Toto je druhá časť nášho content marketing článku. V prvej časti ste sa dozvedeli viac o jeho základných princípoch a reč bola tiež o využití pre váš biznis. Ak ste prvú časť nečítali, nájdete ju priamo tu.  V tomto článku vám prinášame 5 ďalších praktických rád spolu s príkladmi. Tak poďme na to!

content-marketing-2-cast

3. Informácie majú cenu zlata

Je dokázané, že 64 % zákazníkov sleduje informácie o vašom produkte ešte predtým, ako vstúpi k vám do predajne. A práva tu vzniká potreba, aby sa o vašom produkte či službe dokázala cieľová skupina dozvedieť čo najviac. Ak sa stane, že vaši zákazníci informácie o vašom produkte nenájdu, veľmi často u vás nenakúpia, ale vydajú sa na cestu ku konkurencii.

content-marketing-2-cast-1

Ako to robí LIDL. Značka LIDL zistila, že jej zákazníci si neuvedomujú, čo všetko môžu z jej potravín variť a pripravovať. Rozhodli sa to zmeniť a poskytnúť im informácie ešte predtým, ako vstúpia do predajne. Vytvorila platformu, na ktorej každý týždeň ukazuje chutné recepty z jej potravín, ktoré máte navyše počas vyhradených týždňov za zvýhodnenú cenu. Úžasný koncept, ktorým si získala srdcia ľudí a sprevádzala ich nákupným procesom od off-line a TV až po samotný on-line, kde má pripravené zaujímavé videá a ďalšie užitočné rady. Zároveň koncept aplikovala na český a slovenský trh a pohrala sa s efektom súťaživosti, kde využila dvoch kuchárov, ktorí spolu bojovali o najchutnejšie jedlo. Naozaj vydarený contentový koncept, ktorý pomohol značke získať prestížny pozicioning medzi supermarketmi a pomohol jej priblížiť sa reálne medzi ľudí.

4. Robte to lepšie a hlavne inak

Zaujímavý obsah sa šíri sám, vyhľadáva sa, ľudia sa na ňom bavia a má pre nich pridanú hodnotu. No na to, aby ste zaujali pozornosť publika, máte iba niekoľko sekúnd. Kvalitné video, ktoré vysvetlí vašu filozofiu, opíše detaily výroby produktov, ukáže, čomu sa venujete alebo vyrieši problém, ktorý vaša cieľovka má, je to, čo chcete ľuďom ponúknuť. Ak chcete vytvoriť šíriteľný a hodnotný obsah, urobte to inak a lepšie ako ostatní. Zamerajte sa napríklad na to, čo by ste sami chceli vedieť pred pár rokmi alebo čo by ste vášmu zákazníkovi chceli odkázať. Ak bude váš obsah navyše pracovať s pozitívnymi emóciami, rúškom tajomstva alebo vytvoríte pomocou obsahu príbeh, máte vyhraté.

content-marketing-2-cast-2

5. Content rozširuje váš zásah a publikum

Každý podnik či firma chce rásť a expandovať, rozširovať svoj zásah a publikum, na ktoré má svojou komunikáciou dosah. Vďaka kvalitnému contentu môžete dosiahnuť práve toto. Zviditeľňovanie svojich aktivít a svojho mena na trhu je naozaj podstatné. Aj keď si viac ako 50 % vašej cieľovky obsah, ktorý jej ponúkate, nepozrie, stále bude registrovať, že ho produkujete a snažíte sa jej pomáhať. Každý článok, video alebo fotka buduje obraz vašej firmy v očiach cieľovej skupiny, a hlavne rozširuje jej rady. Toto je cesta, ako môže narastať aj váš biznis.

6. Content marketing je investícia

Je to beh na dlhé trate, nikdy sa nekončiaca komunikácia brandu. Život mu vdychujú vaši pracovníci, váš content marketér, vaša agentúra a hlavne vy sami! Pristupovať k nemu odporúčame ako k investícii, ktorá posilní vašu značku a dá jej jasnú tvár.

content-marketing-2-cast-3

7. Urobte si váš content odvážne a vo veľkom

Svet patrí tým, ktorí sa neboja rozbehnúť veci vo veľkom. Väčšie príbehy, viac zaujímavých videí a inšpiratívnych článkov, viac zákulisia z vášho podnikania a autentickosti. Budúcnosť patrí contentu, z ktorého majú zákazníci radosť a prínos bez toho, aby vnímali, že ide o reklamu.

Kde začať

Odporúčame vám začať prípravou strategického plánu na celý rok, o ktorom sme už informovali v tomto článku. Následne si pripraviť content stratégiu, podľa ktorej budete počas roka fungovať, a vďaka ktorej si vybudujete aktívnejšie publikum.