) v celosvetovom meradle v časovom horizonte rokov 2013 až 2017. Ako môžete vidieť, ich počet dnes presahuje 800 miliónov a nečakáme, že by sa tento trend mal v najbližších rokoch zmeniť. Práve naopak, predpokladáme, že hlavne na Slovensku bude počet ľudí a firiem na Instagrame neustále rásť.

instagram statistics
Zdroj: www.statista.com

Naša rada na záver? Neignorujte trendy. Skúste využiť jedinečný reklamný priestor, ktorý vám instastories ponúkajú. Zblížte sa so svojimi zákazníkmi, neustále sa im pripomínajte a objavujte nové spôsoby, ako ich zaujať.

V ďalšom pokračovaní článku vám ukážeme profily značiek, ktoré sú skvelým príkladom toho, ako môžu instastories vyzerať, keď pri ich tvorbe využijete aj kúsok kreativity.

 

Mohlo by vás zaujímať: