Na to, aby ste tvorili krajší obsah na sociálne siete, blogy či svoj web, nemusíte byť dizajnér. Stačí, ak si dáte pozor na týchto pár princípov. Vo veľmi krátkom čase to môže posunúť vaše príspevky zo skupiny „okej“ do skupiny „skvelé“. Vo väčšine prípadov nebudete potrebovať ani photoshop. 😉

Čo je podstatné a čo menej podstatné?

Pri tvorbe akéhokoľvek dizajnu je podstatné myslieť na hierarchiu informácií, ktoré sa snažíte komunikovať. Veľmi jednoduchou cestou, ako si uvedomiť dôležitosť vecí, je vypísať si všetky na papier, zoradiť ich podľa dôležitosti a potom už len tento princíp skopírovať pri tvorení. Najdôležitejším veciam dajte najviac priestoru a spravte ich väčšími a kontrastnejšími ako ostatné informácie.

Využívajte maximálne 1 až 2 fonty

Aj napriek množstvu fontov, ktoré sú momentálne voľne dostupné napríklad aj vďaka Google Fonts, sa snažte svoj dizajn obmedziť na jeden, maximálne dva fonty. Tak zaistíte, že informácia, ktorú sprístupňujete, bude ľahšie pochopiteľná a váš dizajn nebude pôsobiť rušivo, prehnane a v konečnom dôsledku amatérsky. Pri výbere fontov sa snažte taktiež vystihnúť váš biznis. Ak napríklad podnikáte s luxusným tovarom, vyberte si skôr pätkový font či kurzívu.

dc_clanok_img1

Využitie kontrastných farieb

Využitím kontrastu dokážete výrazne uľahčiť čitateľnosť vášho dizajnu. Ak chcete zabezpečiť, aby bol text dobre čitateľný, použite biely text na tmavom pozadí. Dobrým príkladom je tiež siahnuť po čiernom texte na bledom pozadí. Náročnejšie to už býva s pozadím, ktoré tvorí obrázok či fotka. Ak je to možné, v tomto prípade je vhodné umiestniť text tak, aby sa stále zachovala jeho čitateľnosť, napríklad na svetlejšie prázdne miesto na fotke. Ak však takáto možnosť nie je, vhodným riešením je využiť ďalšiu vrstvu farby (ideálne vo farbe vašej značky) so zníženou priehľadnosťou.

Viac bieleho priestoru

Veľa nedizajnérov sa snaží zaplniť všetok možný voľný priestor informáciami. To môže prispieť k tomu, že váš zákazník nenájde ľahko informácie, ktoré sú podstatné. Nechať na svojom layoute prázdny/biely priestor okolo jednotlivých prvkov je veľmi účinným grafickým nástrojom, ako presne sa tomuto problému vyhnúť. Rovnaký princíp platí napríklad pri riadkovaní textu – väčšie medzery a kratšie odseky sa čítajú jednoduchšie ako text, ktorý je roztiahnutý a natlačený na sebe.

Zarovnajte si layout

Jedna z častých chýb, ktorej sa dopúšťajú nedizajnéri (ale aj dizajnéri), je, že nemajú zarovnaný layout. Či už ide o text, alebo obrázky, zarovnane to vyzerá lepšie. Je to jednoduchá rada, no vizuálne vie spraviť veľa.

dc_clanok_img2

Vhodne si vyberte svoju paletu

Rovnako ako pri fontoch, tiež sa snažte ustrážiť si svoju paletu farieb. Ak si nie ste istí výberom hlavných a doplnkových farieb, ktoré budete využívať, odporúčam skúsiť niektorý z toolov dostupných on-line, ktorý vám v priebehu niekoľkých sekúnd vytvorí upraviteľnú paletu farieb.

Z mojich obľúbených sú to napríklad Coolors.

dc_clanok_img3

Ak sa to v rámci vášho biznisu hodí, tiež treba zvážiť využitie gradientu tvoreného dvomi farbami. Krásne príklady môžete nájsť na tejto stránke.

Myslite na to, kam dizajnujete

Tvoríte rozličný obsah na viacero sociálnych sietí? Je dôležité uvedomiť si, kde a pre akú cieľovku pripravujete posty a bannery.

Facebook

Facebook je najvhodnejším miestom na promo a propagáciu eventov či sprístupňovanie oznámení. Vďaka demografickým nastaveniam a cieleniu reklamy tiež dokážete zasiahnuť dosť široké publikum. Každému linku, ktorý sprístupňujete na facebooku, viete zmeniť či upraviť náhľadový obrázok, ktorý bude viditeľný na nástenke či inde v rámci sociálnej siete. Zvážte tvorbu podobného náhľadového bannera – stačí jednoduchý veľký headline v strede obrázka, prípadne call to action prvok s vaším brandingom.

Instagram

Na instagrame predáva vizuál, krásne naaranžované veci, vhodné využívanie insta efektov, farby či inšpiratívne (pekne zarovnané) citáty. To je to, čo na instagrame „predáte“ najjednoduchšie.

Twitter

Hoci sa u nás využíva v menšej miere, stačí tu vizuálne silný headline, prípadne ikona. Ide o veľmi rýchlu platformu, kde váš príspevok musí zaujať vo veľmi krátkom čase.

Učte sa od lepších

Nemyslím kopírovanie vizuálneho štýlu iných. Stačí, ak sa jednoducho inšpirujete tým, čo už je. Je to jednoduchá cesta, ktorou však málokedy niečo pokazíte. Pozrite sa, ako komunikujú módne blogerky či iné značky.

PS: Ak si chcete dizajn uľahčiť ešte viac – skúste niektorý z nasledujúcich online nástrojov alebo to nechajte na našich profesionálnych dizajnérov, je to predsa len naša práca 😉

Canva.com Snappa.io