Viete, prečo Bekim nahradil v Telekome Sagana? Aké sú najväčšie výzvy online reklamy v súčasnosti či ako zmení hlasové vyhľadávanie váš biznis? Odpovede na všetky tieto otázky sme dostali na tohtoročnom Online summite 2018. 

Sagan vs. Bekim

Celú konferenciu otvorila prednáška Bekim vs. Sagan. Komu to lepšie šliape? Denisa Šindelárová zo Slovak Telekomu, Bekim a Jakub Kuvik z Muw Saatchi&Saatchi nám porozprávali o výsledkoch zmeny hlavného ambasádora Telekomu. Hlavnou tvárou Slovak Telekomu bol v rokoch 2015 až 2017 Peter Sagan. Neskôr ho nahradil Bekim, s ktorým si pochvaľujú spoluprácu agentúra aj samotný Telekom. Bekim je síce menej známy ako Sagan, no jeho veľkou výhodou je rýchla dostupnosť (je k dispozícii skoro 24/7). Navyše, od začatia spolupráce s ním má Telekom omnoho menej hejtov v porovnaní so Saganom (pri Saganovi sa stávalo, že keď sa mu nedarilo, odniesol si to práve Telekom).

Najväčšie výzvy online reklamy v súčasnosti

Pred prvým coffee breakom nám Martin Popov z bulharskej marketingovej agentúry Interactive Share porozprával o najväčších výzvach online reklamy. V súčasnosti je reklamy na internete už tak veľa, že je z veľkej časti úplne ignorovaná a prehliadaná. Je dôležité robiť zaujímavú reklamu a ukázať ľuďom v správnej chvíli jej správnu message. Hlavne sa netreba báť robiť zmeny a testovať, aká kreatíva a aké nastavenie online reklamy funguje lepšie.

Martin odporúčal nerobiť presne to isté čo ostatní. Treba sa odlíšiť a robiť veci inak, originálne. Jednou z ďalších výziev je, že máme obrovské množstvo dát, ktoré musíme vedieť spracovať, efektívne využiť a podľa nich robiť následné rozhodnutia. Neodporúča robiť reklamu bez analýzy a vyhodnotenia nejakých dát.

Ako zmení váš biznis hlasové vyhľadávanie

Vedeli ste, že hlasové vyhľadávanie využíva v USA 55 % tínedžerov a 44 % dospelých? Očakáva sa, že do roku 2020 bude 50 % vyhľadávaní na Googli prostredníctvom hlasu alebo obrázkov. Preto by sme sa mali všetci na to pomaly pripraviť. Aby ste sa mohli v hlasovom vyhľadávaní zobraziť, mali by ste byť umiestnený v organike na prvých 3 pozíciách. Vaša stránka by mala byť hlavne dobre optimalizovaná v rámci SEO onpage. Mala by sa rýchlo načítať (ideálne do 3 sekúnd), obsahovať SSL certifikát (https protokol), mať kvalitný a rozsiahly obsah a FAQ so stručnými odpoveďami.

SEO TIP: Ak sa chcete v rámci lokálneho SEO dostať na prvé pozície, určite získajte pre vašu firmu na Googli dobré recenzie. Google totiž uprednostňuje vo vyhľadávaní firmy, ktoré majú veľa, a hlavne dobrých recenzií. 80 % ľudí sa totiž vyhýba firmám so zlými recenziami.

Ako na virálne video

Po chutnom obede otvoril druhú časť konferencie Michal Orsava, ktorý sa živí ako videomaker. Porozprával nám o tom, ako urobiť kvalitné a virálne video. Aby bolo video úspešné a zdieľalo sa na internete samo, musíte robiť obsah podľa aktuálneho diania. Ak sa v spoločnosti rieši niečo vo veľkom, zareagujte na to okamžite a vytvorte k tomu nejaký obsah.

Veľa značiek robí tú chybu, že ich prezentačné videá sú bez príbehu a nezaujímavé. Samotné video musí mať príbeh, práve ten láka najviac. Svetové agentúry začínajú navyše využívať v reklamách aj zábery z filmov alebo točia reklamy na štýl populárnych filmov. Práve podobnosť so známymi filmami prináša daným reklamám veľký úspech.

Nenechajte sa zožrať sociálnymi sieťami zaživa

Tvoriť kvalitný obsah na sociálnych sieťach nie je jednoduché. Presvedčil nás o tom Daniel Krásny z agentúry Socialsharks. Jedna z najdôležitejších vecí je tvoriť obsah, ktorý súvisí s vašou značkou a pomáha zlepšovať jej imidž. Netvorte obsah, ktorý nesúvisí, nepatrí a nehodí sa k vašej značke.

Príspevok na sociálnych sieťach by mal spĺňať 4 základné charakteristiky:

  1. mal by zdvihnúť povedomie o vašej značke,
  2. ľudia by mali o ňom hovoriť,
  3. mal by byť cielený na vašu cieľovú skupinu (nerobiť všeobecné príspevky),
  4. mať oku lahodiacu grafiku.

Ako budovať komunitu nielen online

Jiří Nečas zo spoločnosti Kiwi.com nám ukázal, ako budovať komunitu svojej značky. Jedno z odporúčaní je prepojiť online a offline prostredie. V offline, respektíve face to face, vieme vybudovať hlbší vzťah s našimi potenciálnymi zákazníkmi.

Ako to urobiť? Môžeme napríklad cez facebookový event pozvať ľudí na školenie, prípadne na nejakú inú udalosť a, naopak, osobne si od zákazníka vypýtať e-mailovú adresu, kde mu budeme posielať newslettre.

Ďalšou vecou, ktorá pomáha budovať a rozvíjať komunitu, je blog. No Jiří upozorňuje, že by ho mali písať profesionáli na danú tému. Čiže marketéri marketérom, programátori programátorom a podobne.

Jiří ďalej odporúča spraviť prieskum skupín na internete a nalepiť sa na ne. Veľmi dôležité je budovať brand aj interne, byť pre členov komunity vždy oporou a snažiť sa im pomôcť v každej chvíli.

Na záver nám ukázal jednu zaujímavú náborovú kampaň Kiwi.com. Programátorov je dnes ako šafranu, preto sa v Kiwi.com rozhodli, že pôjdu na to originálnym spôsobom. Prostredníctvom dronov ukazovali potenciálnym zamestnancom správu o nových pracovných miestach v ich firme. A ukazovali ju rovno zamestnancom ich konkurencie.

Ako na offline nákupy cez Facebook Ads

Ján Pátek z Business Factory nám vysvetlil, ako na offline nákupy cez Facebook Ads. Vedeli ste, že 80 – 90 % nákupov sa stále odohráva v predajniach? A dokonca, že 56 % nákupov v predajniach ovplyvňuje online reklama? Preto v rámci plánovania budžetu na podporu predajní netreba zabúdať aj na online prostredie, ktoré ich výrazne ovplyvňuje.

Brand building vs. Performance

Náš Michal Salva otvoril tému performance vs. brand building. Na úvod nám porozprával, aký je rozdiel medzi brand buildingom a performance a na čo sa viac zamerať.

Brand building súvisí s dlhodobým budovaním značky, je finančne náročný a ťažko merateľný, no zaručuje stabilný príjem. Performance je, naopak, krátkodobý proces, relatívne nízkonákladový, veľmi dobre merateľný a výsledky sú takmer okamžité.

Najdôležitejšie je uvedomiť si, že brand building a performance nie sú súperi, ale práve naopak. Oba by sa mali dopĺňať, no s mierou, keďže všetkého veľa škodí. Mišo odporúča nájsť správny balance na základe vašich priorít, podľa ktorých sa rozhodnete, či investovať viac do budovania brandu, alebo performance.

Ideálne je mať na všetko jednu agentúru. Firmy si najmú na budovanie brandu jednu agentúru a na performance druhú. Tu vzniká veľakrát problém, že agentúry spolu komunikujú a spolupracujú minimálne.

Marketingovú konferenciu Online summit 2018 hodnotíme veľmi pozitívne. Dozvedeli sme sa zaujímavé veci zo sveta online marketingu a nabrali sme veľa nových inšpirácií do nových kampaní. Už teraz sa tešíme na ďalší ročník.