Content (obsahový) marketing je aktuálne v kurze. Ide o prístup, v ktorom sa značky sústredia na vytváranie jedinečného a autentického obsahu. Účelom je budovanie povedomia o značke a prezentovanie firemného know-how či produktov, a to hlavne prirodzeným spôsobom. V prvej z dvoch častí tohto článku vám prinášame základné informácie o content marketingu a prvé dva praktické dôvody, prečo by ste mali využiť content marketing aj vo vašom podnikaní!
1. Obsah je to, čo ľudí zaujíma
Žijeme v období, v ktorom si cieľová skupina naozaj vyberá, aký obsah sa k nej dostane bližšie. Dennodenne sme obklopení reklamou zo všetkých strán. Tam, kde sa to dá, sa jej jednoducho vyhýbame a vyberáme si najmä to, čo nás zaujíma. Miestom, kde sa dá najviac vyberať, je online a práve tu má content marketing najsilnejšiu pozíciu. Práve na online sa nám v newsfeede na facebooku zobrazuje to, čo nás zaujíma. Sami si volíme, aký web navštívime, ktorý newsletter otvoríme, aký článok si prečítame a aké video si pozrieme. Práve vďaka možnosti selekcie a dynamickosti je online voľbou číslo jeden, kde aplikovať content marketing. Lenže na to, aby bol váš obsah pútavý, by ste mali cieľovej skupine prinášať niečo zaujímavé a hodnotné, prekvapivé či vtipné, inšpirujúce a pôsobivé. Napríklad ako toto video:
Formy content marketingu
Je ich viac, ako by sa na prvý pohľad zdalo. Medzi online content aktivity patria: blogy a písanie rôznych článkov, vytváranie e-bookov, posty na sociálnych sieťach, newslettery, referencie, videá a podobne. Spôsob nákupu sa práve vďaka príchodu onlinu výrazne zmenil. Dnešní zákazníci si robia online prieskumy, sú obozretní, sledujú diskusné fóra, blogy a recenzie. O témach, ktoré ich zaujímajú, sa snažia získať čo možno najviac informácií a až následne robia nákupné rozhodnutia.
Content aktivity, sa samozrejme vyskytujú aj offline, keď je možné šíriť obsah tvorbou vlastných časopisov, letákov, tlačených portfólií, prednášok či konferencií. Skúste sa sami zamyslieť nad tým, akou formou najradšej prijímate obsah vy alebo vaši známi.
Ako to robíme my v daren&curtis
Na krivke vidíte jednotlivé content marketing peaky (vrcholky) našich kampaní, postov, článkov, zaslanie newslettra, pozvánok na konferencie a podobne. Celkovo náš web za toto obdobie navštívilo 8 500 ľudí, z čoho unikátnych užívateľov bolo 5 600. Dlhodobou stratégiou a vytváraním zaujímavého obsahu je možné prilákať na svoj web stále viac ľudí.
2. Pomáhajte a predaj príde sám
Obsah, ktorý ľuďom ponúkate, by im mal v nejakom smere pomôcť, pobaviť, informovať či inšpirovať ich. Obsah nemusí byť len o tom, čo predávate a aké sú vlastnosti vášho produktu, ale aj o tom, čo zaujímavé viete a o čo sa chcete podeliť s vaším zákazníkom.
Obsah môže byť o príbehu vašej spoločnosti alebo sa môžete sústrediť na príbeh a potreby vašich zákazníkov. Ak napríklad predávate reklamné predmety pre firmy, váš obsah by nemal spočívať v tom, že budete ukazovať vaše produkty, ale napríklad vysvetlíte, aké technológie môžu využiť na potláčanie hrnčekov alebo firemných pier. Alebo môžete pripraviť článok o 10 reklamných predmetoch, ktoré by mala mať každá úspešná firma. Prípadne spraviť cenovú ponuku, koľko takéto predmety stoja, akú majú funkciu a spracovať ich do zaujímavej prípadovej štúdie. Hodnotný obsah vám priláka na web veľké množstvo zákazníkov, ktorí by o vás inak ani nevedeli.