Po piatich mýtoch v marketingu sme sa dnes rozhodli posvietiť si na trendy a hodnoty, na ktorých by mali konzervatívne značky v tomto roku zapracovať. Ich budúca cieľová skupina je totiž tam vonku a ona sa meniť tak skoro nebude. Preto je kľúčové, aby značky oprášili svoje konzervatívne pohľady a privítali budúcich zákazníkov, Millenials.
Kto sú Millenials?
Cieľovú skupinu Millenials tvoria mladí 15- až 30-roční ľudia, známi aj ako generácia Y. Sú to ľudia, ktorí ešte študujú, sú čerství absolventi alebo mladí pracujúci. Zaraďujeme ich medzi „early adopters“, čiže majú veľký potenciál byť medzi prvými pri osvojovaní si nových trendov, technológií či aplikácií. Pri nakupovaní trávia až niekoľkonásobne viac času ako ich rodičia a je pre nich zábavou. Chcú byť slobodní, nezávislí a radi sa odlišujú od druhých. Milujú populárne značky a online prostredie, nákupy, sociálne siete či aplikácie sú súčasťou ich DNA.
Či značky chcú, alebo nechcú, práve táto časť cieľovej skupiny jedného dňa dorastie a nahradí ich aktuálnu cieľovku, ak ňou práve nie je. Millenials sú však iní ako ich predchodcovia. Nehodlajú sa vzdať moderných technológií a tento fakt sa nebude meniť ani s ich starnutím.
Predstavitelia ustupujú od konzervatívnych myšlienok, a ak ich chcete zaujať, ponúkame šesť tipov, ako na to.
- Uvažujte ako oni
Prestaňte byť konzervatívni a začnite uvažovať ako oni. Ak ste staromódni a obávate sa inovácií, je pravdepodobné, že aj vaša komunikácia sa bude príliš držať nalinkovaných pravidiel a štandardných riešení. To vám ale v oslovení Millenials vôbec nepomôže. Ponúknuť, naopak, môžete niečo zaujímavé, zábavné, či dokonca hravé. Čím viac odhalíte osobnosť značky a dáte jej „dušu“, tým skôr vás Millenials pochopia a stotožnia sa s vami. Konzervatívny obsah ich jednoducho nezaujíma a rovnako tak budú pristupovať aj k vašim komentárom v konverzácii na sociálnych sieťach. Inak povedané, značka aj corporate identity sú možno fajn, ale pravdepodobne je čas začať sa správať a vystupovať viac ľudsky a mladistvo.
- Prestaňte hovoriť a začnite sa rozprávať
Konzervatívne značky by mali začať počúvať to, čo si ľudia medzi sebou hovoria. Sledovať, čo im ľudia odkazujú napríklad na sociálnych sieťach a reagovať na to. Internet vznikol na to, aby poskytoval ľuďom informácie a zabezpečoval spojenie a komunikáciu. Preto si myslíme, že čím viac budete počúvať a reagovať, tým lepšie. Ľudia, ktorí neustále iba rozprávajú, totiž zvyčajne nemajú priestor na načúvanie. Sociálne siete nám pritom dávajú veľa možností, ako komunikovať a interagovať. Je len na vás, ako ich využijete vo svoj prospech.
- Všetko sa začína a končí na online
Viac ako 70 % všetkých ľudí na Slovensku má pravidelný prístup k internetu. A čo sa týka Millenials, sú na ňom aktívni hádam všetci. Mobily sa pre nich už dávno stali primárnymi zariadeniami, v ktorých majú informácie stále poruke. Preto je kompatibilita vášho webu so smartfónom či tabletom už úplnou samozrejmosťou. Áno, túto cieľovku zasiahnete omnoho skôr na YouTube, vo videoarchívoch, na Twitchi či Netflixe ako pri pozeraní večerných správ. Mnohí z nich dokonca ani nemajú televízor, zato vlastnia drahé smartfóny, tablety a počítače.
- Nápaditosť a kreativita, tým ich nadchnete
To, že Millenials sú denne stovky minút online a zastihnete ich prakticky všade, však neznamená, že budú z vašej reklamy nadšení. Pravdepodobne skôr nebudú. Ak sa im totiž chcete zapáčiť a chcete s nimi začať viesť konverzáciu, pripravte sa na to, že budú k vašim reklamám neľútostní. Majú totiž plné zuby obsahu, ktorý im nič nedáva a len sa im snaží za každú cenu niečo predať a otravovať ich. Odporúčame vám preto robiť veci kvalitne a vo forme, ktorá nie je otrepaná, ale, naopak, fresh a ľahko konzumovateľná. Tiež zabudnite na prvoplánové reklamné posolstvá a klišé, buďte k nim otvorení a dajte priestor kreatívnym riešeniam určeným vašej cieľovke, nie vám ako zadávateľom. Ak sa vám dokonca podarí vytvoriť obsah (link na content marketing článok), ktorým ju inšpirujete, máte vyhraté.
- Prepojte dáta so stratégiou
Dáta sú všetko, čo potrebujete na zdokonalenie vašej stratégie. Môžete využiť dáta a informácie o vašej cieľovke alebo analytickú časť vášho webu, akou je Google Analytics či heatmapy. Výhodou online komunikácie je, že sa dá merať naozaj efektívne. Vedieť o tom, na čo vaši zákazníci najčastejšie klikajú, kam smeruje primárne ich pohľad, aké videá sledujú, kde im na webe chýba viac informácií alebo do ktorej sekcie sa nikdy nedostanú, sú informácie s cenou zlata, ku ktorým máte prístup aj vy. Tak ich začnite využívať už dnes!
- Videorevolúcia
Millenials sú cieľovka, ktorú zaujmete videom a videoobsahom ako takým. Využitie obrazu a zvuku, ako aj dobrého cielenia, má už svoje zaužívané miesto medzi reklamnými formátmi. Ak chcete budovať vašu značku smerom k mladým, určite odporúčame siahnuť po videoreklamnej forme napríklad na YouTube, Facebooku, Instagrame. Prípadne vyskúšajte využiť videoreklamné formáty na konkrétnych weboch, na ktorých sa vaša cieľovka najviac pohybuje. V tejto časti si však treba uvedomiť aj nákladnosť tvorby videoreklám, a preto netvrdíme, že videoreklama je pre každého. Stále však platí, že jedno video povie viac ako sto obrázkov či text a omnoho ľahšie si pomocou neho získate jej pozornosť.
Pozerajte sa viac dopredu ako dozadu
Konzervatívne princípy sú známe tým, že neustále hľadia dozadu a nerobia veci spontánne, ale príliš všetko plánujú a udržujú v rovnakom (prípadne horšom) stave = konzervujú. Tým nechceme povedať, že staré princípy a hodnoty, ktoré vaša firma roky buduje, sú zlé, ale niektoré veci sa dajú robiť inak, ak sa budete pozerať dopredu a ak bude vaša myseľ otvorená. Budúcnosť konzervatívnych značiek je v zmene myslenia a prispôsobení ich komunikácie konceptom a cestám, ktoré fungujú práve na Millenials. Pokiaľ aj vy chcete vytvoriť fresh look & feel vašej značky a neviete ako na to, pomôžeme vám vytvoriť marketingovú stratégiu na mieru.
Zdroj: warc.com, medium.com, badgeville.com