Úspechom každého podnikania v online prostredí sú konverzie. Či už predávate jeden produkt, jednu službu, alebo zbierate leady, vždy vás bude zaujímať konečná konverzia, teda to, či sú vaše aktivity na konci v pluse. Vyzerá Vaša Landing Page podľa potrieb Vášho zákazníka? Ak máte pochybnosti, práve u nás v daren&curtis Vám radi pomôžeme s jej atraktívnym a funkčným nadizajnovaním.

V súčasnosti nie je žiaden problém vytvoriť si vlastný e-shop alebo akúkoľvek stránku, vyskladať ponuku a spustiť reklamu. Všetko vyzerá jednoducho, máte skvelý produkt, neodolateľnú ponuku, prvotriedne nastavenú online reklamu. Návštevnosť je vysoká a relevantná, ale konverzie nepribúdajú.

Kde je problém?

Kameň úrazu môže spočívať práve v tom, kam cielite vašu reklamu. Viete, v akom stave je vaša Landing Page? Na to, aby ste zistili, v akom je stave, nemusíte ovládať zložité nástroje. Stačí vám, aby ste mali nahodené heatmapy. Nechajte ich nejaký čas zbierať údaje a potom si pozrite výsledky. Môžete vidieť, kam používatelia klikajú, či si všímajú call-to-action prvky, či nie sú na Landing Page vyrušovaní inými prvkami alebo jednoducho, či nie sú na stránke „stratení“.
Môžete si všimnúť  call-to-action button na heatmape nášho klienta Max Sport,  je najviac klikaný. A to je správne.

heatmap-516975-click-desktop

Už pri samotnej tvorbe Landing Page je dôležité predvídať správanie používateľov na webe. Ponuka musí byť vždy zrozumiteľná a jasná. Nedávajte používateľovi príliš na výber, inak ho dostanete do rozhodovacej paralýzy a nakoniec si nič nevyberie a odíde. Ak máte e-shop, kde máte široké portfólio produktov, zamerajte sa na ich vizualizáciu, a najmä na opisy. V detaile produktu poskytujte užitočné informácie. Opis produktu majte vždy jedinečný. Uvedomte si, že dnes si používatelia na internete pootvárajú aj niekoľko stránok naraz a nie je to vždy cena, čo rozhodne v konečnom dôsledku o nákupe.

Ako má teda vyzerať Landing Page?

Landing Page by nemala obsahovať žiadnu navigačnú lištu. Chcete predsa udržať používateľov na stránke a boli by ste radi, aby vykonali vami chcenú akciu. Nechcete, aby ich zaujalo na stránke niečo iné.

Veľmi dôležitým prvkom je jasná a zrozumiteľná výzva na akciu (CTA). Výzva na akciu by mala byť jasná, zrozumiteľná a ideálne aj lákavá. Používateľovi by mala jasne dávať najavo, prečo sa preklikol, prečo je tam, kde je. Výzvu na akciu je nutné umiestniť tak, aby „udrela“ používateľovi do očí a nemohol ju prehliadnuť.

V prípade, že Landing Page obsahuje formulár, myslite na to, či sa dá jednoducho vyplniť, či nevyžadujete od používateľa príliš zložité alebo osobné údaje. Ideálne je, aby formulár obsahoval dve, maximálne tri polia. Používatelia sú ochotnejší poskytnúť meno a e-mail. Zložité alebo dlhé formuláre neradi vypisujú a nechávajú ich prázdne.

Posledná vec, na ktorú nesmiete zabudnúť, je vysvetlenie. Používateľom je potrebné krátko a výstižne vysvetliť, čo ich čaká, keď vyplnia formulár. Chcú vedieť, čo dostanú za to, že vám poskytnú svoje kontaktné údaje. Tieto informácie musia byť relevantné k ponuke, ku ktorej sa preklikli.

Dobrá Landing Page vám ušetrí veľa nákladov na kampaň a prinesie aj omnoho viac konverzií za menej peňazí. Nepodceňujte preto jej tvorbu a význam.

Pozrite sa, ako sme navrhli Landing Page pre nášho klienta Max Sport:

  1. Na stránke vás ako prvé upúta okno, kde sa jednoducho prihlásite do súťaže.

1

2. Po zadaní e-mailu nasleduje oznam, kde jasne vidíte, kam ste sa prihlásili a čo za to dostanete.

2

3. A do tretice vám príde potvrdzovací e-mail o zaradení sa do súťaže.

3