S nástupom nových trendov mení v súčasnosti množstvo veľkých značiek a spoločností svoje logo a vizuálnu identitu. Pri každom väčšom redizajne značky podobného formátu, ako to bolo napr. v prípade Google alebo Instagramu, sa aj množstvo menších firiem zamyslí nad rovnakými otázkami: Prečo meniť svoje logo? Kedy a ako ho upraviť či zmeniť? Nie je to zbytočný risk? Odpovede nájdete v tomto článku.
Dobré logo hovorí za vás
Čo o vás hovorí vaše logo? Už prvý letmý pohľad na logo profiluje vašu spoločnosť a zanecháva v ľuďoch dojem. Pôsobíte vďaka logu moderne a inovatívne alebo, naopak, amatérsky či staromódne? Vhodné logo má niekoľko hlavných benefitov, ktorými prispieva danej značke. Medzi hlavné z nich patria:
1) Logo je základnou časťou vašej identity – Dobré logo je vizuálnou reprezentáciou hodnôt spoločnosti a jej produktov, služieb či dokonca pocitu, ktorý sa so značkou spája. Nejde o to, aby to jeden obrázok vyjadril doslovne, logo musí byť však dostatočne jednoduché na to, aby ho ľudia pochopili. Napr. logo Nike. Jednoduchý symbol, ktorý však svojím tvarom pripomína pohyb a rýchlosť.
2) Vytvára pocit dôvery – Ľudia sa rozhodujú na základe pocitov, ktoré zo značky majú. A rovnako tak na základe vizuálu. Skúste si spomenúť na posledné zlé logo, ktoré ste videli. Čo ste si o tej spoločnosti pomysleli?
3) Pomáha odlíšiť sa od konkurencie – Je vaše logo zapamätateľné alebo vyzerá genericky až nudne? Skôr než si odpoviete, zamyslite sa, prípadne poscrollujte na chvíľu Google.
Kedy je čas na redizajn?
Ako prísť na to, kedy je čas na redizajn svojho loga a vizuálnej komunikácie? Pozrite sa na niekoľko tipov, vďaka ktorým sa môžete rozhodnúť skôr.
1) Logo vyzerá neaktuálne
Máte vy alebo vaši zákazníci po zhliadnutí loga pocit, akoby cestovali v čase? To, že má vaša spoločnosť či značka za sebou dlhú históriu, nemusí pripomínať dizajn loga, ktorý vyzerá (alebo je) ako navrhnutý z roku 1980. Menia sa ľudia, trendy, technológie aj dizajn.
2) Zmenili ste zámer podnikania, no logo ostalo pôvodné
Žijeme rýchlo. Značky a spoločnosti sú nútené často meniť svoj pôvodný zámer, rozširovať svoj biznis či stanovovať si iné ciele. Aj preto už nemusí po čase pôvodné logo zodpovedať a dobre reprezentovať značku.
3) Logo už nesedí s brandingom
Vaša spoločnosť sa nemusela meniť, stačí, ak ste po čase zmenili štýl komunikácie a prezentácie značky ako celku. Aj keď sa vám logo môže stále páčiť, je v tomto prípade viac ako vhodné zvážiť jeho úpravu či zmenu. Logo je priamym odrazom značky, a preto by sa tieto dve časti nemali líšiť.
Niekedy stačí aj refresh
Ak vaša značka patrí medzi známejšie alebo ak máte pocit, že celková zmena loga by viac uškodila, ako pomohla, nemusíte ho meniť úplne. Refresh v rámci súčasných trendov volili viaceré značky, napr. Airbnb, Guinness, Google, Instagram… A hoci sa ani jedna z týchto zmien nezaobišla bez negatívnych ohlasov, v konečnom dôsledku tento krok všetkým firmám zabezpečil to, že stále pôsobia aktuálne a moderne. Pozrite si aj, ako 30 najväčších svetových značiek zmenilo svoje logá kliknutím sem.
A ako je na tom vaše logo? Získajte profesionálny feedback od našich kreatívcov. Nič za to nedáte. 🙂