Prinášame vám druhú časť zaujímavého čítania o najstarších svetových značkách. Spoznajte príbehy, ktoré stoja za vznikom najznámejších svetových log. Pokiaľ ste nevideli prvú časť článku, určite si ju prečítajte.

Peugeot

Typický znak francúzskej automobilky Peugeot isto netreba predstavovať. Súčasný lev v logu, ktorý stojí na dvoch nohách, mal však v čase svojho vzniku celkom inú podobu.

Obchodný rytec Justin Blazer ho navrhol v roku 1847 ako leva na štyroch nohách, stojaceho na vodorovnej šípke. Tá bola nakoniec úplne odstránená.

logo značka peugeot
Obrázok: Facemark.az

Logo podobne ako samotná spoločnosť Peugeot, ktorá bola založená v roku 1810 ako výrobca ocele, prešlo viacerými zmenami. Neskôr začal Peugeot vyrábať bicykle. Dnes je známy ako popredný výrobca automobilov v koncerne PSA Peugeot Citroën.

Levis Strauss & Co.

Jednou z najslávnejších odevných spoločností je tvorca džínsových nohavíc Levis. Bola založená v roku 1853. Jej prvé logo sa objavilo už v roku 1886. Celé desaťročia znázorňovalo dva kone, ktoré sa snažia ísť iným smerom.

levis logo značkaObrázok: Venturajeanseriablog.files.wordpress.com

Džínsy ich však dokázali udržať pohromade. Za značkou „Two Horse Brand“ je istý príbeh. Povráva sa, že istý rušňovodič lokomotívy spojil dva vozne džínsami, a doviezol ich tak do cieľovej stanice.

Pôvodné logo bolo nakoniec také populárne, že zákazníci začali značku Levis opisovať ako „tie nohavice s dvomi koňmi“. Súčasné červené logo Levis bolo predstavené v roku 1936. Jeho nezameniteľný tvar a sýta farebnosť ho vyniesla na piedestál kultových značiek.

levis logo značka
Obrázok: Sohu.com

Dokonale napĺňa koncept individuality a zábavy. Červená farba symbolizuje energiu, odhodlanie, vášeň, pričom dáva do popredia atribúty ako moc, výbušnosť, povstanie a vytrvalosť.

Sherwin-Williams

Táto americká spoločnosť patrí k najväčších svetovým výrobcom, distribútorom a predajcom farieb.

Bola založená v roku 1866. Prvýkrát použila svoje svetoznáme logo – zemeguľu obliatu plechovkou farby – v roku 1905. Poďme však pekne postupne. Pred plechovkou existovalo ešte iné logo. Chameleón natretý farbami, ktorého autorom bol Sherman Williams. Až následne prišiel v roku 1895 George Ford, reklamný manažér spoločnosti, s nápadom zemegule.


Obrázok: Slideshare.net

Presadenie nového loga však bolo náročné, pretože sa spočiatku nestretlo s veľkým pochopením. Nakoniec mu generálny riaditeľ Walter Cottingham vyjadril dôveru tým, že odvážne logo je vhodným prvkom pre rýchlo rastúcu spoločnosť. História ukázala, že logo dokázalo prežiť a právom dnes patrí k najstarším na svete.

Heinz

Značka Heinz sa radí medzi najväčšie a zároveň najstaršie potravinárske spoločnosti na svete. Bola založená v roku 1869. Jej najobľúbenejším a najznámejším produktom je kečup, ktorý má v USA viac ako 50 % podiel.

heinz značka logo
Obrázok: Feeldesain.com

Logo pozostáva zo špecificky tvarovaného znaku a farby. Tvar loga nie je náhodný. Je odvodený od štátneho znaku Pensylvánie, nazývaného aj „Keystone State“. Farebnosťou poukazuje na pôvodný produkt – kečup.

Slovo Heinz je napísané v oblúku obyčajným písmom Sans-Serif. Červená farba v logu je špecifická. Jej odtieň dostal pomenovanie „Heinz Red“ (Pantone 485), ktorý v ňom odráža zrelosť čerstvých paradajok.

Johnson & Johnson

Logo tejto svetoznámej farmaceutickej spoločnosti vychádza z reálneho podpisu Jamesa Wooda Johnsona, jedného z troch bratov, ktorí v roku 1886 spoločne založili Johnson & Johnson.

Logo je od vzniku spoločnosti jej neoddeliteľnou súčasťou, ktorá sa v priebehu histórie nemenila. Je špecifické jedinečným napodobením rukopisu so všetkými jeho prvkami a ťahmi. Na začiatku stál pri vzniku spoločnosti okrem Jamesa Wooda Johnsona aj jeho brat Edward Mead Johnson.

logo značka
Obrázok: Ourstory.jnj.com

Po vytvorení loga sa k nim neskôr pridal aj ich starší brat Robert. Aj napriek tomuto faktu sa názov a logo spoločnosti už nemenili na Johnson & Johnson & Johnson.

Nielen identitou, ale aj inovatívnymi produktmi sa chcel Johnson & Johnson odlíšiť od konkurencie. Majitelia boli vojnovými veteránmi, a preto vedeli, že je akútny nedostatok obväzov. Na trh tak po prvý raz v histórii uviedli komerčne vyrábané sterilné chirurgické obväzy a nite.

logo značka Johnson&Johnson
Obrázok: Ourstory.jnj.com

Je zrejmé, že spoločnosti prikladali odnepamäti veľký význam logám. História len potvrdzuje, že kvalitne navrhnuté logá s vlastnou filozofiou sú obrovským prínosom pre životaschopnosť a budúce smerovanie značky. Navrhnúť logo, ktoré sa v priebehu času stane večným a navždy bude nositeľom posolstva jeho zakladateľov, je obrovským úspechom.