4. ročník MastersGate so sebou priniesol množstvo zaujímavých spíkrov, ktorí svoje prezentácie sústredili na tipy a rady ohľadom zlepšovania e-shopov a maximalizácie marketingového efektu. Ako každoročný partner konferencie sme pri tom boli aj my. Prinášame vám prehľad toho najlepšieho z tohtoročných prezentácií.
Personalizácia designu – Aktuálne svetové trendy, ktoré predávajú
Vitaly Friedman, Smashing Magazine
Konferenciu odštartoval headliner Vitaly Friedman, zakladateľ Smashing Magazine. Vitaly prednášal o tom, ako odlíšiť web a vymaniť sa zo zabehnutých stereotypov. Napríklad takto:
- Buďte osobný
Stotožnite sa so svojím publikom a prežívajte jeho radosti a strasti spolu s ním. Buďte empatický. Stačia na to maličkosti. Napríklad, ak idete poslať newsletter cez Mailchimp, či už pre 30 alebo 5.000 000 používateľov, vyskočí vám táto animácia:
Mailchimp sa tak vďaka malej zaujímavosti dokonale stotožní s používateľom a zdieľa s ním jeho emócie.
- Ak to bude mať význam a efekt, choďte proti prúdu.
Napríklad využite obrovské menu na webe tak, ako to urobili tu: https://pointcampus.ie/rooms. Na tomto webe nájde každý používateľ všetko veľmi jednoducho, vďaka prehľadnej navigácii. I keď veľká navigácia nie je trendom tejto doby, všetci sú spokojní.
- Spravte z nudy zábavu
Aj overenie veku môžete poňať zaujímavo. Na tomto webe kliknite vždy na tlačidlo „no“ a zažijete skutočnú zábavu: https://austinbeerworks.com/
Alebo dajte vašim zákazníkom šancu byť tým, čím chcú. Nič ich nepoteší viac, ako keď sa môžu na chvíľu stať plukovníkom, princeznou či nosorožcom. S takýmto titulom im nakoniec príde aj balík.
Vitaly nakoniec predstavil zaujímavé správanie používateľov na internete.
10 praktických tipov pre strategický rozvoj e-shopov v CEE regióne
Raluca Radu, e-shop Answear
Raluca Radu, majiteľka e-shopu Answear, sa vo svojej prednáške sústredila na malé detaily, ktoré majú veľký efekt. Ak máte e-shop, postavte ho na službe, nie iba na produkte. Ak nemáte jedinečný produkt, zákazníci si ho môžu kúpiť kdekoľvek. Ak nechcete byť za každú cenu najlacnejší, odlíšte sa službami a balením.
Pracovať s influencermi je dnes pre e-shopy s oblečením takmer povinnosť. Nemusíte však využívať iba influencerov s najväčším dosahom. Vytvorte si persóny vašich zákazníkov a nájdite microinfluencerov, s ktorými sa vaše persóny dokážu stotožniť. Bude to lacnejšie s oveľa lepším efektom.
Nechceme vás zahlcovať množstvom rôznych príbehov a dát. Preto sme si dovolili zhrnúť v pár vetách všetky ostatné prednášky, ktoré boli, samozrejme, rovnako zaujímavé.
Od kameného obchodu k e-shopu – Skúsenosti a výzvy z omnichannel retail
Oliver Fodor, e-shop Toyeto
Čo ľudia očakávajú od nákupu? Riešenie problémov. Hlad je problém, pizza je riešenie. Zavesiť obraz je problém, vŕtačka a skrutka sú riešením. Ľudia jednoducho kupujú riešenie problému, prípadne zážitok a emóciu. Nie nástroj.
Instagram stories – Ako využiť top trend pre váš biznis
Pavel Tekel, Facebook a Instagram
Prečo používatelia milujú stories? Pretože sú:
- na celú obrazovku
- hravé a zábavné
- interaktívne
- autentické
- rýchlo konzumovateľné
Tiež sme sa dozvedeli množstvo zaujímavých faktov. Ako napríklad:
- 90 % globálneho prístupu na FB a IG je z mobilu.
- 50 % konzumovaných stories používateľmi sú videá.
- Viac ako 60 % videa v stories je konzumovaných so zapnutým zvukom.
- Používatelia reagujú na každú tretiu story (emoji/súkromná správa).
Ecommerce Brandformance – Značka, ktorá doručí výkon
Michal Pastier, Exponea a Zaraguza
Michal prezentoval odporúčania ako efektívne využiť dostupné reklamné nástroje.
Vytvorte pocit časovej tiesne. Ak dáte ľuďom pocit, že ponuka platí už iba 5 hodín, je oveľa vyššia pravdepodobnosť, že ho kúpia práve v tom momente.
Spojte sa s inými produktmi a značkami. Využite momentum inej značky a zvezte sa na ňom. Nechajte, nech to zaplatia oni. Napríklad predávajte v reálnom čase outfity celebrít počas toho, ako sa vysiela program, v ktorom účinkujú.
Million dollar business idea – Od nápadu po úspech
Andrej Dula, startup Specter Hockey
Andrej Dula rozprával o tom, že mať miliónový nápad nestačí. Aj keď ich startup prišiel s prelomovým produktom – páskami na čepeľ hokejok, ktoré svojím povrchom zlepšujú výkon. Dnes už majú ambasádorov ako Zdeno Chára, no celý ich biznis stojí na správnej exekúcii. Mať nápad je fajn, ale treba na ňom poriadne zamakať. https://specterhockey.sk/
Riadenie expandujúcej značky pri medzinárodnom raste biznisu
Peter Hajduček, e-shop Footshop
To, že si zákazník vo vašom e-shope objedná produkt, ešte neznamená peniaze na vašom účte. Veľa sa toho ešte môže pokaziť. Vrátenie tovaru, zlá veľkosť, nezrealizovaná platba, neprevzaté osobné odbery. Uľahčite preto čo najviac nákupný proces zákazníkom, napríklad SMS pripomienkami o odbere, skladovým managementom, uľahčením vrátenia tovaru a podobne.
Strategická optimalizácia – Aj weby majú svoje pravidlá
Jan Řezáč, House of Řezáč
Ján Řezáč prišiel na pódium a ukázal nám najčastejšie chyby slovenských e-shopov. Zároveň tiež prezentoval 3 základné otázky, ktorými si môžete overiť, či váš e-shop zaujme potenciálnych zákazníkov.
Ak používateľ nájde odpoveď na tieto 3 otázky priamo na vašej úvodnej stránke, kampaňovej landing page alebo pri produkte, o ktorý má záujem, máte vyhraté:
Kto ste? Sme marketingová agentúra daren&curtis.
Čo robíte? Pomáhame klientom rásť a rozvíjať ich biznis pomocou marketingu.
Prečo by ma to malo zaujímať? Pretože garantujeme dodržanie deadlinu a máme množstvo spokojných klientov.
Toto bol krátky sumár toho, čo sme sa dozvedeli na 4. ročníku MastersGate, Veríme, že sa vám výťah páčil a priniesol vám aspoň kúsok atmosféry z konferencie.