Existujú desiatky faktorov, ktoré ovplyvňujú pozíciu vášho webu či e-shopu pri vyhľadávaní a ktoré majú tiež priamy vplyv na mieru preklikovosti (click-through rate, CTR), v akej sa k vám dostávajú používatelia. Presadiť sa vo výsledkoch vyhľadávania je čoraz ťažšie. Ak chcete zviditeľniť váš web alebo e-shop prirodzene a popracovať na tom, aby boli jednotlivé linky vo vyhľadávaní zaujímavejšie pre vašu cieľovú skupinu, v tomto článku vám predstavíme 4 jednoduché tipy, ktorými by ste mali začať.
Takže už vieme, že chcete zvýšiť organické CTR (click-through rate) vášho webu. A nebojte sa, nie je to nijaká raketová veda. Skôr ako začneme, povieme si čosi o tom, čo to vlastne CTR je a tiež o tom, aké ďalšie pojmy je potrebné pri jeho hodnotení ovládať.
Organické CTR vyjadruje pomer, koľko ľudí sa prekliklo na váš web, obsah, článok alebo referenciu priamo z Google vyhľadávania vzhľadom na všetky zobrazenia odkazov na váš web. Keďže hovoríme o „organických preklikoch“, myslíme tým prekliky mimo akejkoľvek platenej reklamy.
Čím bude obsah, ktorý máte na webe, relevantnejší pre konkrétne kľúčové slovo či frázu, ktorú user na Googli vyhľadáva, tým vyššie sa zobrazíte v liste všetkých odkazov, tiež nazývanom aj SERP (search engine research pages). Pod pojmom SERP si teda predstavte zoznam všetkých stránok, ktoré vám Google vyhodí, keď zadáte kľúčové slovo do vyhľadávania.
Čím vyššie sa váš odkaz zobrazí, tým máte väčšiu šancu, že si ho niekto prečíta a následne naň klikne.
Google sa pozerá na organický CTR ako na jeden z dôležitých signálov, vďaka ktorým vidí, že ste pre userov relevantní. A čo je relevantné, to posúva dopredu. Inak povedané, zlepšením si organickej preklikovosti si zlepšujete aj pozíciu vo vyhľadávaní.
Dosť bolo teórie, teraz prejdeme na spomínané 4 tipy.
1. Brilantne napísané headliny
Písať brilantné titulky, ktoré sa zobrazia nielen vo vyhľadávaní, je ozajstné umenie. Na to, aby ste userov zaujali, máte len zopár sekúnd. Čím lepší a pútavejší bude váš titulok, tým väčšiu šancu máte na to, že ľudia kliknú práve na váš odkaz. O tom, ako písať ostré titulky, ktoré naozaj predávajú a zvyšujú CTR, sme už písali v minulom článku. Ak ste ho ešte nečítali, môžete tak urobiť práve tu a teraz.
2. Pripojte meta popisky
Pri písaní ešte zostaneme. Druhým tipom je zamerať sa na vyšperkovanie meta descriptions, ktoré sa zobrazujú ako popisok pod vašou webovou adresou vo vyhľadávaní.
Práve na meta popisky množstvo ľudí zabúda a nevenuje im dostatok pozornosti, aj keď by mali. Správne vyplnený meta popisok hovorí jasne o tom, čo sa bude na webe nachádzať, či tam nájdeme potrebné informácie a či sa tam vôbec oplatí kliknúť. Mal by mať 140 – 160 znakov tak, aby ho Google neskracoval.
3. Opravte si nedokonalé URL adresy
Váš webový softvér často generuje URL adresy sám automaticky. A to nie je vždy dobre. URL adresy konkrétnych podstránok je dobré zdokonaľovať a preštylizovať tak, aby boli dostatočne atraktívne, zahŕňali kľúčové slovo a boli popisné. Atraktívnejšia URL má vplyv na zvýšenie organického CTR vo vyhľadávaní. Zachovajte si na svojich URL štruktúru a logickosť.
4. Priraďte obrázkom a fotografiám kľúčové slová
Všetko, čo sa na vašom webe nachádza, je súčasťou vašej SEO stratégie. Obzvlášť dôležité sú obrázky a fotografie. Niekto môže hľadať kľúčové slovo a vo vyhľadávaní sa mu medzi obrázkami ukážu práve fotky z vášho článku, čím sa k vám dostane. Tagovanie vašich obrázkov vám zaberie len niekoľko minút, a výsledok vás môže príjemne prekvapiť.
Toto boli štyri základné hinty, na ktoré by ste mali myslieť, keď budete nabudúce uverejňovať váš nový článok, produkty alebo podstránku na web. Skúste na niektorom z bodov popracovať a spätne si vyhodnotiť, či a aký mal účinok na návštevnosť a preklikovosť na váš web z vyhľadávania Google. Veríme, že sme vám sprostredkovali aspoň základné informácie o tom, ako zvýšiť vaše CTR z vyhľadávania. Ak vás zaujíma viac a radi by ste o téme a vašom biznise s niekým podiskutovali, napíšte nám. Veľmi radi si s vami dohodneme osobné stretnutie.