Čítate radi knihy? My tiež. 🙂 V tomto článku by sme sa preto s vami chceli podeliť o niekoľko publikácií, ktoré stojí za to odporučiť ďalej. Všetko sú to tituly, ktoré sa nezávisle od žánru dotýkajú marketingu, reklamy či PR. Tak poďme bez ďalších zbytočných rečí na to.

Austin Kleon – Kraď jako umelec

Túto knihu som vybral práve preto, že mi otvorila oči, čo sa týka kreatívneho procesu. Je to „jednohubka“, ktorú zhltnete za pár hodín. Zistíte, čo je to originál, že vedľajšie projekty a koníčky sú tiež dôležité alebo aj to, že o svojej práci máme hovoriť aj s ostatnými. Táto kniha mi pomohla odhodiť všetky predsudky na ceste stať sa čo najlepším dizajnérom a vnímať veci, ktoré som doposiaľ okolo seba ignoroval. Po jej prečítaní som si uvedomil, ako sa na svet pozerať očami umelca a že inšpirácia je všade okolo nás.

(Odporúča Matúš, grafický dizajnér)

kniha krad jaako umelecZdroj obrázka: www.maminator.wordpress.com

John Kenney – Pravda v reklame

Kniha Pravda v reklame je beletriou, ktorej dej sa odohráva v prostredí svetovej reklamnej agentúry v New Yorku. Román rozpráva postava senior ideamakera, ktorý vtipnou formou poukazuje na praktiky v reklamnom biznise. Autor knihy John Kenney je copywriter, ktorý pracoval v reklamnej agentúre, ale písal napríklad aj pre The New Yorker. Ide o veľmi ľahké čítanie pre všetkých, ktorí pracujú alebo by chceli pracovať v reklamnej brandži, prípadne chcú pričuchnúť k tomu, ako to funguje v agentúre svetového formátu.

(Odporúča Zuzana, social media manager)

kniha pravda v reklame

Ralph Tench – Exploring Public Relations

Knihu od Ralpha Tencha sme mali ako povinné čítanie na univerzite v Londýne. Po napísaní asi desiatej eseje som pochopila, prečo ju všetci profesori tak vychvaľovali. Kniha je totiž veľmi dobre spracovaná. Hoci ponúka aj základné informácie o PR, vo väčšine kapitol sa venuje tejto téme do hĺbky. Za každou kapitolou sa nachádzajú aj zaujímavé case studies, ktoré mi pomohli prakticky pochopiť problematiku. Odporúčam všetkým milovníkom PR a internej komunikácie, je totiž perfektným pomocníkom pre všetkých, ktorí chcú problematiku PR pochopiť bližšie alebo tento odbor študujú.

(Odporúča Annamária, marketing executive)

kniha exploring public relations
Zdroj obrázka: www.bookdepository.com

Jan Řezáč – Web ostrý jako břitva

Veľmi dobrá kniha, ktorá sa zaoberá procesom tvorby webu, príprave podkladov, nastaveniu stratégie a lepším necenením. Nájdete v nej spísané to, čo mnohí z nás vedia, resp. tušia, že je správne, ale niekedy sa to nedá pretaviť do reality. Zdôrazňuje, ako veľmi dôležitý je vzťah klienta s dizajnérom aj to, že pochopenie jeho biznisu je kľúčové. Nájdete v nej aj informácie, že proces tvorby webu nie je jednostranná záležitosť, ale je potrebné do nej vtiahnuť obe strany, že samotná homepage web nepredáva alebo to, ako dôležitá je technická špecifikácia. Určite ju odporúčam dizajnérom, manažérom, ale aj zadávateľom, ktorí majú často o tomto procese skreslenú predstavu. Myslím si však, že veľa dizajnérov túto knihu dobre pozná.

(Odporúča Alex, art director)

kniha web ostry jako britva

Martin Krupa: E-shop od nápadu po úspech

Kniha E-shop od nápadu po úspech od Martina Krupu dáva návody, tipy a triky, ako vybudovať úspešný e-shop. Autor v knihe detailne rozoberá rôzne oblasti a problematiky pri podnikaní s e-shopom. Dozviete sa v nej, čo robiť ešte pred začatím samotného podnikania, na čo sa zamerať pri tvorbe webovej stránky, ako robiť marketing či ako expandovať na iné trhy. Kniha je vhodná aj pre ľudí, ktorí nevlastnia e-shop. Samotné princípy opísané v knihe sa totiž dajú aplikovať aj na iné typy podnikania.

(Odporúča Tomáš, digital špecialista)

kniha eshop od napadu po uspech

Martin Pecina: Knihy a typografie

Titul Knihy a typografie je pre mňa ťažké zaradiť do konkrétnej kategórie. Viac ako na samotnú typografiu, čo je, mimochodom, tiež veľmi lákavá tematika, sa sústredí na proces tvorby kníh a knihomoľstva, čo môže znieť, naopak, fádne a nezaujímavo. Napriek tomu vo mne kniha zarezonovala, keďže človeku dáva možnosť získať úplne iný náhľad na knihy z pohľadu knižného editora. Väčšinou ide o veci, ktoré ako čitatelia kníh vnímame podvedome a až pri čítaní tejto knihy sa nám dostaví „aha“ efekt. Okrem toho je to veľmi pekný kúsok, čo si hrdo necháte v poličke a nemáte srdce ho skryť kdesi do úzadia.

(Odporúča Michal, grafický dizajnér)

knihy a typografieZdroj obrázka: www.europeandesign.org

Hans Rosling: Moc faktov

Moc faktov síce nie je marketingová kniha, no práve preto je taká silná. Ako marketér totižto musím poznať to, ako ľudia reagujú na konkrétne podnety a prečo. Lekár, učiteľ, hltač mečov a zároveň popredný TEDx spíker vás prevedie desiatimi inštinktmi, kvôli ktorým majú ľudia tendenciu zveličovať a iracionálne vyhodnocovať situácie na základe emócií miesto faktov. Kniha je písaná príbehovo, vďaka čomu sa mi ľahko čítala a nezahltila ma iba plnou dávkou holých dát a faktov o svete.

(Odporúča Tomáš, ideamaker)

kniha moc faktov

Veríme, že ste si z tohto článku odniesli aspoň jeden tip na dobrú knihu o marketingu či reklame. Ak máte aj vy tip, o ktorý by ste sa chceli podeliť s ostatnými, určite nám ho napíšte do komentára. 🙂

Zoznam linkov na kúpu kníh:

http://bit.ly/kraď_jako_umelec

http://bit.ly/pravda_v_reklame

http://bit.ly/exploring_public_relations

http://bit.ly/web_ostry_jako_britva

http://bit.ly/eshop_od_napadu_po_uspech

http://bit.ly/knihy_a_typografie

http://bit.ly/moc_faktov